Pystytkö käydä ulkohuusissa?

  • Viestiketjun aloittaja Meidän mökki?
  • Ensimmäinen viesti
yyhoo harmailee
Terkkuja hyyskästä! :D Tultiin tuossa illalla just mökkeilemästä ja hyvin luonaa itsellä ja lapsella ulkohuussissa asiointi. Mut me ollaankin tällasia maaseudun asukkeja, jotka ei vähästä hätkähdä ja luonnostakaan ei olla ihan niin paljon vielä vieraannuttu, etteikö se paskominen pusikkoonkin onnistuis ilman riukujakin tarpeen tullen. :LOL: Mun mielestä kans se mökin pitääkin olla sellanen ulkohuussillinen ja muutenkin vähän "alkeellinen". Nytkään siihen möksään ei tullut kun saunaan ja keittiöön järvivesi, jolla vain pestiin itsemme ja tiskit. Kaikki muu käyttövesi vietiin mukanamme. Eipä kun tulihan sinne ulkohuusin seinään kans järvivesi altaaseen, missä pestiin kädet. Sähköt sentään tietty olis hyvä siellä mökillä olla, mutta saahan sitä tarpeen tullen laitettua sen safkan vaikka grillissä ja kynttilänvalossa / takkatulen loimussa on aivan ihanan tunnelmallinen istuksia ja olla vaan... :) Mä en miellä mökkiä mökiksi sillä tavalla, jos sieltä löytyy kaikki samat "ylellisyydet", kun kotoakin.

Mutta tosiaan nauratti itseäkin ihan hillittömästi, millasia hienohipiäisiä peppuja ja luonosta vieraantuneita ihmisiä sitä tässä ketjussa onkaan... :ROFLMAO: Täällä on monen vanhemman ihmisen vakituinen asuntokin paljon alkeellisempi, kuin monen kesämökki konsanaan ja hyvin ovat hekin selvinneet ja tyytyväisiä ovat oloonsa.
 
Xcv
Ei mulla ole mitään ulkohuussissa käymistä vastaan, kunhan en joudu tyhjentään sitä.

Itse hankkisin jonkinlaisen kemiallisen wc:n mikä on helpompi tyhjentää.

Miten te joilla on ulkohuussi tyhjennätte sen? Perinteiseen tapaan hautaatte salaa naapurin puolelle?
 
vierailija
Riippuu huussista :barefoot:

Ulkohuussiin täytyisi laittaa maisemaikkuna taivasta kohti
Puukuorikeastia ja turvetta hyvän kauhan kanssa reilusti vieressä kalkin tilalla, niin ei haise. WC-paperi kunnollista ja pöytätaso käsienpesuun ennen ulko-ovea. Lehdissä on ollut erilaisia malleja eikä ne ole vaikea toteuttaa. Styroxiset istuinrenkaat voi tietääkseni pestä irrallaankin muualla? Siinä olisi kehittelyn paikkaa ja maailmanmarkkinat hajuttomalle kompostihyyssikälle. Niitä ei nimittäin osata tehdä v i e l ä .. MUTTA lämmin vesi kannattaa viedä pullossa mukana huuhtelua varten - sen moni nainen tekee maailmalla jopa ilman peruskoulutustakin:)
 
vierailija
En pysty. Kun lähestyn ulkohuusia niin näkö sumenee. Paria metriä lähemmäksi en uskalla mennä kun meinaa jo lähteä taju.
Niin tekee, jos ei ole peitetty jätöksiä kuorikkeella tai parkilla, ihan mitä muuta mutta ei koskaan kalkkia eikä esim tupakantumppeja saa laittaa sinne, ettei kompostoituminen mene pilalle. Asianmukaisesti hoidettu kompostikäymälä ei haise edes siellä sisällä.
 

Yhteistyössä