Pyöräily raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monipiippuinen juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monipiippuinen juttu

Vieras
Kuinka pitkälle olet vielä fillaroinut raskaana ollessasi? Itse pian 6.kk:lla ja iso maha. Siis itse pyöräilyhän ei oo haitallista mutta se miten siinä voi loukata...

mä pyöräilin loppuun asti, tosin loppuaikoina alkoi aina supistella niin piti aika hiljakseen mennä. ja mulla istui viel kyydis aina parikyt kilonen esikoinenkin.
voihan sitä autoakin ajaessa käydä onnettomuus, jos noin lähtee ajattelemaan.

Aika pitkään pyöräilin, mutta jossain vaiheessa masu oli jo niin iso että kun polki osui jalt vatsaan ja ei tuntunut kivalta. Olisko ollu johonkin 1 kk ennen la;ta kun lopetin.

Niin kauan oon pyöräilly kunnes on tullu talvi ja liukkaat kelit :)
Siihen saakkahan sitä voi harjottaa kun itestä hyvältä tuntuu. Ja onpa joku ainaki mun ikästen äideistä fillarilla hurauttanu laitokselle synnyttämään :)

Tää nyt ei oo ihan sama asia, mutta ite en uskaltanut ajaa skootterilla enää 5kk:n jälkeen, kun maha alkoi kasvaa. Pelotti koko ajan että joku ajaa päälle vaikka ite varovaisesti ajaisikin.

Pyörällä ehkä vähän vähemmän tapahtuu onnettomuuksia, mutta varsinkin jos kaupungissa ajaa niin onhan se aika riskialtista just vaikka ite olisikin tosi varovainen voi joku muu ajaa päälle tai hypätä eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Tää nyt ei oo ihan sama asia, mutta ite en uskaltanut ajaa skootterilla enää 5kk:n jälkeen, kun maha alkoi kasvaa. Pelotti koko ajan että joku ajaa päälle vaikka ite varovaisesti ajaisikin.

Pyörällä ehkä vähän vähemmän tapahtuu onnettomuuksia, mutta varsinkin jos kaupungissa ajaa niin onhan se aika riskialtista just vaikka ite olisikin tosi varovainen voi joku muu ajaa päälle tai hypätä eteen.

Sitä mäkin olen miettiny et vaikka ajaa sääntöjen mukaan eikä hurjastele niin voihan joku ajaa päälle ja varsinki noi nuoret mopoilijat hirvittää kun mennään eikä meinata. Ja jos joutuu jarruttaan yhtäkkii niin voi kaatua tai sit sotkeutua kengännauhoihin tms.

Mä kyllä poljin pyörällä ihan loppuun asti. Neuvolaanki menin pyörällä ihan viimeisille käynneille asti, oli helpompaa ku kävely. Loppuajasta ei kyllä pystyny ohjaan molemmillä käsillä ku tuli maha eteen..

Neuvolassa terkkariki nauro että Vieläks sä poljet pyörällä?! :D Ja tuumas vaan että synnärille kyllä menet sitte jollain muulla kulkuneuvolla.. :laugh:

Poljin loppuun asti pyörällä tosin todella hitaasti. Käveleminen teki välillä todella kipeää ja pyörällä oli sen vuoksi helpompi liikkua. Viikko ennen synnytystä pyöräilin kaupungilla ja satuin näkemään, niin hassun jutun (omasta mielestäni), että hyvä kun en lentänyt sen pyörän kanssa. Yksi mies parkeerasi farmari autonsa ja meni vauhdilla avamaan takaluukun. Siellä makasi nainen, joka kömpi takaluukun kautta ulos autosta (kansikin oli päällä). Vauvan turvakaukalo ja rattaat olivat penkeillä. Olisikohan takatila ollut liian ahdas vaunuille, mutta perheen äidille riittävä?

Mä pyöräilin rv 27 terveyskeskukseen, kun mulla oli verenvuotoa ja fiksuna pyöräilin vielä takas kotiin vaikka olin saanut lähetteen Nkl:lle tutkimuksiin. Ei vissiin paljon päätä pakottanut. :( Mut helpompi oli pyöräillä ku kävellä. Viikon makasin sairaalassa, mutta onneks terve poika synty ajallaan, nyt jo melkein 11v.

Mä lopetin pyöräilyn 2 kk kohdalla. Liitoskivut oli niin voimakkaat, ettei enää pystynyt. Liitoskipuja kesti viikolle 28. saakka. Sen jälkeen vauva kääntyi ja alkoi jomottamaan häpyluuhun ja lanneluihin. Nyt on vko 33 menossa ja ensimmäistä kertaa raskauden aikana tunnen olevani terve :) ELi ei satu mihinkään. Tosin nyt en enää halua pyöräillä, koska mun maha on ollut niin valtavan iso raskauden ajan - kaikki aina epäilee mun saavan kaksoset.

Minä kans pyöräilin vielä lasketun ajan jälkeenkin ja synnytystä edeltävänä päivänä kävin pyörällä markkinoilla, poika syntyi sitten aikaisin seuraavana aamuna. Oli tosin kesä joten uskalsi hyvin. Talvella mulla oli pyörä useamman kuukauden kanis kun yhden pienen kuupahduksen jälkeen mies takavarikoi pyörän avaimet ja laittoi mut kävelemään :D

Yhteistyössä