Puuron korvaaminen leivällä?

puuroo vaan
Noin pieni kyllä vielä sitä puuroa tarvis, koita laittaa hedelmäsoseita/muroja/maitoa joukkoon ettei aina ole samanmakuista. Ja syötä toki, ei tarvi osata vielä tossa iässä syödä itse :)

:o
Ap:n ikä kyllä näkyy tosta viestista :LOL: olisko kannattanu käydä siellä peruskoulun tt:n ja kotitalouden tunneilla?? Huom. yleensä 9kk ikäistä ainaki avustetaan siinä syömisessä ja luulempa et suurin osa vanhemmista syöttää vauvaa tuon ikäisenä niin menee ruoka suuhun.

Meilläkin
syötettiin 9kk iässä puurot. Leipäähän ei suositella annettavaksi suolan takia. Jos oot tosissas, niin ota se lusikka vaan omaan käteen ja syötät. Menee sinne minne pitääkin...

Hehe, no siis tottakai mä sitä syötän :) Mut ne pienetpienet nopeet kädet tarttuu siihen lusikkaan ja sit sormet on aaaivan pakko laittaa sinne lautaselle. Sitä kiinnostais siis syödä itse, ja ruisleivän syöminen onnistuu, vaikka sottaavaa onkin, mut menee sinne suuhunkin jotain. Puuro sinänsä maistuu, siitä ei oo kyse. Mut se kiinnostus.. Ei auta omat lusikatkaan ku aina se äidin lusikka on parempi :D

anna vaan
Anna vaan sitä ruisleipää. Tai ihan mitä vain leipää. Oikeastaan varmaan mieluummin jotain vaaleata, eikös ne yleensä ole vähempisuolaisia. Suositus kahdesta puuroateriasta perustuu siihen, että yleensä vauvat eivät syö kovin montaa lusikallista / ateria. Meillä kun vauva veteli koko lautasellisen joka aamupalalla, oli neuvolan hoitajakin ihan vilpittömästi sitä mieltä, että iltapalaksi voi oikein hyvin antaa jotain muutakin (itse halusin antaa jugurttia). Nyt tuo vauva jo kohta 4v ja edelleen nauttii aamu-/iltapuurostaan aina kun sitä on tarjolla. Harvemmin kuitenkaan annetaan useammin kuin kerran päivässä.

Yhteistyössä