Pyörällä ajo ilman apupyöriä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verenpisara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Verenpisara

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 713
0
36
Minkä ikäsenä teidän muksut oppi?

Mun 6 vee poika vasta harjoittelee. Pystyssä pysyy ja ajaa itekseen, mutta tasapaino meinaa olla vielä niin ja näin. Liikkelle lähtökin hankalaa, mutta oppii senkin varmasti pian.

Ei uskaltanut poika viime kesänä kokeilla pyöräilyä ilman apupyöriä.
 
meillä 5v poika ja ei millään uskaltais edes koittaa ajaa ilman apupyöriä...nostettiin apupyöriä hiukan ylemmäks ettei koko ajan ota maahan kiinni ni ei sit enään suostu koko pyörään koskemaan
 
Meillä kaikki on oppinu kolme- tai nelivuotiaina, riippuen siitä, mihin aikaan vuodesta on syntynyt. Talvella kun ei voi asiaa harjoitella...

Laittakaa satula niin alas, että jalat ylettyvät maahan. Ohjatkaa lasta potkimaan vauhtia maasta. Tasaisella asfaltilla harjoittelu sujuu parhaiten, ei siis kuoppaisella hiekkatiellä. Pieni alamäki olisi hyvä.

Kun meillä on otettu apurattaat pois, niin ensiksi on tuntunut, ettei lapsi opi ikinä ja USKOKAA TAI ÄLKÄÄ puolen tunnin kuluttua homma sujuu jo!

Opettakaa nyt hyvät ihmiset lapsenne ajoissa ajaan pyörää. Mitä aiemmin sen osaa, sitä helpompi on lapsen päästää kouluun tai eskariin pyörällä. (me asutaan aika lähellä molempia ja lapset on pyöräilly usein jo eskariin yksin.) Ja kun yhdessä liikutte pyörällä, niin kertoilkaa samalla liikennesääntöjä tai erilaisia liikenteessä eteen tulevia tilanteita lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirppis:
Meillä kaikki on oppinu kolme- tai nelivuotiaina, riippuen siitä, mihin aikaan vuodesta on syntynyt. Talvella kun ei voi asiaa harjoitella...

Laittakaa satula niin alas, että jalat ylettyvät maahan. Ohjatkaa lasta potkimaan vauhtia maasta. Tasaisella asfaltilla harjoittelu sujuu parhaiten, ei siis kuoppaisella hiekkatiellä. Pieni alamäki olisi hyvä.

Kun meillä on otettu apurattaat pois, niin ensiksi on tuntunut, ettei lapsi opi ikinä ja USKOKAA TAI ÄLKÄÄ puolen tunnin kuluttua homma sujuu jo!

Opettakaa nyt hyvät ihmiset lapsenne ajoissa ajaan pyörää. Mitä aiemmin sen osaa, sitä helpompi on lapsen päästää kouluun tai eskariin pyörällä. (me asutaan aika lähellä molempia ja lapset on pyöräilly usein jo eskariin yksin.) Ja kun yhdessä liikutte pyörällä, niin kertoilkaa samalla liikennesääntöjä tai erilaisia liikenteessä eteen tulevia tilanteita lapsille.



No eipä meil ainakaan saa yksin kulkea eskariin ja eka luokalla ei saa kulkea pyöräl.
 

Yhteistyössä