pyöräilykypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytän, koska pyöräilen täyttä vauhtia kuntoilumielessä sorateillä joilla voi varjokohtaan osunut monttu hyvinkin jäädä huomaamatta ja akka lentää pöpelikköön. Välillä kuoppia on niin paljon ettei kunnon alamäkihaipakkaa huidellessa mitenkään pysty kaikkia huomaamaan. Samasta syystä käytän myös hanskoja.
Jos pyöräilisin kiireettömästi kaupungissa niin en luultavasti käyttäisi.

Käytän 98% kerroista eli joskus kiireessä unohtuu.
Lapsuudessa en koskaan käyttänyt kypärää vaikka ajoin ympäri vuoden 7-8km päivässä kauheeta kyytiä koulumatkoja.

Kun tapasin miehen ja muutin helsinkiin hän sanoi ettei sitten ajeta pyörällä jos en käytä kypärää :D
Nyt lasten äitinä on jo velvollisuuskin käyttää enkä enää näe mitään järkeä miksi en pitäis kypärää, enempi ihmettelen miks en aiemmin fiksuna ihmisenä ole tajunnut sitä käyttää.

Halpa henkivakuutus!

Käytän 98% kerroista eli joskus kiireessä unohtuu.
Lapsuudessa en koskaan käyttänyt kypärää vaikka ajoin ympäri vuoden 7-8km päivässä kauheeta kyytiä koulumatkoja.

Kun tapasin miehen ja muutin helsinkiin hän sanoi ettei sitten ajeta pyörällä jos en käytä kypärää :D
Nyt lasten äitinä on jo velvollisuuskin käyttää enkä enää näe mitään järkeä miksi en pitäis kypärää, enempi ihmettelen miks en aiemmin fiksuna ihmisenä ole tajunnut sitä käyttää.

Halpa henkivakuutus!

ok, kokeilut kypärän suojaus?

en ole eläessäni kypärää käyttänyt mutta nyt kun on lapsi niin kai se potta on ostettava o.O olen ollut kyllä niin vannoutunut ei kypärää tyyppi että en ymmärrä mitä on tapahtunut! :D sellaisen bmx kypärän hommaan..

Eihän suomessa saa sakkoja jos ei käytä kypärää. Kypärän pakkolaki on sakoton. Minun mielestä se olematon laki voitaisiin kiristää sillä tavalla että jos joutuu onnettomuuteen, eikä ole käyttänyt kypärää, esim auton päälleajamana, Niin autoilija ei joutuisi maksamaan sairaalakustannukset tai hautajaiset vaikka syy oli autoilijanj joka ajaa pyöräilijän päälle jolla ei ollut kypärää päässä.

Vai onko tämä idea jo käytössä.

Jos ei ja lakimuutos tulis niin kyllä tulis kiire kaikkille pyöräilijoille hankimaan kypärää.

Joo, suomessa ei sakkoja saa ja sen takia en ikinä suomessa asuessani kypärälakia noudattanutkaan. Nyt kun on kypärän käyttöön tottunut, niin ehkä käyttäisin sitä suomessakin taas. :)

en käytä, en omista edes pyörää. lapset eivät saa ajaa senttiäkään ilman kypärää

Peesi.
Esikoinen 3v:nä kaatu potkupyörällä niin, että kypärän suojastyroksit halkes takana. Eikä ollu mikään rimpulakypärä kympillä hommattu vaan kunnon kypärä. Mietin vaan kun lapsia näkee ilman kypärää, että kuinka joku uskaltaa. En edes uskalla miettiä mitä lapsen päälle olis tapahtunut ilman sitä kypärää.

Käytän kypärää. Olen myös törmännyt toiseen pyöräilijään ja kaatunut -> naarmuja ja vääntynyt takarengas. Vaikka päähän ei osunut, niin jonkunlainen kammo kaatumisesta jäi, tilanteet tulee äkkiä. Ja vaikka kuinka itse noudattaa sääntöjä ja varovaisuutta, niin niitä muita törppöjä on paljon liikenteessä, kypärä on siis ihan kiva päässä.

Teininä en kyllä käyttänyt kypärää...

Käytän aina kypärää. En ymmärrä näitä vanhempia, jotka eivät itse käytä kypärää, mutta lapsella on. Omalla esimerkillä on suurempi vaikutus kuin sillä mitä sanoo, eli kunhan se lapsi vähän kasvaa, jää kypärä kotiin. Omalla esimerkillä vanhempi vain viestittää, että ulkonäkö on tärkeämpi kuin oma henki.