Pyydän apua! Kokemuksia/tietoa? Kielikipu +muutokset.

  • Viestiketjun aloittaja Poika89s
  • Ensimmäinen viesti
Poika89s
Minulle diagnosoitiin herpestulehdus helmikuussa ja se parani lääkkeillä. Heti lääkekuurin oton jälkeen kieltäni alkoi ”pistelemään” ja tunnen kieleni jatkuvasti suussa. Kielen pää tuntuu ja se aivan kuin säteilee jatkuvasti. Tunnetta on vaikeaa kuvailla. Minulla on ollut jo nuoruusiästä alkaen karttakieli, mutta nyt samantyyppisiä muutoksia on alkanut tulemaan myös kielen pinnan lisäksi kielen alle, herpestulehduksen jälkeen. Muutokset ovat pienempiä tai isompia 1 kerrallaan tai useampia pyöreähköjä mutta ei tarkkarajaisia. Ne voivat olla siinä 1pv tai vähemmän ja häviävät sitten pois ja ilmaantuvat taas kohtapuolin (voi mennä viikonkin että mitään ei ole ilmaantunut). Mietinkin voisiko tämä olla jotakin neurologista vai pahimmassa tapauksessa kielisyöpää tms. ? Olen nyt 24v ja oireita jatkunut jo yli 6kk ajan. Mitään patteja tms. kaulalla ei ole. Pitäisikö ottaa hammaslääkäriin yhteyttä vai terveysasemalle? Kieleni näyttää ihan normaalilta, ehkä hieman valkoista katetta ajoittain. Siksi ärsyttää kun jos menee lääkäriin ja mitään ei näy niin eivät he sitten usko välttämättä. Mutta tuo säteily ja "kipu" on jatkuvaa...
 

Yhteistyössä