Pyykinpesukone rikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Oon tumpelo näitten kaa.. mutta nyt kun pesin pyykkiä, niin yhtäkkiä kuulu järkyttävä ryminä kun kone alkoi linkoamaan. Luulin jo että koko kone kaatu nurin tai jotain mutta siellä se oli ihan normaalin näkösenä. Sitten kun uudestaan alkoi linkous, aluksi kuulu taas samanlainen pauke. Ja ääni oli siis kova. Sammutin koneen enkä uskaltanut enää pistää päälle sitä. Mistä tuo voi johtua ? Mitään muuta erikoista siellä ei ole paitsi tyyny. mitä teen? Enhän mä voi avatakaan pesukonetta koska siellä on vettä eikä niitä saa pois ilman että se rupeaa linkoamaan?

Auttakaa nyt idioottia..

Kyllä siinä pitäisi olla sellainen nappula/ohjelma, jolla saa sen veden ulos sieltä, kaikissa koneissa nykyään on. Ohjekirja käteen :) Ja joo, kyllä sun kone taitaa olla rikki, nykypäivänä on halvempi ostaa suoraan uusi kuin korjata vanhaa, ellei ole takuuta. Mutta ei sitten taas tiedä mitä se takuu korvaa...

Todennäköisesti vähintään toinen koneen laakereista rikki (rummun sivussa olevat osat). Saa vaihdettua useimmiten korjaajan kotikäynnillä. Hinta vaihtelee liikkeestä riippuen.

Mulla ainakin kone pitää välillä ihan maailmanlopun ryminää linkouksen alussa, jos olen täyttänyt sen liian täyteen. Sulla se tuskin on ongelma. Tai sitten kone on liian tyhjä, ja se on lähtenyt vähän pomppimaan linkouksen voimasta. :)

hmm joo aina oon kyllä laittanu koneen aika täyteen eikä oo tullu mitää tommosia ihme ääniä... mutta voikohan siitä johtua noin kauhee meteli, jos se oikeesti onkin liian täynnä? Kun siellä tosiaan on sellanen tavallinen tyyny ja sen lisäks sit vaatetta tietenkin ja aika täyteen se tuli...

[QUOTE="apua";24311679]hmm joo aina oon kyllä laittanu koneen aika täyteen eikä oo tullu mitää tommosia ihme ääniä... mutta voikohan siitä johtua noin kauhee meteli, jos se oikeesti onkin liian täynnä? Kun siellä tosiaan on sellanen tavallinen tyyny ja sen lisäks sit vaatetta tietenkin ja aika täyteen se tuli...[/QUOTE]

Nojoo, todennäköisesti se on lingotessa epätasapainossa, johtuen ylitäytöstä. Pistä kone käyntiin ja anna sen suorittaa työ loppuun. Jos se meinaa lähtee liikkeelle niin istu sen päälle painoksi

Yhteistyössä