Pystyisittekö valehtelemaan puolisollenne näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pystyis, enkä haluais, eikä olis tarviskaan. Mä en edes osaa valehdella niin vakuuttavasti ettenkö jäis heti kiinni, toisekseen musta olis tosi loukkaavaa valehdella tollasta. Ja mä saisin kyllä sitä omaa aikaa muutenkin. Mulla on yks työkaveri joka tekee noin, se vie lapset päiväkotiin ja sanoo ukolleen menevänsä töihin.

No ehkä pystyisin, mutta en haluaisi.
Eikä tosiaan tarvi, omaa aikaa on kyllä ihan riittävästi ilman tollasia temppuja.

Ennemmin olisin iloinen kun olis yhteistä lomaa; meillä se ei nimittäin oo aina itsestään selvää.

Mä varmaan tarpeen tullen pystyisin valehtelemaan pokkana puolisolle mistä vaan.
Mutta ei todellakaan tarvitse, jos haluan viikon rampata kylpylöissä tms. niin mies sanoo vaan että soronoo.

Entäs muuttaako se teidän mielipidettä jos se omaa aikaa ottava osapuoli on mies ja nainen on se joka on kotona muutenkin aina lasten kanssa? Eli kyseinen viikko ei eroaisi normaalista arkiviikosta lainkaan. Olisiko miehelle jotenkin hyväksyttävämpää tehdä noin? Tai jos ei hyväksyttävää niin ymmärrettävämpää koska kyseessä on mies?

Minä olen valehdellut päinvastoin, kun mies oli lomalla omalla reissullaan. Sanoin olevani lasten kanssa lomalla mummolassa oman äitini luona. Oikeasti olin töissä ja lapset olin ilmoittanut päiväkotiin. Silloin oli juuri kysytty lomia jonkun koulujen yleisen lomaviikon takia. En halunnut antaa lapsia anopin hoitoon, joka oli tuppaamassa meille.

Mutta kiitos ap vinkistä. Vonkin tehdä noin joskus.

Entäs muuttaako se teidän mielipidettä jos se omaa aikaa ottava osapuoli on mies ja nainen on se joka on kotona muutenkin aina lasten kanssa? Eli kyseinen viikko ei eroaisi normaalista arkiviikosta lainkaan. Olisiko miehelle jotenkin hyväksyttävämpää tehdä noin? Tai jos ei hyväksyttävää niin ymmärrettävämpää koska kyseessä on mies?

Ei ole ymmärrettävää, jos toinen on muutenkin aina töissä ja harvoin perheensä kanssa. Siltä pääasialliselta arjen pyörittäjältä ymmärrän tämän täysin.

En voisi edes yrittää, kun on sama työpaikka, mutta muutenkaan en tuollaista tekisi. Kyllä me myös tiedetään paljonko kummallakin on lomaa käytettävissä, joten senkään puolesta ei tuollainen menisi läpi.

Yhteistyössä