puutuu kädet ja pää pökkyrässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUJA

Vieras
mulla tosiaan puutuu kädet ja jalat tosi herkästi. Esim.kun menee nukkumaan ja nukkuu vaikka toinen käsi tyynyn alla niin heti tuntuu,kun käsi puutuu. Hieroja on sanonut,ettei mulla ois niskat mitenkään erityisen jumissa,mut musta tuntuu,että jumissa on enemmänkin hartioiden etupuoli ja kaulajänteet,sekä muöskin pään alueen lihakset. Joskus on myös sellainen tunne,et päässä ei kiertäis veri ja tuntuu ettei jaksa keskittyä mihinkää ja niinku pää ois täynnä ajatuksia,mut ei tiedä mistä alottais niitä purkamaan... Ja sit jos istuu jalat koukussa tuolin päällä niin hiti puutuu toinen jalka. Onko muilla vastaavaa ja mitä tää vois olla ja mitä pitäs tehdä? Kertokaa.

Se voi tosiaankin olla se kaulan etupuoli, missä lihakset on tiukilla. Onko hieroja siitä hieronut? Entä kallonpohjanlihakset?
Kun käsi puutuu yöllä, yleensä jotain hermoa painaa niin kovin että käsi puutuu. Itsellä on välillä niin puutunut käsi että en pysty sitä edes liikuttamaan vaan täytyy toisella kädellä auttaa. Siis kun on nukkunut jotenkin huonosti sen päällä.
Kai se jalkaankin pätee sama homma, eli kun tuoli painaa hermoa se puutuu helposti. Ainakin oma hierojani on näin sanonut. Varsinkin jos on kovin hoikka niin niitä hermoja helposti painaa jokin kun päällä ei ole mitään "ylimääräistä".
Tässä omia mietteitäni siitä mistä vaivasi voisi johtua.

Minulla on myös näitä puutumisia joskus. Varsinkin mahallaan nukkuessa että kädet ovat tyynyn alla. Minulla on myös taipumusta tähän niska-hartia seudun jäykkyyteen ja hierojalla käydessä mainitsin tästä puutumisesta, hieroja oli sitä mieltä että johtuu hartioista. Tosi inhottavaa on herätä yöllä kun kädet ovat puutuneet niin ettei meinaa saada asentoa vaihdetuksi.

Yhteistyössä