Pystynkö oleen viikonlopun imettämättä?

Olis tarkoitus lähteä lomalle maaliskuussa viikonlopuksi ja jättää nuorimmainen hoitoon. On silloin 1v1kk. On kyllä jo aika vanha että imetyksen vois lopettaakin jo ennen sitä. mutta jotenki ainakin vielä tuntuu että ei ole aika. Tarvii yölläkin vielä 2-3 kertaa maitoa.
Mietin vain että jos en lopeta, räjähtääkö rinnat sen viikonlopun aikana. Onko kellään kokemusta?
 
Voisin omasta kokemuksesat sanoa, että räjähtää.. Mulla kun meinaa olla räjädyspisteessä ainakin toinen jo yön jälkeen, jos en imetä... Mutta voithan sä pumpata käsin reissussa enimpiä vaikka lavuaariin.
 
mä ne kyllä olis kestänyt. eli räjähtänyt ois tissit, oikeastaan jo jos pari imetyskertaa ois väliin jäänyt. its ekyllä tuossa tlanteessa ottaisin mukaan pumpun, ta jos tuntisi olevani valmis, veliä mielummin lopettaisin imetyksen kokonaan.
periaatteessa vuosikas ei enään "tarvitse" maitoa yöllä ravitsemuksellisesta näkökulmasta. Tottumus ja tapa on asia erikseen... (huom, esikoinen söi vuoden iässä vielä kolmasti yössä, ja kun imetysloppui, loppui yösyönnitkin melkein itsestään!)
 
Räjähtää ja kunnolla :p Mulla ainakin on rinnat räjähdyspisteessä jos olen yli 8 tuntia imettämättä/pumppaamatta. Ja mulla siis maitoa tulee todella niukasti.

Kannattaa ottaa pumppu mukaan ja tyhjentää rinnat sillä. Ainakin mulle tuo käsilypsy tuottaa ongelmia, joten pumppu on paras :D
 
Vaikea sanoa, miten paljon sulla rinnat täyttyy, jos viikonlopun olet imettämättä. Se on niin yksilöllinen asia. Kokemusta mulla varsinaisesti ei ole samanlaisesta tilanteesta, mutta kun ottaa huomioon, että lapsesi on jo sitten 1v. 1 kk ja syö kiinteitä jo varmasti 4-5 kertaa päivässä ja rintamaito on vähemmällä osalla, ei rinnat välttämättä enää täyty samalla tavalla pinkeiksi ja koviksi kuin vauvan ollessa pieni ja pelkällä imetyksellä.

Itse imetän edelleen poikaani, joka on 1v. 4kk ja hänen ollessaan 1 v 1 kk, imetyskertoja oli päivässä 2-4 eikä mulla ainakaan rinnat enää koskaan tuntuneet täysiltä tai räjähdyspisteessä olevilta. Maitoa tietysti tuli, mutta rinnat olivat mukautuneet niihin 2-4 imetyskertaan eikä ylituotantoa enää ollut. Alussa mullakin tuli maitoa runsaasti ja rinnat tuntuivat räjähtävän jos imetyksestä oli useampi tunti. Mulla vaikutti varmasti asiaan myös se, että lopetin yöimetykset pojan ollessa 10 kk ja se vaikutti siihen, ettei rinnat päivälläkään täyttyneet "ääriä myöten". Yöhän on parasta aikaa maidon tuotannon lisäämiseen ja ylläpitämiseen.

Vastausta en osaa kertoa, mutta ajattelin kirjoittaa asiasta tältä kannalta. Mutta pumppu on varmasti hyvä olla mukana. Jos sen avulla pärjäisit ja jatkaisit sitten kotiin palattua imetystä. Ja jatka vain ihmeessä imetystä, jos tuntuu, ettei vielä ole aika lopettaa. Lapsi saa edelleen rintamaidosta vastustuskykyä ja tietenkin läheisyyttä, niin kuin myös äiti itse. Mukavaa lomaa!
 

Yhteistyössä