Pyöriikö teidän elämä lasten ympärillä?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
asia tuli esille tänään käydessäni mummoni luona lasten kanssa. Hän piti minua ihan kauheana kun menin töihin (tästä ollaan tapeltu niin monta kertaa) ei yritä edes ymmärtää minun näkökantaani asiasta. Itsekäs olen ja ajattelen vaan omaa mukavuuttani. Hänen mielestään vain kotiäiti on oikea äiti! :( Tuli taas niin hyvä mieli.
Voi ei, :hug:. Tuollaiset ihmiset kuin nyt mummosi joutaisi ripustaa korvista ulos vaikka pyykkinarulle (mielellään kovalla pakkasella) miettimään sanojaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minusta se on jotenkin outoa että kun opiskelee, niin elämä saa pyöriä opiskelun ympärillä ja kun on sinkku ja etsii kumppania niin elämä saa pyöriä miesten ympärillä, mutta kun tekee lapsia niin on heti joku luuseri jos ei ole muuta elämää kuin lapset :whistle:
Minulla ei ole koskaan, ei koskaan, pyörinyt elämä jonkun tietyn asian ympärillä. Elämässä on monia eri vaiheita, mutta koskaan en ole elänyt pelkästään vain tiettyä vaihetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
asia tuli esille tänään käydessäni mummoni luona lasten kanssa. Hän piti minua ihan kauheana kun menin töihin (tästä ollaan tapeltu niin monta kertaa) ei yritä edes ymmärtää minun näkökantaani asiasta. Itsekäs olen ja ajattelen vaan omaa mukavuuttani. Hänen mielestään vain kotiäiti on oikea äiti! :( Tuli taas niin hyvä mieli.
No, minä päätin juuri että kevään aikana menen takaisin töihin, heti kun lasten hoitopaikka-asia on järjestyksessä mielekkäällä tavalla. Alunperin oli ajatus että olen kotona koko esikoisen ekan luokan ajan, olisi kupuskin sitten jo puolitoista vuotta kun menisin töihin mutta toisiin aatoksiin tulin. Mä haluan töihin, mä haluan aikuista elämää, mä inhoan, inhoan, inhoan puistossa käymistä :)

Ja olen ihan sata varma että musta tulee mukavampi ihminenkin kun olen taas työpöydän ääressä, kuulemma jo osa kiristyksestä helpotti kun päätöksen tein :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
asia tuli esille tänään käydessäni mummoni luona lasten kanssa. Hän piti minua ihan kauheana kun menin töihin (tästä ollaan tapeltu niin monta kertaa) ei yritä edes ymmärtää minun näkökantaani asiasta. Itsekäs olen ja ajattelen vaan omaa mukavuuttani. Hänen mielestään vain kotiäiti on oikea äiti! :( Tuli taas niin hyvä mieli.
No tietenkin vain kotiäiti on oikea äiti. Ja oikea vaimo on vain sellainen, joka kantaa kauniisti meikattuna ukolleen tohvelit jalkaan, kun ukko tulee raskaan työpäivän päätteeksi kotiin. Sitä ennen oikea vaimo on jo putsannut ja puleerannut jälkikasvun ja jälkikasvu on iloisena ja kiitollisena ottamassa isukkia töistä vastaan. Oikea tytär myös pitää siinä sivussa huolen dementeistä vanhemmistaan ja oikea miniä appivanhemmistaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
asia tuli esille tänään käydessäni mummoni luona lasten kanssa. Hän piti minua ihan kauheana kun menin töihin (tästä ollaan tapeltu niin monta kertaa) ei yritä edes ymmärtää minun näkökantaani asiasta. Itsekäs olen ja ajattelen vaan omaa mukavuuttani. Hänen mielestään vain kotiäiti on oikea äiti! :( Tuli taas niin hyvä mieli.
Joo minä luulen että hän on sitä ikäluokkaa joka on lapsensa hoitanut itse ja joskus 1950-70 luvullahan se oli ihan tavallista että äidit hoitivat lapsensa itse aika pitkälti, eli mies oli se joka perheen elätti ja se oli kunnia asia miehelle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
asia tuli esille tänään käydessäni mummoni luona lasten kanssa. Hän piti minua ihan kauheana kun menin töihin (tästä ollaan tapeltu niin monta kertaa) ei yritä edes ymmärtää minun näkökantaani asiasta. Itsekäs olen ja ajattelen vaan omaa mukavuuttani. Hänen mielestään vain kotiäiti on oikea äiti! :( Tuli taas niin hyvä mieli.
No tietenkin vain kotiäiti on oikea äiti. Ja oikea vaimo on vain sellainen, joka kantaa kauniisti meikattuna ukolleen tohvelit jalkaan, kun ukko tulee raskaan työpäivän päätteeksi kotiin. Sitä ennen oikea vaimo on jo putsannut ja puleerannut jälkikasvun ja jälkikasvu on iloisena ja kiitollisena ottamassa isukkia töistä vastaan. Oikea tytär myös pitää siinä sivussa huolen dementeistä vanhemmistaan ja oikea miniä appivanhemmistaan.
Niin ja pitää muistaa että oikea vaimo ei rasita miestä turhaan omilla höpinöillään, miehen asiat ovat tärkeämpiä.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
asia tuli esille tänään käydessäni mummoni luona lasten kanssa. Hän piti minua ihan kauheana kun menin töihin (tästä ollaan tapeltu niin monta kertaa) ei yritä edes ymmärtää minun näkökantaani asiasta. Itsekäs olen ja ajattelen vaan omaa mukavuuttani. Hänen mielestään vain kotiäiti on oikea äiti! :( Tuli taas niin hyvä mieli.
No tietenkin vain kotiäiti on oikea äiti. Ja oikea vaimo on vain sellainen, joka kantaa kauniisti meikattuna ukolleen tohvelit jalkaan, kun ukko tulee raskaan työpäivän päätteeksi kotiin. Sitä ennen oikea vaimo on jo putsannut ja puleerannut jälkikasvun ja jälkikasvu on iloisena ja kiitollisena ottamassa isukkia töistä vastaan. Oikea tytär myös pitää siinä sivussa huolen dementeistä vanhemmistaan ja oikea miniä appivanhemmistaan.

niin. Mummoni on oikeasti ollut tämmöinen kotirouva, joka on ollut kaunis, hyvinpuettu yhden lapsen äiti, jonka lapsi on puunattu kun mies on tullut töistä ja hän on palvellut sitten miestä. Mies on antanut rahaa ja mummoni on käynyt ostamassa uuden sesonkileningin ja ulkoillut kauniin, kiharapäisen lapsen kanssa (isäni) Töölön torilla. Ei voi ymmärtää sitä, että ehkä minä olen erilainen.
ja ehkä meidän elämä tänä päivänä on hiukan erilaista.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
niin. Mummoni on oikeasti ollut tämmöinen kotirouva, joka on ollut kaunis, hyvinpuettu yhden lapsen äiti, jonka lapsi on puunattu kun mies on tullut töistä ja hän on palvellut sitten miestä. Mies on antanut rahaa ja mummoni on käynyt ostamassa uuden sesonkileningin ja ulkoillut kauniin, kiharapäisen lapsen kanssa (isäni) Töölön torilla. Ei voi ymmärtää sitä, että ehkä minä olen erilainen.
ja ehkä meidän elämä tänä päivänä on hiukan erilaista.
Anna mummosi elää menneessä ja koita olla ottamatta nokkiisi hänen sanoistaan =)

 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
niin. Mummoni on oikeasti ollut tämmöinen kotirouva, joka on ollut kaunis, hyvinpuettu yhden lapsen äiti, jonka lapsi on puunattu kun mies on tullut töistä ja hän on palvellut sitten miestä. Mies on antanut rahaa ja mummoni on käynyt ostamassa uuden sesonkileningin ja ulkoillut kauniin, kiharapäisen lapsen kanssa (isäni) Töölön torilla. Ei voi ymmärtää sitä, että ehkä minä olen erilainen.
ja ehkä meidän elämä tänä päivänä on hiukan erilaista.
Anna mummosi elää menneessä ja koita olla ottamatta nokkiisi hänen sanoistaan =)
Niin yritänkin, mutta sattuu olemaan erittäin töksäyttelevä ja saa välillä minut tuntemaan itseni maailman surkeimmaksi äidiksi.
 
Tällä hetkellä pyörii, kun olen hoitovapaalla kotosalla lasten kanssa. Eikä me ukonkaan kanssa kauheen pitkälle lasten näköetäisyydeltä voida pyöriä, kun ei liiemmin ole tuota tukiverkkoa.

Mutta sitten, kun palaan taas työelämään, elintilakin laajenee ja elämä muuttuu erilaiseksi.

Pääasiassa pidän olotilastani, mutta silloin kun piiri alkaa pyöriä liian nopeasti ja haluan olla minä itse, otan aikalisän ja painun lenkille =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Niin yritänkin, mutta sattuu olemaan erittäin töksäyttelevä ja saa välillä minut tuntemaan itseni maailman surkeimmaksi äidiksi.
Älä välitä :hug: :hug: Mun äitini oli aikoinaan 2 lapsen kotiäiti Helsingin Munkkivuoressa ja äitini anoppi eli mummoni taas kiihkeä vasemmistolainen, nahkatehtaalla töissä oleva suurperheen äiti, joka ei tajunnut moisia kermaperseitä (=kotiäitejä) ollenkaan.

 
mamma
Tällä hetkellä pyörii.. Lapset 3v ja 6kk, joten vähän pakkokin kun ei pienempi osaa syödä edes pullosta! Ei haittaa, tiedän, että pian meillä on taas muutakin elämää ja minäkin saan aikaa itselleni. Nyt näin.
Lapsien ympärillä elämä tulee pyörimään silti aina, olemmehan perhe, mutta on meillä muutakin elämää silti!
 

Yhteistyössä