puuron syönti

Ootko yhtään hienontanu sitä? Kokeile ensin vähä hienompana ja sit vähitellen jätä karheemmaks... Meillä jätkälä autto. Toinen on se, että liian paksua ei meidän pojalle saa olla eli jos kokeilet rakenteeltaan vähän erilaista. Oisko toinen maku parempi tai sit enemmän sitä sosetta sekaan? Muuta ei nyt tuu mieleen.

Meillä ei kanssa puurosta tykätä. Kaurapuuron (siis hiutaleet) vedän ennen keittämista hienoksi sauvasekottimella. Jotenkin meillä tuo kaurapuuron liisterimäinen koostumus ei ollu mieleen. Jos kokeilet neljänviljan puuroa? Paitsi jos haluat käydä viljat yksitellen läpi, allergioiden takia.. Olen ite tehnyt niin (vaikka saattaa kammolta kuullostaa) että olen sekoittanut puuroa ja kasvissosetta. Maku ja rakenne paranee, ja miehelle maistuu. Sama kait se on missä ruoassa nuo viljat tulee, kunhan tulee? :)

meillä oli esikoisella sama ongelma ja varsinkin kaura puurosta! Ja ei auttanu vaikka ne hiutaleet poisti. ostin vain kaupasta, niitä lasten puuroja, vaikka tosi kalliimmaksihan ne tulee, mut niitä suostu syämään! Nyt 1v ja 9kk ja jo useamman kuukauden syönyt kaurapuuroa ja hyvää on :p

Mikähän sen kaurapuuron tekee niin limaseks? Pojalla se oli syynä siihen, ettei alkuun meinannu maistua. Nyt totutin silleen, että maistatin ihan pelkkää kaurapuroo marjasoseella maustettuna niin kauan ku suostu ja sit lopun sekotin riisipuuroon. Sillai siihen tottu aika nopeesti ja nyt menee ihan pelkkänä kaurapuurona. Makuna kyllä edelleen marjasosetta... Enhän mä itekään mautonta puuroo haluu syödä.

Vauvojen puurot on toki hyvä vaihtoehto, jos ei ole maitoallergiaa... Se sulkee meillä pois noi viljapuurot. Tosin myös hedelmien puolella on epäsopivia, joten senkään puolesta ei kaikki käy. Kannattaa kokeilla, jos ne lapselle sopis... Sit voi vähitellen sitä tavallista laittaa osan niitten sekaan ja totuttaa sillai. Eiköhän se siitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Vauvojen puurot on toki hyvä vaihtoehto, jos ei ole maitoallergiaa... Se sulkee meillä pois noi viljapuurot.

Toivottavasti ei mene mainonnan puolelle...
Muksulla (ent. Tutteli) on kolme maidotonta valmispuuroa 2dl tetroissa: Puolukkainen puuro, Kuningatarpuuro ja luumu-omena-ohrapuuro. Kaksi ekaa on 5-6kk eteenpäin, tuo vika 8kk eteenpäin (siis suositusikä ). Vähän toki voi rajoittaa se, että puolukkainen puuro ja kuningatarpuuro on neljänviljan puuroja.

Noi Milkan(ja muidenkin) mainitsemat on kivoja ja hyviä mut kalliita... 70senttiä per paketti muistaakseni... Oon mökille joskus ostanu niitä helppouden takia. Meillä vauva söi aluksi tosi huonosti kaikkea kiinteää mutta nyt 7kk iässä menee jo mukavasti. Alotin Muksun(?) riisi hiutalepuurolla, on tosi silkkistä ja hyvin uppos! Nyt siirryttiin kaurapuuroon ja mä kanssa hienonnan ne kaurahiutaleet vielä sauvasekottimella, muuten jäävät vielä suuhun pyörimään ja syömisestä ei tuu mitään. Eli kokeile vaikka eri puuroja ja sit taas jossain vaiheessa testailet kaurpuuron uudelleen.

ira
Meillä on aloitettu kaikilla lapsilla aluksi "jauhepuurolla", kaurapuuro. Siis sitä kaupasta ostettavaa puurojauhetta , johon lisätään vain vesi. Sitä on syöty yksi paketillinen ja sen jälkeen siirrytty murskatuista pikakaurahiutaleista tehtyihin puuroihin, tuttelia tms. sekaan, että tulee tarpeeksi löysää ja rakenteeltaan tutun oloista. Yhden paketillisen jälkeen on sitten lopetettu murskaaminen ja pian on maistunut muistakin hiutaleista tehdyt puurot.

Yhteistyössä