Puuvillan laatu heikentynyt vai mistä löydätte KUNNON vaatteita nykyään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-vaatefriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-vaatefriikki

Vieras
Kiertelin tänään läpi mm. H&M:n, Vero Modan, Espritin, Vilan, Aleksi13, Lindexin ja Kappahlin naistenvaateosastot ja todellakin pisti silmääni, että lähes joka paikassa myytiin seitin ohutta, huonoa puuvillalaatua olevia vaatteita. 5-10 vuotta sitten näistäkin liikkeistä löytyi vielä laadukasta vaatetta, nykyään merkki kuin merkki näyttää olevan valmistettu halpatyövoimaa tuottavissa maissa.

Mistä nykyään löytää kauniita, laadukkaita naisten vaatteita 3-kymppiselle naiselle?? Luomupuuvillan käyttö plussaa!

H&M:llä on joitain tuotteita, jotka hyvälaatuisia, kuten osa L.O.G.G.in tuotteista ja osa luomupuuvillaisista.

Mut joo, nykyään kolmenkymmenen euron t-paidoissakin alkaa saumat kiertämään ekassa pesussa (vaikka pesis just ohjeitten mukaan).

[QUOTE="vieras";23150747]H&M:llä on joitain tuotteita, jotka hyvälaatuisia, kuten osa L.O.G.G.in tuotteista ja osa luomupuuvillaisista.

Mut joo, nykyään kolmenkymmenen euron t-paidoissakin alkaa saumat kiertämään ekassa pesussa (vaikka pesis just ohjeitten mukaan).[/QUOTE]

Näin juuri. Ei siis kyse hinnasta, vaan laadusta. Kyllä se harmittaa kun kallis paita laadultaan roskiskamaa yhden pesukerran jälkeen...

[QUOTE="vieras";23150747]H&M:llä on joitain tuotteita, jotka hyvälaatuisia, kuten osa L.O.G.G.in tuotteista ja osa luomupuuvillaisista.

Mut joo, nykyään kolmenkymmenen euron t-paidoissakin alkaa saumat kiertämään ekassa pesussa (vaikka pesis just ohjeitten mukaan).[/QUOTE]

logg on minusta paljon heikentänyt laatua. Pikee-paitoja olen tainnut viimeksi ostaa ja kesällä collegecapreja.

logg on minusta paljon heikentänyt laatua. Pikee-paitoja olen tainnut viimeksi ostaa ja kesällä collegecapreja.

Juu oon huomannut, että ennen hyviksi havaituissa paidoissa käytetään nykyään niin ohutta puuvillaa, että siitä näkyy melkein läpi ja sauman viereen alkaa hapertua reikiä jo muutaman käyttökerran jälkeen.

Mä olen kyllä tylysti mennyt jok'ikisen vaatteen, jotka menneet normaalissa käytössä huonoksi lyhyessä ajassa, kanssa liikkeeseen ja aina saanut rahat takaisin. Eräässä vaatekaupassa yritettiin kyllä selittää, että ''kai sä tiedät että nää on niin halpoja siksi ettei näiden ole tarkoituskaan kestää kauaa''. Siinä vaiheessa purskahdin nauruun, että jep, ei minusta kymmenen euroa per käyttökerta ole todellakaan halpa...

Kun puuvillan maailmanmarkkinahinta on koko ajan noussut, niin on minusta turhaa odottaakaan enää laatua ilman kallista hintaa. Postimyyntikuvastoista sen huomaa, kun kesävaatteista iso osa on alkanut olemaan viskoosia ja muita keinokuituja.

[QUOTE="vieras";23150854]Kun puuvillan maailmanmarkkinahinta on koko ajan noussut, niin on minusta turhaa odottaakaan enää laatua ilman kallista hintaa. Postimyyntikuvastoista sen huomaa, kun kesävaatteista iso osa on alkanut olemaan viskoosia ja muita keinokuituja.[/QUOTE]

Niin, mutta tätä näkee jo hintavissakin vaatteissa. Mun mielestä 30 euroa perus t-paidasta on sen verran, että pitäis sitten kestää enemmän kuin yhden käyttökerran.

Mä ostin vajaa vuosi sitten Bangkokista kauhean kasan vaatteita paikallisten ostoskeskuksesta, t-paidat maksoi tälle farangille pari euroa, farkut 8-10e, neuleet 5-10e, korkkarit kympin yms. ja nämä ovat todellakin kestäneet. Yhdestä neuleesta irtosi napit mutta sellaisen helposti itse korjattavissa olevan virheen annan vielä anteeksi.

Se johtuu laakauksesta ja tuota on ollut aina. Aina kun on tehty tehtaassa sarjana vaatteita.

Nyt kun tarkastellin hyväkuntoisia ja huonokuntoisia lasten puuvillapaitoja huomasin seuraavaa:

hyvälaatuisissa paidoissa (yli 5 v vanhoja) se kangas ihan läheltä tihrustettuna on "kudottu" isommista ompeleista. Kun ihan läheltä kangasta katsotte, huomaatte, mistä puhun. Näissä uusissa huonolaatuisissa se kudonta on paljon pienempää, paljon pienempää, ne silmukat ja kaikki on tosi pikkuisia, hyvä ettei pidä ottaa suurennuslasia käteen. Se on yksi ero.

Toinen ero on se, että kangas tuntuu käteen ihan erilaiselta. Hyvälaatuisessa kangas on painavampaa, sileämpää, vahvempaa, jäykempää. Näissä uusissa kangas on tosi kevyttä höttöä, miltei läpinäkyvää, kevyttä. Ja nää uudet ei kestä mitään.

Yhteistyössä