pyöräni lukittiin yleisessä pyöravarastossa - miksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
moikka! säilytän pyörääni yleisessä taloyhtiön pyörävarastossa ja aamulla huomasin että joku oli lukinnut minun pyörän isolla todella kalliilla lukolla. miksi?? keksiikö joku syytä? pilailumielessä? oliko varastamassa sitä pyörää ja halusi varmistaa etten pääse sillä töihin?

Oletko se, joka työntää pyöränsä sinne varastoon tukkimaan muiden käytön? En ole moista koskaan lukinnut, mutta olen kerran motittanut yhden sellaisen pyörän, mikä työnnettiin aina suoraan ovesta sisään ja joka esti koko pyörärivistön lähdön ilman sen siirtämistä. Kyllästyin tuon lukitun pyörän siirtelyyn joka kerta ja yksi kerta, kun rivistö oli lähes tyhjä keskellä päivää, nostin sen koko rivistön taakse ja oman pyöräni normaaliin riviin sen eteen. Päivän mittaan muutkin laittovat omansa siihen riviin, tunnustan käyneeni katsoassa :sneaky:. En tiedä odotteliko käyttäjä rivistön tyhjentymistä vai joutuiko siirtämään koko rivistön pois, mutta sen jälkeen sekin pyörä oli laitettu aina nätisti rivistöön :devil: Välillä joutui aina tiivistämään rivistöä, että sai omansa mahtumaan, joten tuollainen laiskuus ärsytti, että työnnetään vain pyörä ovesta sisään ja lukitaan muiden eteen. Harkitsin kattokoukkuun ripustamistakin, mutta se olisi ollut työlästä molemmille.

Oliko se lukossa (siis sinun laittamana)?
Jos oli, niin vaihtoehtoina on lähinnä se, että joku ehkä meinaa pölliä sen, tai että joku likinäköinen tai helatorstain kunniaksi kännissä ollut on silmät harittaen lukinnut väärän pyörän.

Jos on kallis U-mallinen putkilukko, niin sitä voi olla monessa tapauksessa hankala katkaista edes rälläkällä. Kettinkilukot ja nivelletyt metallitankolukot kyllä katkeavat isoilla voimapihdeillä. Vaijerilukot (kalliimmatkin) saa poikki sivuleikkureilla.

ei selvinnyt!! kallis u-lukko oli laitettu! rälläkällä piti se rikkoa ja vein pyörän omaan asuntoon turvaan. ja ei ollut minun pyörä kenenkään edessä enkä ollut vienyt kenenkään "paikkaa", ei voinut siitä johtua. mutta nyt kuulin et siellä oli useampaan pyörään laitettu sama lukko! keksiikö kukaan minkä ihmeen takia??

Yhteistyössä