Pyykinpesuaine loppu...Voinko käyttää nestemäistä MÄNTYSUOPAA?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Vaahto tuhoaa koneen, älä tee sitä.

Mieluummin pese liian kuumassa vedessä ja jos koneessa on desinfioivaohjelma.

Sitten menet ostoksille luontaistuotekauppaan ja ostat pesupähkinöitä (Samu). Kestävät jopa 3 koneellista samoilla puolikkailla ja paketti riittää pitkään. Kompakti vaihtoehto pyykinpesujauheille. Ja halpa!

"Noo"
Äiti kertoi ainakin pesseensä esim. vaippaharsot/vauvanvaatteet mäntysuovalla koneessa, silloin ei pahemmin ollut näitä hajuustettomia jne pesuaineita. Älä laita nestettä paljon.

"Eee"
Mun mummu on vähän höppänä, ja se käyttää välillä mäntysuopaa pyykinpesuaineena. Just eilen äiti esitteli mulle yhtä mummun alushametta, jonka se oli pessyt (siis se haki mummun pyykit pestäväksi, kun mummu on niin huonossa kunnossa, ettei jaksa itse). Se alushame oli ollut ihan beige pesuun mennessä ja siitä tuli aivan valkoinen pesussa. :) Pohdittiin sitten, että oliko se beige sen mäntysuovalla pesemisen takia vai miksi... Ei voi tietää. Siis että käyttääkö se mummu sitä mäntysuopaa sittenkin jatkuvasti pyykinpesuaineena... :)

"liinis"
Miten se vaahto tuhoaa pesukoneen? Eihän mäntysuopa ole kovin vahvaa kamaan.

Olen monesti laittanut mäntysuopaa koneeseen, siitöä tulee hyvä tuoksu pyykkiin. Mutta yleensä on kyllä ollut pesuainetta liraus mukana. Mäntysuopa ei kovin hyvin puhdista konepyykkiä.

nooo
[QUOTE="vieras";23967196]Vaahto tuhoaa koneen, älä tee sitä.

[/QUOTE]

Miten se tuhoaa koneen?
En ole kyllä pullollista koittanut kerralla koneeseen tunkea (tuskin kukaan muukaan joka sitä haluaa vain pesuaineen korvikkeena käyttää)
Kuinka kauan pitää käyttää että kone tuhoutuu?
(itse kun olen nyt varmaan reilun vuoden olen osan pyykistä pessyt mäntysuovalla niin tietäisin lopettaa käytön ennen hajoamista ;))

Mäntysuopailija
Olen käyttänyt mäntysuopaa hajusteettoman pyykinpesuaineen lisäksi, muutaman lorauksen. Pyykkiin tulee tosi raikas tuoksu, varsinkin jos pyykin voi kuivattaa ulkona. Kone ei ole mennyt rikki, eikä suopa vaahtoa liikaa, jos sitä laittaa maltilla. Pyykin väriinkään se ei vaikuta. Pelkällä mäntysuovalla pesu pyykkikoneessa tuntuu arveluttavalta.

Yhteistyössä