Pyörällä ajosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darling
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darling

Vieras
Minkä ikäisenä lapselle voi alkaa opettaa pyörällä ajoa?
Mein likan kummisetä tahtoo niin kovin ostaa tytölle kesäks pyörän,ois halunnu jo viime kesänä. Tyttö täyttää elokuussa 2v. Viime kesänä sain vielä lykättyä sitä pyörän ostoa ku eihän neiti osannu ees kävellä.
Toki se pyörä voi jäädä oottaan sit kasvuakin,jos mahottomalta tuntuu se pyöräily,mut kyl tyttö sitä haluu kuitenkin kokeilla jos setä sen pyörän ostaa.

Siskonpoika sai joululahjaks pyörän, oli sillon aika tasan 2, oppinu sillä jotenki sisätiloissa ajamaan appareilla. Uskoisin et erittäin hyvin oppii kesällä! Voi sitä ostaa kunhan ostaa tarpeeks ison eikä aseta turhia toiveita.

Eipä taida alle 2 vuotiaana juuri kukaan pyöräillä. Ensinnäkin jalkojen täytyy yltää polkimille kunnolla satulassa istuessa. Liian isolla pyörällä on liian vaikea opetella.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Siskonpoika sai joululahjaks pyörän, oli sillon aika tasan 2, oppinu sillä jotenki sisätiloissa ajamaan appareilla. Uskoisin et erittäin hyvin oppii kesällä! Voi sitä ostaa kunhan ostaa tarpeeks ison eikä aseta turhia toiveita.

Minä ostaisin tarpeeksi _pienen_ pyörän (12 uumaisen), jotta sen hallitseminen olisi mahdollista. Ja kaikki kolmipyörät eivät ole hyviä pikkuisten ajaa, ovat liian raskaita polkea.

Potkupyörällä pääsee jo reilun vuoden ikäinen, 2v kuulostaa ihan ok:lta iältä, jos vaan polkemaan ylettää ja kiinnostusta riittää.

Meidän tyttö sai viime kesänä 2-v synttärilahjaksi pyörän.Istui kyydissä ja minä työnsin sellaisesta työntöaisasta.Alussa oli vaikeaa,kun ei osannut ohjata.Kesän loppupuolella osasi ohjata,muttei polkea.
Toivon ja uskon että nyt tulevana kesänä osaa jo ehkä polkeakin,sitten ikää jo 3 vuotta.

no ihan sellanen pienin mahollinen pyörä on tarkotus ostaa ja toi meän tytsy on aika pitkä ikäisekseen. No eli annetaan sedän ostaa pyörä,ku koko vuoden on siittä puhunu.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meidän tyttö sai viime kesänä 2-v synttärilahjaksi pyörän.Istui kyydissä ja minä työnsin sellaisesta työntöaisasta.Alussa oli vaikeaa,kun ei osannut ohjata.Kesän loppupuolella osasi ohjata,muttei polkea.
Toivon ja uskon että nyt tulevana kesänä osaa jo ehkä polkeakin,sitten ikää jo 3 vuotta.

meillä sama juttu :) mutta kyllä poitsu nautti kyydistä vaikka ei polkemaan yltänytkään :D

Poika sai 2-vuotislahjaksi 12"pyörän. Ekan kesän harjoitteli silloin tällöin syksyllä kun oli 2,5v osas jo polkea . Seuraavana keväänä kun täytti 3v ajoi jo itse pitkiäkin matkoja.
Eli jos tilaa on säilyttää pyörä niin kannattaa ostaa semmoinen 12" pyörä.

Yhteistyössä