Ainakin kahdesta
Siitä otatko sen valmiin vaihtoehdon jota tarjotaan vai kieltäydytkö siitä.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27083431:Valita mistä?
Siitä otatko sen valmiin vaihtoehdon jota tarjotaan vai kieltäydytkö siitä.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27083431:Valita mistä?
So? Eihän kukaan pakolla ole pitämässäkään. Tästä päästään taas tähän, mitä te ette ymmärrä; OSALLISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27082457:Enkä tosiaankaan halua että kirkon täti pitää yhtään mitään kasvatusta mun lapsille. Askarteluoppiakaan.
Uskis-lapsi on hän sitten muslimi, harekrisna, buddhalainen tai kristitty on lapsuutensa onnellinen koska hänen maailmansa on ehjä.Hän uskoo johonkin eikä joudu pohtimaan elämän suuria asioita ennen aikojaan. Välistä liian paljon tarjoaminen liian pienenä on lapsen muuttamista vanhemmaksi liian pian. Tämä puolestaan jo tutkimusten mukaan aiheuttaa epävarmuutta, joka välttämättä ei ole myöhemmin hyväksi.Sekä uskovat että ateistit ovat velvollisia uskontokasvatukseen. Nyt ateistit toivovat että uskontokasvatus ei ole tunnustuksellista eli pyhäkoulua ja uskoville ei riitä että he saisivat sen opetuksen ilman tunnustuksellisuutta - samaan tyyliin kuin koulussa. Ateistit vanhemmat siis tässä toivovat tasa-arvoa myös päivähoidon puolelle.
Kyllä mää vielä väitän että "uskis" on suvaitsematon, jos ei pysty hyväksymään että jumalasta puhutaan pienille lapsille ilman että suoraan sanotaan että se on todellinen asia. Miten uskis selviää koulumaailmassa? Siellähän ei tarjolla ole enää sitä pyhäkoulua? Miten uskis selviää niissä päiväkodeissa, missä onneksi seurakuntayhteistyö ei tarkoita pyhäkoulua vaan uskontokasvatusta. Otatteko te lapsenne pois seurakunnan hetkestä
Onpa ala-arvoinen kommentti. Se, että jonkun kotona ei uskota mihinkään taivas- tai nirvanajuttuihin, ei tosiaankaan tarkoita että maailmankuva on jotenkin rikkonainen. Se on kokonainen mutta vain erilainen, fakta joka näytä menevän perille monilla uskovaisille. Ei meidän elämästä puutu mitään vaikka siihen ei uskontoa kuulukaan. Lapsien ei tarvitse "pohtia elämän suuria asioita ennen aikojaan". Niitä pohditaan sitten kun ne ovat ajankohtaisia eli kun lasta kiinnostaa. Ei meillä tungeta lapsen pieneen päähän enempää kuin sinne mahtuu.Uskis-lapsi on hän sitten muslimi, harekrisna, buddhalainen tai kristitty on lapsuutensa onnellinen koska hänen maailmansa on ehjä.Hän uskoo johonkin eikä joudu pohtimaan elämän suuria asioita ennen aikojaan. Välistä liian paljon tarjoaminen liian pienenä on lapsen muuttamista vanhemmaksi liian pian. Tämä puolestaan jo tutkimusten mukaan aiheuttaa epävarmuutta, joka välttämättä ei ole myöhemmin hyväksi.
Viuh vaan ja mutkat suoriksi. Onko myös esim. joulupukkiin uskova lapsi onnellinen ja ehjämaailmainen? Entäpä sitten kun paljastuu, että joulupukki/sielunvaellus/Konfutse onkin aivan uskonasia eikä välttämättä "totta" ollenkaan? Miltä lapsesta sitten tuntuu, kun totena kerrottu paljastuukin pilvilinnaksi?Uskis-lapsi on hän sitten muslimi, harekrisna, buddhalainen tai kristitty on lapsuutensa onnellinen koska hänen maailmansa on ehjä.Hän uskoo johonkin eikä joudu pohtimaan elämän suuria asioita ennen aikojaan. Välistä liian paljon tarjoaminen liian pienenä on lapsen muuttamista vanhemmaksi liian pian. Tämä puolestaan jo tutkimusten mukaan aiheuttaa epävarmuutta, joka välttämättä ei ole myöhemmin hyväksi.
Jotkut on vaan liian tyhmiä saamaan lapsia....Tiedän että uskonnonopetus kuuluu varhaiskasvatussuunnitelmaan, mutta sen toteutustapa tökkii. Miksi ihmeessä päivähoidon puolella uskonnonopetus hoidetaan usein seurakunnan toimesta?
Ja moni ev.luttikaan ei laittaisi, jos "mainostettaisiin" enemmän sitä vaihtoehtoa, että ei ole pakko osallistua uskontojuttuihin...Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27086846:Moni laittaa vaan sinne pyhäkouluun vaikka ei varsinaisesti sitä halua laisinkaan, mutta ettei lapsi juurikin jäisi yksin. Vaikka ei-evlutteja olisikin, niin vanhemmat joko pelkäävät leimautuvansa hankaliksi tai päiväkoti painostaa. Moni tietysti ei uhraa asialle edes ajatusta eikä heitä niinsanotusti kiinnosta mitä se pitää sisällään. Demokraattista olisi että kaikki saa valita pyhäkoulu tai uskonnoton hetki. Jos molemmat joka tapauksessa järjestetään, ei olisi edellämainittua ongelmaa.