pystyisitkö/eläätkö onnellisena liitossa vaikka et toista rakastaisikaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirkku

Vieras
Mieheni ilmoitti minulle ole jonkin aikaa sitten että haluaa erota , ettei rakastaa minua ei ole kuulema sitä koskaan tehnytkään. Sitä "rakkautta " ei tullut vastaan ja hänkin halusi perheen ja lapsia.Meillä on takana 16 yhteistä vuotta ja 2 lasta.Rakastan miestäni ja olen aina pitännyt meitä onnellisina.Mieskin sanoi että on silti ollut onnellinen. Olenkohan minä sinisilmäinen idiootti kun en ole mitään huomannut tai mies hyvää näytteliä ? Ja miksi juuri nyt halua eroa ei ainakaan myönnä että kuvioissa olisi toista naista mutta eihän sekään mahdotonta ole. Kertokaa kokemuksia ja mielipideitä.Olen aivan hukassa !

En pystynyt.
5 vuotta kyllä yritin ja tulin hyväksi näyttelijäksi kuten kai myös ap:n mies mutta sitten ajattelin että myös mulla ON OIKEUS OLLA ONNELLINEN ja lähdin.

No sitä minäkin ihmettelen, että miksi hän nyt 16 vuoden jälkeen sitten haluaa erota, jos ei muka ole rakastanut koko aikana. Ensimmäisenä tuli toinen nainen mieleen. Jospa hän sekoittaa rakastumisen ja rakkauden keskenään... Siis tarkoitan, että minusta rakkauden tunne on paljon muutakin kuin tuo rakastumisen tunne. Itse en pystyisi elämään rakkaudettomassa liitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
hui, aika pahalta kuulostaa, onko teillä minkäikäiset lapset? jos miehellä on jokin henkilökohtainen kriisi meneillään?

lapset ovat 12 ja 9 v.Sitä "ikäkriisiasia " olen itsekin miettinyt

Rakkaus ja ihastuminen on eri asiaa. Vaikka rakastaakin kumppanin aina välillä tapaa ihmisen johonkin tunnet vetoa.Jospa mieheesi sekoittaa tuntemukset keskenään...Ja liitoss on monta eri vaihetta ei se yhteiselo aina niin onnellista ole.En voisi elää ihmisen kanssa jota en rakasta , :hug:

minä kyllä epäilen, ettei kuvioissa ole mitään toista naista vaan jonkinlainen "kriisi", siitä, että tätäkö tämä loppuelämä nyt sitten on, ootteko minkäikäisiä? jos vaikka neljänkympin raja häämöttää?? ja miestä alkaa hirvittämään, ei kukaan voi yhtäkkiä sanoa noin monen vuoden jälkeen ettei ole ikinä rakastanutkaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
minä kyllä epäilen, ettei kuvioissa ole mitään toista naista vaan jonkinlainen "kriisi", siitä, että tätäkö tämä loppuelämä nyt sitten on, ootteko minkäikäisiä? jos vaikka neljänkympin raja häämöttää?? ja miestä alkaa hirvittämään, ei kukaan voi yhtäkkiä sanoa noin monen vuoden jälkeen ettei ole ikinä rakastanutkaan :/

ollaan 40 kymppisiä.Olen yrittänyt kysyä mitä mies haluaa mutta sen mielestä ei ole mitään mitä voisi muuttaa niin että se vaikuttaisi asiaan.Mies haluaa eron , enkä mä väkisinkään pysty sitä pitämään....

Minä en usko tuohon kuvioon yhtään. Ensinnäkin, ihminen on kyllä kovin itsekäs pariutuessaan eikä yleensä aloita suhdetta alunperinkään jos ei rakasta eli en usko sanontaan en ole koskaan rakastanutkaan.. Ja toiseksi uskon vakaasti että vaikka täälläkin naitettaisiin vanhempien toimesta ihmisiä yhteen niin rakkautta heidänkin välilleen syntyisi, sillä syvä rakkaus syntyy vastoinkäymisistä ja niiden voittamisesta ja yhteisestä pitkästä elämästä! Minusta tuo on vain tekosyy luovuttamiselle ja miehelläsi on nyt jokin kriisi jota ei osaa kanssasi yhdessä käsitellä ja sanoo että haluaa eron, koska ei rakasta! Ja kyllä, minäkin olen käynyt läpi tuollaisn kriisin, samoin mieheni, hetken verran olisimme voineet sanoa, että emme ole onnellisia, mutta rakkaus on välillämme ollut aina hyvin syvä. Nykyään kilpailemme siitä kumpi mahtaa toista enemmän rakastaa, emmekä pysty sanoin kuvaamaan kuinka paljon toisiamme rakastamme. Kriiseistäkin voi siis päästä yli.

Jos mun mies sanoisi mulle, että ei rakasta mua ja vieläpä ettei ole ikinä edes rakastanut ja haluaa erota, niin en mä ainakaan väkisin ketään rupeisi pitämään. Kyllä mulla sen verran itsekunnioitusta olisi, jos tietäisin ettei toinen välitä minusta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Jos mun mies sanoisi mulle, että ei rakasta mua ja vieläpä ettei ole ikinä edes rakastanut ja haluaa erota, niin en mä ainakaan väkisin ketään rupeisi pitämään. Kyllä mulla sen verran itsekunnioitusta olisi, jos tietäisin ettei toinen välitä minusta!!

Enväkisin yritä pitäkään. Olen vaan niin ihmessäni tästä etten enää tiedä mikä on ylös ja mikä alas.Ja mitä pitäisi ajatella....

Eikös se rakkaus ole suhteen perusta? Ei se mun mielestä pitemmän päälle toimi jos ei toista rakasta. Tuntuu tietty vähän ihmeelliseltä jos 16v. kaikki tuntuu olevan hyvin ja mies yhtäkkiä huomaa ettei koskaan olekaan rakastunut toista.

Mulla on vähän sama tilanne kuin aloittajalla... valitettavasti.
Takana on 12 yhteistä vuotta ja yksi lapsi.
Mun mies kyllä sanoo rakastaneensa, mutta ei rakasta enää.
Minä kyllä rakastan. Tai jos ihan rehellisiä ollaan, niin sitä miestä, jonka kanssa nyt asun, en aina rakasta, mutta sitä miestä, johon tutustuin,rakastan.
Meillä ei ole mitään hirveitä riitoja ja aina välillä meillä on ihan kivaakin ja aina hetkittäin näen mieheni silmissä sen "vanhan miehen". Mies on vain kovin välinpitämätön kaikkeen yhteiseen, ei halua minun kanssani tehdä ja mennä ja jos yritän keskustella, ei halua. Sanoo, ettei ole enää mitään keskusteltavaa.
Seksi välillämme on vähentynyt muutaman viime vuoden aikana, mutta silloin kun sitä on, se on kyllä hyvää ja kiihkeää, mutta olenhan minä mieheni halujen vähyyden pistänyt merkille jo kauan... myt ei olla pariin kuukauteen seksiä harrastettu.

Mies sanoo, ettei ole ketään muuta ja kyllä minä sitä uskon. Naistuttuja on paljon ja jotenkin tiedän, että jos erotaan, niin seksikumppaneita löytää kyllä helposti...
Mitähän tässä sanoisi... me nyt mietitään tai siis mieheni päätös tuskin muuttuu, että kyllä minä vähän olen asuntoja katsellut. Jotenkin toivon vain että jotain puhuttaisiin ennenkuin lähden, koska lähtöni jälkeen en aio enää puhumaan tulla.
Oli kriisi tai ei, mutta kyllä mielestäni se rakkauskin voi loppua. Tai jossain vaiheessa voi ymmärtää, ettei tämä ollutkaan rakkautta.
Täällä kovasti kirjoitellaan että sekoittaa rakastumisen ja rakkauden. Onhan se mahdollista, mutta kyllä sitä voi oikeasti vuosienkin jälkeen tajuta, ettei tämä ole rakkautta. Ei rakastuminen aina muutu rakkaudeksi, vaikka tunteita onkin.
En aio miestäni väkisin pitää, mutta hyvin surullinen ja pettynyt olen. Ja väsynyt... Olen yrittänyt miehelle sanoa, että viha tulee ehkä vasta sitten, kun lähden...

mies sanoi aikoinaan ettei koe että rakastaisi minua , ei kaipaa minua ei koe sitä "suurta tunnetta" mua kohti eli siitä pästään siihen kysymykseen että mikä se rkkaus oikein on...en halunnut elää miehen kanssa joka ei minua rakastaisi ja lähdin löysin uuden niin johan ex miesystävällekin löytyi tunteita...
20 v yhdessä onnellisia ollaan...mise sanoi myöhemmin etä rakkaus olikin jotain muuta mitä hän on kuvitellut sen olevan...

En tiedä... En todellakaan tiedä, pystyisinkö tai lähinnä pystynkö...

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä n.15vuotta ja totta kai välitän hänestä ihan järjettömän paljon, kai minä sitten rakastankin. En tiedä. Kuvittelin aina että hän on minulle se ainoa oikea ja heti ensi tapaamisesta alkaen "tiesin" että hän on minua varten, minun oma ihmiseni... Välillä oli helpompia ja välillä vaikeampia aikoja, mutta koko ajan oli olemassa tunne, joka antoi syytä jatkaa.

Sitten, pari vuotta sitten jokin muuttui... En tiedä, mikä on syytä ja mikä seurausta. Tuli ikäkriisi, muutuin paljon, aloin kaivata elämältä muutakin kuin kotona puurtamista... Mietin asioista todella syvällisesti, tuntui että paikkani maailmassa oli pahasti hukassa... Ihastuin toiseen koko sielullani. Se on jotain niin uskomatonta nyyhkyromaanitasoa, etten selittele enempää, koska olen huomannut, ettei sellaiseen monikaan usko.;) Mitään ei varsinaisesti tapahtunut, en koskaan ajautunut mihinkään tämän ihmisen kanssa, ainoastaan henkisellä tasolla kolahti ja kovaa.

Sen jälkeen en ole saanut otetta entisestä, en vain osaa tyytyä entiseen, vaikka kuinka olen halunnut ja yrittänyt. En kaipaa ketään muuta elämääni ja tosissani haluaisin niin vain olla onnellinen oman mieheni kanssa ja rakastaa häntä elämäni loppuun asti, kuten olin aina suunnitellut... Mutta en vain osaa. Tässä olen nyt pari vuotta miettinyt, mitä pitäisi tehdä. Miehessä ärsyttävät piirteet ärsyttävät entistä enemmän ja tuntuu että olemme nykyään aivan eri aaltopituuksilla. Tiedän, että se olen minä joka muuttunut, ei hän.

En tiedä. En tiedä, miksi eroaisin hyvästä miehestä, jättäisin hyvän elämän ollakseni yksin... Mutta toisaalta en tiedä, voinko loputtomiin tukahduttaa omia tarpeita ja haaveitani...

Alkuperäinen kirjoittaja Ame:
En tiedä... En todellakaan tiedä, pystyisinkö tai lähinnä pystynkö...

En tiedä. En tiedä, miksi eroaisin hyvästä miehestä, jättäisin hyvän elämän ollakseni yksin... Mutta toisaalta en tiedä, voinko loputtomiin tukahduttaa omia tarpeita ja haaveitani...
Hieman samanlainen tilanne minullakin.Mietin mitä tekisi ja aikaa kuluu..ruoho ei ole vireämpää aidan toisella puolella näin sanotaan..mutta ei "elottomassa liitossa "kitkuttaminenkaan enää innostuta.Mies on hyvä varsinainen kultakimpale..mutta onko siinä tarpeeksi syytä jäädä.....

Yhteistyössä