Pyykinpesukoneen postovesi nousee lavuaariin. Missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viear
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viear

Vieras
Mieluiten ihan tieto pohjalta vastaukset, eli jos joku ihan oikeasti
tietää mikä on vikana. Itsekin osaan päätellä, että joku jossakin on tukossa
ja "kodin putkimies" ei auta asiaan.

Hajulukko (tai mikä hitto sen nimi on) on täynnä. Avaa se (lavuaarin alapuolelta siis) ja tyhjennä. Varaudu kammottavaan hajuun ja mönjään :x
...tästä syystä ainakin meillä on aika ajoin noussut pesukoneen poistovesi lavuaariin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Hajulukko (tai mikä hitto sen nimi on) on täynnä. Avaa se (lavuaarin alapuolelta siis) ja tyhjennä. Varaudu kammottavaan hajuun ja mönjään :x
...tästä syystä ainakin meillä on aika ajoin noussut pesukoneen poistovesi lavuaariin.

Tästä syystä myös meillä noussut.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:

Samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
poistovesiletkusta pitää olla ainakin osa ylempänä kuin pesukoneen veden sulkuhana. Olethan ohjannut pesuvedet menemään lattiakaivoon?

Kerrotko miten ne poistovedet lattiakaivoon ohjataan? Meillä ainakaan pesukoneen poistoletkua mitenkään sinne saa -> siis en ikinä oo sellasta ratkasua nähny. Hajulukon yläpuolelle meillä ainakin on poistoletku kiinnitetty ja sieltä sitten menee poistovedet (toki sieltä sitten sinne lattiakaivoon).

poistovesiletkusta pitää olla ainakin osa ylempänä kuin pesukoneen veden sulkuhana. Olethan ohjannut pesuvedet menemään lattiakaivoon?

Kerrotko miten ne poistovedet lattiakaivoon ohjataan? Meillä ainakaan pesukoneen poistoletkua mitenkään sinne saa -> siis en ikinä oo sellasta ratkasua nähny. Hajulukon yläpuolelle meillä ainakin on poistoletku kiinnitetty ja sieltä sitten menee poistovedet (toki sieltä sitten sinne lattiakaivoon).

meillä ainakin mahtuu letkun pää sieltä lattiakaivon ritilän reiästä. Siinä on sellainen yksi isompi reikä. yleensä vedet ohjataan suihkukaappiin tms. letku menee lattian lähellä ja on kiinnitetty vesiputkeen joka tulee sieltä pesukoneen sulkuhanasta suihkun putkiin.

Minä olen tehnyt ihan irtomyynnistä saatavalla muoviputkella jatkon pesukoneelta lattiakaivoon. Parit irtomutkat auttavat lisäksi asiaa. Meillä olisi ihan oikea liitäntäkin poistovesille, mutta pesukone ei sitä tue ja en ole muutoksiin pesukoneessa jaksanut investoida.

Putsaa A.) Lavuaarin hajulukko B.) Lattiakaivo irroittamalla kaikki ostat mitkä irti lähtee pese kaikki irtovisva pois. Käytä jotakin kovia kemikaaleja klooria / kodin putkimiestä.

Varaudu siihen jos et ole paljon putsaillut viemäreitäsi, että voi löytyä "jokunen" hius ja muita aarteita.

Kannattaa jo purkaessa asettaa osat niin, ettei tarvitse miettiä, että mitenkä tämä nyt menikään..

tosin kannattaa avata ja puhdistaa se säännöllisesti ennenkuin vesi rupeaa nousemaan.

voisiko tästä syystä johtue meidän ongelma myös, eli pestäessä vaatteisiin tulee hiuksia, karvaa, kaikkea epämääräistä?
Olen puhdistanut, pessyt 90 jne. kaikki vinkit pesukoneen puhdistukseen mutta ei auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen :
voisiko tästä syystä johtue meidän ongelma myös, eli pestäessä vaatteisiin tulee hiuksia, karvaa, kaikkea epämääräistä?
Olen puhdistanut, pessyt 90 jne. kaikki vinkit pesukoneen puhdistukseen mutta ei auttanut.

mutta kokeile pyyhkiä se rummun kumitiiviste kauttaaltaa. Sehän on aina märkä. Meillä sinne välillä jää jotain nukkaa ja paljon hiekkaa. Olethan avannut myös nukkasihdin ja pessyt koneen tyhjänä. Monilla kun on tapana yliannostella niitä pesujauheita niin saattavat "imea itseensä" nöhtää. Koneet on niin luontoystävällisiä, että käyttävät aika vähän vettä joten saattaa vaikuttaa huuhteluun. Meidän koneessa on ylimääräinen huuhtelu mahdollisuus ja käytän sitä varsinkin vauvan pyykissä.

joo, juuri tuolla "Olen puhdistanut, pessyt 90 jne. kaikki vinkit pesukoneen puhdistukseen mutta ei auttanut." niin tarkoitin, että olen kokeillut kaikkea :( alkaa olla aika epätoivoinen olo. En tajua mistä se voi johtua. ei ole koskaan ennen ollut tätä ongelmaa, vaikka eläimiä on ollut aina. nyt muutaman viikon on ollut tätä ongelmaa, että vaatteet ovat aivan nukkaisia ja karvaisia :D Kämppis tosin saattaa käyttää liikaa pesuainetta, sille siitä sanoinkin.

oletko siis avannut nukkasihdin ja pessyt siten koneen tyhjänä? Pesin itse ihan normaalisti nukkasihti kiinni. Onko tällä merkitystä asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
joo, juuri tuolla "Olen puhdistanut, pessyt 90 jne. kaikki vinkit pesukoneen puhdistukseen mutta ei auttanut." niin tarkoitin, että olen kokeillut kaikkea :( alkaa olla aika epätoivoinen olo. En tajua mistä se voi johtua. ei ole koskaan ennen ollut tätä ongelmaa, vaikka eläimiä on ollut aina. nyt muutaman viikon on ollut tätä ongelmaa, että vaatteet ovat aivan nukkaisia ja karvaisia :D Kämppis tosin saattaa käyttää liikaa pesuainetta, sille siitä sanoinkin.

oletko siis avannut nukkasihdin ja pessyt siten koneen tyhjänä? Pesin itse ihan normaalisti nukkasihti kiinni. Onko tällä merkitystä asiaan?

oikein kyllä se nukkasihti pitää kiinni olla muuten vedet valuu lattialle. Oletko putsannut kunnolla ne hajulukot lattiakaivot poistoputket ja muut?

Käytätkö ehkä liian lyhyitä ohjelmia tai alhasia pesulämpötiloja ettei pyykit lähde puhtaiksi ? en nyt oikein muuta keksi.

joo niin mietinkin et vedet valuu lattialle :) mutta oli pakko tarkistaa, että onko siinä joku juju, että se on auki. Juuri putsasin kaikki, avasin putkia ja putsailin lattiakaivoa. Ei vaikuta ohjelman pituus, eikä lämpötila puhtaaksi tulemiseen. Pesin juuri lakanoita 60:ssä ja silti ovat karvoja täynnä :( tää on ihan kummallinen mysteeri.

Alkuperäinen kirjoittaja Viear:

Käännä se liitin kappalae hajljukon ja lavuaarin välissä oikein päin, ei enää vesi tule lavuaariin

Alkuperäinen kirjoittaja Viear:

Viemärirae on hyvä aine =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

Samoin.

Kuin myös!

Yhteistyössä