PYRY SAAPUU SUOMEEN-AJOKELI PAIKOIN KAMALA !!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ajokeli muuttuu huonoksi isossa osassa maata.

Talven ensimmäinen laaja lumipyry saapuu torstaina Suomeen. Ilmatieteen laitoksen mukaan maan keskiosissa uutta lunta sataa 10-20 senttiä. Ajokeli muuttuu huonoksi tai erittäin huonoksi isossa osassa maata.

Lumipyry saapuu Suomeen Keski-Ruotsista. Aamulla lunta alkaa tuiskuttaa maan lounaisosissa. Illaksi pyry siirtyy itään. Sateen pohjoisreuna yltää Etelä-Lappiin.

Lämpötila on enimmäkseen pakkasen puolella, vain maan lounais- ja eteläosissa saattaa iltapäivällä ja illalla olla suojakeli.

Ajo-oloja heikentää kovan lumentulon lisäksi navakka, puuskittainen etelätuuli, joka läntisillä merialueilla saattaa yltyä myrskyksi.

-Tuuli kinostaa lunta teiden varsille. Ajokeli muuttuu paikoin erittäin huonoksi, varoittaa päivystävä meteorologi Ari-Juhani Punkka Ilmatieteen laitokselta.

(MTV3-STT)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
ei tänne kumminkaan tule kun muutama sentti lunta ja sekin sulaa parissa päivässä pois .

Muistan kun lokakuussa 2006 oli se kamala lumisade.
Toivottavasti nyt tulis vaan tuo muuta sentti eikä muutamia kymmeniä senttejä!

Jassoo, tarkoittaa sitten sitä, että huomenna on kotiinpääsy iltavuorosta täysin epävarmaa :headwall: :headwall: :headwall: . Meillä om sitten tiet ainakin tukossa ja jos kovin pyryttää, niin tänne korpeenhan ne autot ei ehdi :headwall: ..

Ja meillä on iskä pois ja traktorin rengas tyhjä, eikä siinä kyllä oo etukuormaajaa tai perälevyäkään paikalla |O Ja mä en edes tiedä missä etukuormaajan kauha on |O Etteä lunta saa tulla vaan sen verran, että mä pääsen mun autolla pois pihalta :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katso sadetilanne ja ennusteet sadetutkasta

http://www.iltalehti.fi/saa/200710220105235_sa.shtml

Tällä hetkellä näyttää aamu 9 asti.

Vasemmasta laidasta kun valkkaa oman paikkankunnan, niin näkee jo viikonlopun tilanteenkin.

Enpäs huomannut tuota.Kiitos :flower:

Yhteistyössä