Pyllyn iho hilseilee ja punoittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaja76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aaja76

Vieras
Kaikki niksit on tuntuu olevan jo testattu, sinkkivoidetta, öljy+talkki, talkkisalva, perusvoiteet, vaihdettu vaippamerkkiä....

Tytöllä 2,5 kk punoittaa pyllyn "makkarat" jalkataipeissa ja iho hilseilee joskus isoinakin levyinä pois. Neuvolassa käskettiin laittaa sinkkivoidetta... Onhan sitä laitettu ja testattu mutta ilman apua.. Onko merkeissä eroja ja mitä olette käyttäneet? Meilä on nyt ihan perusPirkka, joka alussa auttoi. Apteekista saatava Zalendula tms.merkkinen tuntui vain pahentavan ( oli näyteputkilo jossain synnäriltä saatavassa lahjalaukussa). Pylly pitäisi saada parantumaan mutta alkaa konstit loppua kun vauvan ihonhoito on ihan erilaista kuin esim. oman atooppisen. Ja omasta nahkasta jo tietää mitä mikin punoitus tarkoittaa, mistä se johtuu ja mitä siihen laittaa.

No sekin, mutta meidän asunto on ongelmallinen. Rakennusvirheitä täys joten takapihan ovi on huonosti eristetty, sieltä vetää vaikka kuinka tilkitsisi rakoja eikä lattialämmitystä ole :o( Mahdollisuuksien mukaan pidetään mutta ei voi pitkää aikaa kerrallaan.

...*kytiksessä* :o)

On kokeiltu, hetkellinen apu mutta kun lopetti käytön niin ihottuma tuli takas. On tosiaan hydrokortisonia eikä saa käyttää viikkoa kauemmin (neuvolassa sanottiin et 3 pv, mut olen käyttänyt vähän kauemmin kerrallaan mutta turhaan).

Hiivasieni iskee helposti atooppiseen ihoon (kokemusta) ja silloin sibicort ei auta. Muistaakseni reseptivapaana sai sieneenkin tehoavaa kortisonirasvaa (nimeä en nyt muista), ja jos sekään ei auta niin käyttäisin lääkärissä.

Meillä pojalla vauvana kaulapoimut meni aika kehnoon kuntoon ja silloin lääkäri määräsi Daktarin nimistä talkkia. Se on juuri sieni- ja hiivaihottumien hoitoon. Daktarinia saa myös voiteena, mutta en tiedä saako sitä reseptivapaana.
Meillä tuo talkki auttoi.

voisko olla allergiaa??Esim maito,kananmuna tms.?

Ootko ihan Bepanthen voidetta kokeillut.Ei liian rasvasta parene olla,esim sinkki on pestävä pois ettei taipeet haudu liikaa.

Tuo em voide on riittävän rasvasta mutta ei liian.Sinkki musta on aika vahvaa...

Ihan ekaks kokeilisin Metylensine:ä. on "maalattavaa" nestettä joka kuivattaa ja parantaa ihoa.
Tätä ihan ensinnä kokeillaan esim kaulan poimuihin.On todella tuhrivaa mutta toimivaa.
Osta sitä,on halpaa ainettakin.

Tä ois mun ykkösneuvo.Em mainitutkin ok,mutta silloin pitäis olla esim sieni inf.

Metylensine on ihan vanhan kansan apu,vaivaan kuin vaivaan ja vanhana sairaanhoitajana sen sulle vielä ohjeistaisin...(vanha ja vanha....34vee...)
=)

Meidän atooppinen 2-v poika saa aika herkästi pyllyn punoitusta, jos etenkin löysää kakkaa sisältävä vaippa jää vähäksikään aikaa päälle. Eli me pyritään ottamaan kakan jälkeen pikaisesti vaippa pois, pestään pylly vedellä + annetaan välillä olla ilman vaippaa jokunen aika (jos mahdollista). Apteekin talkkia tupsutellaan jos punottaa vähänkään. Ainoat vaipat, jotka kelpuutetaan on Pampersit (kokemus on opettanut), ja pyykki pestään allergiasuositelluilla aineilla, eikä tietenkään käytetä huuhteluaineita.

Viime kerralla kun pylly oikein ärtyi punoittamaan leikkasin harsovaipan 4:ään osaan, ja taittelin sellaisesta vaipan väliin suojaavan pinnan. Ja näitä pestiin ja vaihdettiin sitten tiuhaan tahtiin. Ei valitettavasti ole ollut voimia vaihtaa kestoihin, joiden nimeen täälläkin moni vannoo.

natusanin sinkkivoiteella se pylly nyt parempi.. Mulla on ollu se luulo, että sinkkivoide kuivattaa joten siks en oo sitä laittanu.... Mut se kai onki just päinvaston.

Ja sitä Bebanthenia mun PITI ostaa apteekista tänään mut kas... unohdin... Hyvä minä. No seuraavalla kerralla sitten.

Mä en oikein noista kestoista tiedä, jotkut sanoo et niillä pysyy pyllyn iho kunnossa, jostain taas luin että kestoja käyttävillä ois just ongelmia ihon suhteen. Taitaa olla niin monta mielipidettä kun on käyttäjääkin ,o)

Mulla kyl kans kestot on käyttämättöminä laatikossa. Taitaa jäädä hyväksi ajatukseksi koko kestoilu vaikka niistä silloin raskausaikana vouhkasinkin.

Oletko sinä ap, tai onko joku muu kokeillut karitevoita? Myyntipuheiden mukaan on ihmeaine afrikasta ja sopii vauvasta vaariin. Sitä on myynnissä mm.useassa kestovaippakaupassa, joten olisiko se pikku pyllyyn sopiva aine?

Yhteistyössä