[QUOTE="niin";25163212]Ei pitäisi osoittaa sormella lapsia, lapset ovat julmia jos heille ollaan julmia.
vanhemmista tällainen 99% lähtee.Itse olin kiusaaja ja hyvin vaikeista kotioloista jotka näyttivät ulospäin kiiltokuvalta. Häpeän kyllä valtavasti tätä, mutta on ollut pakko antaa itselleni anteeksi ja ymmärtää syyt miksi kiusasin toisia.
Kiusaamiseen puututaan ihan kummallisesti, puhutellaan lasta, joka tuskin edes ymmärtää kiusaavansa,
vanehmpia tuskin koskaan edes pyydetään paikalle, tai tehdään asiasta ns isoa juttua kuten pitäisi.
Itse en henk koht edes ymmärtänyt että kiusasin muita, vasta teini-iässä tämä minulle valkeni ja pyysin kiusatulta anteeksi.
Minusta kiusaajasta pitäisi harkiten tehdä ls-ilmoitus,
harva normaali/normaalioloissa kasvanut lapsi alkaa alistamaan muita ihan vain pahuuttaan.
Minusta on typerä asenne ajatella että nämä kiusaajaLAPSET pitäisi suorastaan hakata tai vastaavaa. Lapsellinen ajatus, vaikka toki ihan ymmärrettävää kun miettii mitä jotkut kokeneet. Jotkut jopa väkivalloin kiusanneet henkisen lisäksi.
[/QUOTE]
Olen täysin samaa mieltä. Ja vaikka kuinka joku ajattelee, että kiusaajat pitäisi suurin piirtein hakata ja laittaa telkien taakse, niin se ei hydöytä mitään! Miksi sellaista pitäisi siis tehdäkään?! Ja yleensä tuolloin vielä lyö lyötyä. Kiusaajien uostaanotto kyllä voisi olla vaihtoehto joissakin tapauksissa.
Todella surullinen oli tuo video!