Pyjamaprotesti synnytysosastolla

Kun on jo kaikkea niin sitten voi vaikka alkaa valittamaan yöpuvuista :headwall: Eikä noi mun mielestä ole edes kauheat.

Kyseessä siis Ahvenanmaan synnärin uudet yöpuvut. Koko juttu Iltasanomissa

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1452180

metsänpeitto
Tollasia oli mun mielestä Jyväskylässäkin. Niiden yksväristen rinnalla.

Kai ne on noin ihania siksi, ettei niitä pöllittäis kun sairaalasta ihmiset vie mukanaan vaikka mitä :|

vieras
No joku järki sentään. Jos on joutunut sairaalaan osastolle (tai päässyt) niin, ei varmaan välitä pätkän vertaa siitä, että minkälaisia pukuja siellä pidetään.

vieras
..ja kuka sinne ylipäätään menee tyylikkäiden vaatteiden takia? onhan nuo aika silmiinpistävät, mutta so? muutama päivä siellä normaalisti maataan ja kunhan ei omia vaatteita tarvitse ohivuoto-verellä sotkea, kaikki käy..

heh
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Eihän noi ole edes pahat Seinäjoen sairaalassa on ainakin niin hirveät kaavut että noita ahvenanmaan pukuja pitäisin 100x mieluummin...

kyllä minä ainakin tunsin oloni tosi vetäväksi niissä sjk koltuissa;)eikä ollut yhtään hiostavatkaan:D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Kai ne on noin ihania siksi, ettei niitä pöllittäis kun sairaalasta ihmiset vie mukanaan vaikka mitä :|
Totta. Miettikää, jos nuo ois jotain kivoja ns. normaaleja olo/yöasuja, niin ei niitä sielä kovin kauaa ois. Sama juttu vauvojen vaatteissa varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Totta. Miettikää, jos nuo ois jotain kivoja ns. normaaleja olo/yöasuja, niin ei niitä sielä kovin kauaa ois. Sama juttu vauvojen vaatteissa varmaan.
:eek: Kuka nyt sairaalavaatteita pöllisi? :xmas: Monet ovat kuolleetkin ne päällä...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

:eek: Kuka nyt sairaalavaatteita pöllisi? :xmas: Monet ovat kuolleetkin ne päällä...
Nii-i. Kuulemma rintakumit vai mitä ne on, maidonkerääjät ja lähes kaikki irtoava kelpaa. Käsittämätöntä... :/

vieras
Minäkin muistelen että Jyväskylässä oli samanlaisia. Kamala kuosi ja muistaakseni kangaslaatu oli erilaista kuin niissä pinkki/vihreä kaavuissa. Toi oli jotain ihme hiostavaa polyesteriä?

vieras
Ai tää oli jo täällä... No, tässä oma kommenttini toisesta ketjusta jonka alotin.

Juu, eipä kauhistuttanut herätä tuommosessa asussa keväällä kun heräsin aamulla sairaalassa. Olin hyvilläni että olin hengissä, ei siinä asuja saati muutakaan ulkonäköä mietitty.

Toisekseen kaksi lasta synnyttäneenä ennemmin pukisin (ja sainkin pukea kun pyysin) juuri tuollaisen asun sen mekon tilalta.

Eikä sairaanhoitajilla todellakaan ole muuta tekemistä kuin märistä jostain sairaalan vaatteista??? Kysyn vaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Kyllä niitä on nähty että sieltä lähtee kaikki mitä vaan irti saavat! Siis joillain ei oikeasti ole mitään rääpyä siinä varastelussa...
Miehen mummikin kävelee kotonaan ihan pokkana juuri tuollaisissa yöpuvuissa kun tuossa kuvassa. Niissä lukee teksti OYS ja on kuule vinot pinot ja montaa sorttia kaapissa. Joka reissulla ottaa kotiin. Ja samalla täyttää laukkunsa kaikella mitä kaapeissa on. Ja noita on paljon, ihan kaiken ikäisissä. Vievät tutit, rintakumit, vaippoja, harsoja, peitteitä, imetystyynyjä, siteitä, vauvanvaatteita, villatakkeja ja töppösiä jne.jne.

Yhteistyössä