Ja lapsen tilillä 3,5 tonnia. Ja ihan itse säästetty. Isovanhemmilta ei saada mitään, eikä toki olla tarvitukkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Annu:Onnistuisi. Kauemminkin. Minä nyt hoitovapaalla 1v2kk lapsen kanssa ja mulla omiakin säästöjä vielä 8 tonnia käytettäväksi. Miehellä ehkä saman verran säästössä...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kovasti on Katainen ja kumpp. olleet huolissaan suomalaisten lapsiperheiden velkaantumisesta. Kuinka paljon teidän perheellänne on säästössä rahaa suhteessa menoihin? Onnistuisiko elämä 3 kk ilman mitään tuloja? Tämä on usein suositeltu puskurirahaston määrä...
Sama täällä... Lainaa ei ole yhtään ja säästöjä jonku verran, ei kuitenkaan niin että niistä maksettais 3kk:n vuokrat, laskut ja ruuat.Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:Jos ei kukaan saisi edes avustaa esim. antamalla meillä ruokaa tms, niin ei pärjättäisi. Jos oikeasti tuollainen tilanne tulisi eteen niin tukiverkosto on sen verran laaja, että ei me nälkää nähtäisi ja laskutkin tulisi jonkun toimesta maksettua
Minä taisin sitten käsittää kysymyksen väärin kun käsitin, että miten pärjäisi ilman MITÄÄN tuloja, ei ei toimeentulotukea, ei lapsilisää yms.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta puskurirahaston tarkoitus on juuri se, että selviäisi tulojen tippumisesta. Tuo toimeentulotuki on sellainen jonka saa jos ei ole muita tuloja. Aivan kuten lapsilisät tulevat automaattisesti. Joten jos tarkoitus on todella kysyä miten pitkään pärjättäisiin niin siihen vastaus on vuosia. Jos taas tämä on pelkästään varallisuuskysely, niin velkaa on enemmän kuin omaisuutta Menot ovat pienet, mutta ei tulotkaan isot ole. Yli toimeentulotuen normin kylläkin, mutta luopumalla toisesta ellei molemmista autoista pärjättäisiin ihan hyvin toimeentulotuen normilla.Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:Eiköhän ne tuetkin myös toimeentulotuki lueta tuloiksi, ei ne ainakaan menoja ole tuen saajalle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sama täällä. Tosin toimeentulotuen avullaAlkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:Ihan hyvin. Vaikka vuosiki.
Minä käsitin ainakin kysymyksen koskeva juuri tuota puskurirahastoa eli säästöjä jotka olisi heti käytettävissä ilman että olisi otettava esim. lainaa tai että olisi pakko turvautua muiden apuun. Eli viikkoakaan ei nyt pärjättäisi, kuukauden päästä voisi tilanne olla toinen.Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:Minä taisin sitten käsittää kysymyksen väärin kun käsitin, että miten pärjäisi ilman MITÄÄN tuloja, ei ei toimeentulotukea, ei lapsilisää yms.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta puskurirahaston tarkoitus on juuri se, että selviäisi tulojen tippumisesta. Tuo toimeentulotuki on sellainen jonka saa jos ei ole muita tuloja. Aivan kuten lapsilisät tulevat automaattisesti. Joten jos tarkoitus on todella kysyä miten pitkään pärjättäisiin niin siihen vastaus on vuosia. Jos taas tämä on pelkästään varallisuuskysely, niin velkaa on enemmän kuin omaisuutta Menot ovat pienet, mutta ei tulotkaan isot ole. Yli toimeentulotuen normin kylläkin, mutta luopumalla toisesta ellei molemmista autoista pärjättäisiin ihan hyvin toimeentulotuen normilla.Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:Eiköhän ne tuetkin myös toimeentulotuki lueta tuloiksi, ei ne ainakaan menoja ole tuen saajalle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sama täällä. Tosin toimeentulotuen avullaAlkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:Ihan hyvin. Vaikka vuosiki.
Jos taas saisi tukia kuitenkin, niin helposti pärjättäisiin.
No jos joku mulle reissun haluais lahjaksi antaa niin todennäköisesti en kieltäytyisi Mutta esim tänkesäinen reissu oli ihan omasta pussista maksettuAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Paitsi parit ulkomaanmatkat vanhempien pussista ja noin.Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Njaah, tiukille menis, mutta hätätapauksessa jos tyhjentäisin lapsenkin tilin niin pärjättäis. Just nyt on vähän huono sauma, kesän jälkeen säästöt tyhjillä, mutta sellasta hätähätävaraa on sillai, että sais vuokran ja laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Mutta ei mitään ylimäärästä sitten.