Puututteko asiaan, jos haetta lasta päiväkodista ja siellä sattuu jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ritvaliisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ritvaliisaleena

Vieras
Hain lastani päiväkodista ja yksi poika veti tyttöä pulkalla suoraan seinään. Puutuin asiaan ja sanoin, että ei noin rajusti, varohan vähän, ettei satu mitään. Itse siis säikähdin, kun tytön kasvot melkein kolahtivat seinään. Poika katsoi pitkään ja sitten siihen tuli päiväkodin hoitaja. Oma tyttö ei tykännyt tilanteesta yhtään, vaan raivostui autossa, kun olin asiaan puuttunut....

Jos ketään hoitajaa ei ole lähettyvillä, niin toimin kuten muutenkin aikuisena vieraiden lasten kanssa toimisin; estäisin vaaratilanteen, lohduttaisin ja ohjaisin asian vastuulliselle aikuiselle.

Noinhan se menee =)

Kyllä mä siellä tarhan eteisessä muutenkin välillä autan tumppuja käteen ja monojen nauhoja solmuun, jos siellä 10 kersaa odottaa kun hoitaja hikipäässä yrittää auttaa kaikkia. Ei kai saisi, mutta olen auttanut :D

Aika sujuvasti tulee puututtua, siinä missä omien lasten tekemisiinkin puutun tarvittaessa.

Autan myös hanskoja käteen ja sen sellaista, kun eteisessä joku natiainen tulee sanomaan että "hei täti, mä en saa tätä itte" :)

Vasikoin myös hoitajille, jos näen jonkun veetiemilian vetävän roopejohannaa pataan, ja he eivät sitä huomaa - tietty ekana itse vaistomaisesti sanon että "hei, älä lyö!" tms.

Okei, itselleni tuli vain tunne, että astuinko toisen tontille... ja toisaalta että oliko edes niin vakavasta asiasta kyse - olen helposti kieltävä äiti, koska tuntuu, että omalle lapselle sattuu ja tapahtuu koko ajan. Välttämättä siis päiväkodin hoitaja ei olisi kieltänyt koko juttua, näytti sen verran rajulta tuo touhu vielä, kun olimme lähdössä eikä se ketään vaikuttanut kiinnostavan.

Yhteistyössä