Kaikki
Jännä seurata kun viereisen ala-asteen oppilaat tulee kouluun n.20%:lla ei ole kypärää ollenkaan ja samoin n.20%:lla on kypärä mukana mutta se ei ole päässä.
Vain lapset :ashamed: tätä asiaa meidänkohta 8v onkin kritisoinut joten pitäis kai tehdä asiassa parannusta... Mutta kun kypärän alla letti menee littuun |O
minkäikäisiä lapsia , polkeeko ne omalla fillarilla vai istuuko ne istuimessa?
itse käytin aina kun ne oli mun kyydissä mutta nyt olen huono esimerkki kun ne polkee omalla koska kypärä unohtuu aika usein kotiin ainakin jos olen yksin liikkeellä
[QUOTE="äiti";26329998]minkäikäisiä lapsia , polkeeko ne omalla fillarilla vai istuuko ne istuimessa?
itse käytin aina kun ne oli mun kyydissä mutta nyt olen huono esimerkki kun ne polkee omalla koska kypärä unohtuu aika usein kotiin ainakin jos olen yksin liikkeellä[/QUOTE]
Mulla kaks polkee omilla pyörillä ja yksi on kyydissä.
lapset käyttää, mies ei. mä en fillaroi. oon kyllä käynyt keskusteluu miehen kanssa miten typerää on olla käyttämättä mutta minkäs teet. ilmoitin myös etten aio pyyhkiä sen persettäkään tai hoitaa jos vammautuu. :kieh:
Jokaisella keillä meitin perheessä pyörä on, pitää myös kypärää. Pienin tottakai myös äidin pyörän istuimessa ollessaan.
Mieluummin oma letti sekaisn(vaikka se ärsyttääkin!) entä lapset ilman äitiä.
Ja meillä lapset kyllä muistuttaa jos miulta meinaa kypärä unohtua. Ja kyllähän nuo huomauttelevat välillä kovaankin ääneen, jos jollakulla ei kypärää ole. :saint:
Tullaan kaikki käyttämään, ei olla toviin itse pyöräilty niin nyt on sitten meille aikuisillekin kypärien hankinnat edessä jahka saahaan menopelit ajokuntoon.
Siinä näyttää niin omalle jälkikasvulle kuin muillekin esimerkkiä.
Omalla esimerkillä on suurempi vaikutus kuin sillä mitä sanoo. Jos äiti tai isä ei käytä kypärää, se on ihan sama jos lapsetkaan ei käytä, koska kunhan lapset siitä kasvavat, kypärä jää pois, koska lapsi on oppinut, että se on ruman näköistä tms.
Aloin käyttämään kypärää kun lapsille ostin pyörät ja kypärät. Kyllä aikuisen pitää näyttää esimerkkiä eikä antaa lapsille mahdollisuutta sanoa että "ethän sääkään käytä."
Juu, pyöräillessä.
16v pitää moottoripyöräkypärää (meni herne nenään ku jäi kiinni et oli heittäny pyöräilykypärän matkalla mettään).
Mulla ei oo pyörässä satulaa joten en käytä kun en aja pyörällä...