H
"huolestunut"
Vieras
Haluaisin kuulla vähän muiden mielipiteitä minua huolestuttavassa asiassa. Meidän naapurissa asuu lapsiperhe, isä, äiti ja kaksi pientä lasta. Viime aikoina asunnosta kuuluu lähes tauotta vanhempien riitely, ja isä poissaollessa kuuluu kuinka äiti huutaa lapsille ja nämä itkevät. Tuntuu että tilanne pahenee päivä päivältä, ja olen jo alkanut miettiä olisiko minulla naapurina velvollisuus puuttua asiaan jotenkin. Fyysisen väkivallan ääniä asunnosta ei ainakaan kuulu, mutta riitely on muuten todella raivokasta.
Tunnen naapurit ainoastaan ulkonäöltä, ei olla oikeastaan edes moikkailuväleissä. Ei tunnu siis luontevalta kysyä asiasta esim. äidiltä ohimennen. Perhe ei ilmeisesti pahemmin ulkoile, ja omat lapseni ovat jo niin isoja ettei törmäillä vahingossa esim. hiekkalaatikolla tai lähipuistoissa.
Tunnen naapurit ainoastaan ulkonäöltä, ei olla oikeastaan edes moikkailuväleissä. Ei tunnu siis luontevalta kysyä asiasta esim. äidiltä ohimennen. Perhe ei ilmeisesti pahemmin ulkoile, ja omat lapseni ovat jo niin isoja ettei törmäillä vahingossa esim. hiekkalaatikolla tai lähipuistoissa.