PUUROA VAI VELLIÄ

• Viestiketjun aloittaja spring
  • Ensimmäinen viesti
spring
Annatteko puuroa vai velliä? milloin ja miksi juuri sitä!?

Minulle on sanotu neuvolassa, että ei mielellään velliä, mut kaikki kehuu kuiteski ja käyttääkin. OON SEKASI JA TYTÖLLE PITÄÄ JO ANTAA IKÄÄ 6KK!!

Velliä ei suositella, koska lapsi "voi jäädä kiinni" siihen. Eli ei luovukaan helpolla vellipullosta. Toki vellin antaminen on jokaisen oma valinta ja se saattaa jopa joillakin helpottaa nukahtamista.
Puuro taasen on täyttävämpää ja sitähän voikin sitten syödä vaiks aikuisikään saakka... =)

Itse yritin ensin tarjota velliä, mutta koska se ei kelvannut, keittelen aamuin illoin puuroa.

Mä annoin molempia. Lopetin imetyksen 8 kk iässä ja poika ei suostunut korviketta juomaan, joten korvasin vellillä maitoa, en puuroa. Illalla ja aamulla sai puuroa ja jos ei suostunut sitä syömään paria lusikallista enempää, annoin velliä tilalle. Jos lapsi suostuu puuroa syömään ja korviketta/rintamaitoa saa, niin velli on vähän turha, mutta semmoisena matkaeväänä tai hätävarana ihan helppo ja mukava vaihtoehto!!

Penninhyrrä
Enimmäkseen puuroa,etenkin illalla. Välillä,jos on aamulla kovin nälkäinen,annan vellin nokkamukista,kun ei malta odotella sitä puuron valmistumista.

Nykyään olen välillä antanut myös välipalaksi vellin+leivän tms

Meidän 9kk tyttö ei oo koskaan suostunut edes ottamaan velliä, kaikenmaailman pulloista ja mukeista kokeiltu. Mutta ei oo kyllä saanut koskaan korvikettakaan ja imetän edelleen, joten sekin saattaa vaikuttaa siihen että ei tykkää mausta. Puuroa vaan, helppoa ja halpaa.

Näillä helteillä annan muksuille just sitä mitä ne suostuu syömään. Lämmin ruokakin syödään kymmeneltä aamulla ja toinen kuudelta illalla. Päivällä sitten sitä mikä menee alas... Mun mielestä velli on ok, Tosin, olen karvaasti kokenut kaksospoikien kanssa sen kiinnijäämisen... Hengissä olen silti edelleen =)

Meillä syötiin yhteenaikaan molempia. Lapsi söi ensin iltapuuron ja vähän ennennukkumaan menoa annoin vähän velliä.
Lapsi luopui itse vellistä hyvinkin pian. ei kai oikein tykännyt siitä.
Puuro maistuu edelleen tytölle.

Yhteistyössä