Puuro asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa

Vieras
Kuinkas teillä n. 1v :llä uppoaa puuro?

Meillä tätä nykyä aikasen huonosti. Noi kaupan tetra puurot menee aika hyvin, mutta omatekemä ei oikein uppoa (mannapuuro parhaiten). Ja mä kun haluisin tehdä puurotkin ite... Aamuisin syödään valmispuuroja kun ei jaksa taistella siitä syömisestä, mutta iltaisin on keitelty ite puuro ja huonosti menee alas. Vaikka koittas laittaa sosetta niin ei paljon paremmin mene.

Poika kun on kova jogurtin perään... Äskenkin kun iltapuuro ei mennyt, laitoin vähän jogurttia kyytipojaksi niin johan äijän suu aukes!! Ei tarvinnut kun nähdä jogurttipurkki!!! Mutta se on aina ärsyttävä keksiä kaikkee millä sen puuron sais menemään. Kun tota jogurttiakaan ei viittis paljoa syöttää ettei opi makean perään..

Oisko ideoita? Millasta puuroa tai mitä sekaan?

Kyllä meilläkin ne puurot tökkii ajoittain kovinkin... (pojat 1v 4 kk ja 7v). Vispipuuro on ehdoton menestyspuuro meillä. Ruispuolukkapuuro, riisipuuro ja mannapuuro menee suht hyvin aina. Mehukeittoja käytetään puuron kanssa; mansikka, vadelma ja mustikka. Sit olen testaillut puuron tekoa tuoremehuun. Huomenna olis tarkoitus tehdä appelsiiniananasmehuun ja lisätä banaania joukkoon, kun pelkkä appelsiinimehu oli liian väksää vaik lisäs sokeria. :whistle: Helmipuuroakin koitin (sain jostain vinkin), mutta meillä ei ainakaan ekalla kerralla oikein maistunut...

Mun kummityttö aikanaan söi puuron vain, jos siinä oli jugurttia seassa. Joten laita sitä jugurttia sekaan, jos sillain sitä syö. Meillä kans puuro ei oikein uppoo minkään kanssa, joten en sitä enää juuri keittele. Mannapuuro ja vispipuuro menee kyllä, mutta niitä kun ei ihan joka aamu ja ilta viittis tehä. Sunnuntaisin meillä on aina mannapuuro aamulla.

meillä koitettu kaikkia puuroja. Toiset menee paremmin kuin toiset. Jokunen aika sitten ei mennyt iltaisin alas mikään puuro. Nyt onneksi tilanne jo vähän tasaantunut. Kelpaa jo puurotkin taas. Pojalla ikää nyt kohta 1v 1kk. Parhaiten meillä menee riisipuuro ja mannapuuro. Mutta mitä tuo helmipuuro on?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 20:40 Vilma-Onni kirjoitti:
Mun kummityttö aikanaan söi puuron vain, jos siinä oli jugurttia seassa. Joten laita sitä jugurttia sekaan, jos sillain sitä syö. Meillä kans puuro ei oikein uppoo minkään kanssa, joten en sitä enää juuri keittele. Mannapuuro ja vispipuuro menee kyllä, mutta niitä kun ei ihan joka aamu ja ilta viittis tehä. Sunnuntaisin meillä on aina mannapuuro aamulla.

Meillä teen pojalle manna- ja riisipuuron mikrossa. Mannapuurosta tulee ihan oikeanlaista, tosin vähällä vaivalla ja riisipuuron teen riisihiutaleista. Ei ehkä ihan oikean riisipuuron koostumusta, mutta maku melko sama.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 20:41 julius-jellona kirjoitti:
meillä koitettu kaikkia puuroja. Toiset menee paremmin kuin toiset. Jokunen aika sitten ei mennyt iltaisin alas mikään puuro. Nyt onneksi tilanne jo vähän tasaantunut. Kelpaa jo puurotkin taas. Pojalla ikää nyt kohta 1v 1kk. Parhaiten meillä menee riisipuuro ja mannapuuro. Mutta mitä tuo helmipuuro on?

Helmipuuro on perunasuurimoista tehtyä. Vispipuuroa meillä tehdään 2 litran satsi kerrallaan niin riittää useammaksi kerraksi. Se kun on hyvää kylmänä! ;)

Ja sitten voi antaa pienen syödä itse, vaikka käsillä, ja lykkiä omalla lusikalla väliin. Meillä pojat vetää puuroa innoissaan, ovat saaneet läärätä pienestä pitäen. Noh isompi syö kyllä jo siististi (12v) :kieh:

Mä pysyin vaan kovana, kun puuro alko tökkii ja sitkeesti syötin joka aamu ja ilta. Nyt jopa tykkää siitä :D

Teen joko Neljän viljan puuroo tai onks sen nimi Aamun hyvä tai joku, kaurapuuro kuiteski. Ja sekotan joukkoon pari teelusikkaa hedelmä/marjasosetta tai omatekemää hilloa.
Syö ISON annoksen, 1dl hiutaleita ja ikää just 1v. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 21:55 vieras kirjoitti:
Mä pysyin vaan kovana, kun puuro alko tökkii ja sitkeesti syötin joka aamu ja ilta. Nyt jopa tykkää siitä :D

Teen joko Neljän viljan puuroo tai onks sen nimi Aamun hyvä tai joku, kaurapuuro kuiteski. Ja sekotan joukkoon pari teelusikkaa hedelmä/marjasosetta tai omatekemää hilloa.
Syö ISON annoksen, 1dl hiutaleita ja ikää just 1v. :)

Meillä melko lailla samoin. Poika tosin tykännyt puurosta jo pitkään. Nyt 1v 3kk ja iltapuuro on niinkin iso kuin 3 dl nestettä ja hiutaleita sen mukaan mitä puuroa teen. Meillä syödään kyllä oikestaan joka ilta sellasta ohrapuuroa, jota ei tarvii edes keittää. Paikallinen yrittäjä tekee sellasia hiutaleita. Joukkoon laitan kaupan sosetta tai ite tehtyä aprikoosikiisseliä. Kossi vetelee ton satsin yleensä kymmenessä minuutissa. Aamulla meillä syödään vaihtelevasti Aamun hyvä kaurapuuroa tai Nalle neljän viljan puuroa, joskus mannapuuroa tai jopa suklaamannapuuroa.

Kyllä meillä on annettu oma lusikka pojalle jo reilusti alle vuoden ikäisenä, on sohrannut siinä sivussa sitten :) . Nyt jo jonkin aikaa on jopa mennyt suuhun asti ruokaa! Mutta eipä tuo auta vaikka kuinka saa itse syödä... Myöskään mikään sormiruoka (esim. leipä) ei auta. Osaa tosi taitavasti laittaa vain leipää suuhun vaikka kuin yrittää suun auetessa työntää puuroa... No, joka ilta kuitenkin se puuro syödään, välillä tosin menee aika kauan taistellessa. Mutta ehkä se joskus helpottaa. Pienempänä ei kauaa menny kyn puuro lautanen oli tyhjä...

poika 1v8kk ja sillon tällön tökkii puuro ja pidän sit aina muutaman päivän tauon en tarjoo ollenkaan ja taas maistuu. meillä syödään neljän viljan puuroa tai kaurapuuroa ja sekaan laitan vähän voita.

Yhteistyössä