Puuhamaa oli pettymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Entinen puuhanalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Entinen puuhanalle

Vieras
Kävin tänään Puuhamaassa lasten kanssa ekaa kertaa sitten oman lapsuuden. Pettymys oli melkoinen, koska paikan ylläpito on tylysti laiminlyöty. Likaista (saunan pesutilat), rapistunutta (maalaus varmaan olisi kallis investointi), epäsiistiä (saniteettitiloissa haisi viemäri ja hoitopöydän jalat olivat ruosteessa) ja ylihinnoiteltua (limu 0,5 l yli 4€). Lapset toki tykkäsi, kun eivät tuommoisen päälle ymmärrä ja sillä paikka varmaan edelleen porskuttaakin. Kukahan sen omistaa?

Sama juttu! En yhtään ihmettele että alle kolmevuotiaat pääsee sisään ilmaiseksi, kun ei niille ole siellä mitään. Tai no samoja hiekkalaatikkojuttuja ja keinuja kuin puistossakin. Kaikkiin on pituusrajat ja aikuisen kanssa ei pääse. Oli aivan turha reissu meillä ja huutokin tuli liian monta kertaa. :/

Se on todella ränsistynyt ja likainen paikka. Ihan kivoja laitteita perheen pienemmille, mutta niistäkin osa niin ruosteessa ja huonokuntoisen näköisiä, et viimeistään muutaman kesän päästä ovat jo turvallisuusriski, nytkin jo arveluttaa turvallisuus. Lapset tykkää, mutta aikuisena mäkin kiinnitän tommosiin asioihin huomiota. Ja mietin kun siellä kävimme, että miksei muka sitä pystytä lipputuloilla/ym tuloilla kunnolla ylläpitämään ja kunnostamaan, onhan muutkin huvipuistot huomattavasti parempikuntoisia ja tilat siistejä.

Mä en pysty vastaamaan Puuhamaan puolesta (olen käynyt itse siellä viimeksi lähemmäs 20 vuotta sitten ollessani lapsi), mutta olen itse myös töissä paikassa, joka on rakennettu varmaan joskus 70 -luvulla, ja remontoitu vähänlaisesti sen jälkeen. Palautetta tulee, mutta emme oikeasti mahda asialle mitään, sillä resursseja ei tosiaan ole. Monissa tuollaisissa paikoissa on kuluja, jotka eivät kuitenkaan asiakkaiden silmiin näy ja nykyisessä taloustilanteessa ei ole mistä irrottaa. Työntekijäkulut voivat olla melko kovat, ruoka maksaa nykyään enemmän yms. Huvittavinta on, että toivotaan mahdottomia; sellaisia juttuja jotka maksavat miljoonia (esimerkkinä vaikka Puuhamaan kaikkien altaiden uusiminen tms.)

jaa no metykättiin :) viimevuonna ja tänävuon käytiin 3v kanssa taas...en mä jaksa kiinnittää huomioo et jotku paikat vanhahkoja.. , me vaan mennään pidetään hauskaa:) ja omat eväät aina mukana,tosin niitä ei ehditty kauheesti syyä ko melkeen kokoajan oltiin menossa

Me kans käytiin tänä kesänä ekaa kertaa ja pettymys oli suuri ainakin aikuisille. Juurikin epäsiistiä ja ränsistynyttä. Suurimmat nuhteet saa juurikin pesutilat/saunat. Sinä aikana kun puettiin, nähtiin kaksi läheltä piti tapausta kun tytöt kaatuivat selälleen liukkailla laatoilla. Nykyään uimahalleissa ym. on karheammat laatat mutta tuolla ei ja muovimatot vain reunustoilla estämässä liukastumisia. Suihkuissa tyhjät saippua-annostelijat ja vettä ei saanut säädettyä oikein. Oli joko kylmää tai kuumaa...
Mennessä kysyin infosta että miten täällä toimitaan, kuletaanko uikkareissa ympäriinsä vai miten? KAtsoi kuin jotain aivotonta pöljää :/ VAstausta en saanut vaan lähdettiin itse katselemaan kuinka muut tekee :D Ei voinut tietää ei kun ekaa kertaa siellä. Ruuat täysin hanurista ja kallista :/

Mä en pysty vastaamaan Puuhamaan puolesta (olen käynyt itse siellä viimeksi lähemmäs 20 vuotta sitten ollessani lapsi), mutta olen itse myös töissä paikassa, joka on rakennettu varmaan joskus 70 -luvulla, ja remontoitu vähänlaisesti sen jälkeen. Palautetta tulee, mutta emme oikeasti mahda asialle mitään, sillä resursseja ei tosiaan ole. Monissa tuollaisissa paikoissa on kuluja, jotka eivät kuitenkaan asiakkaiden silmiin näy ja nykyisessä taloustilanteessa ei ole mistä irrottaa. Työntekijäkulut voivat olla melko kovat, ruoka maksaa nykyään enemmän yms. Huvittavinta on, että toivotaan mahdottomia; sellaisia juttuja jotka maksavat miljoonia (esimerkkinä vaikka Puuhamaan kaikkien altaiden uusiminen tms.)

Se on totta, etteivät kaikki huvipuistot mahdottomiin pysty, ja uusia laitteita ei kannatakaan hankkia, jos talous on tiukilla. Mutta siisteys ja peruskorjaus ovat sellaisia, jotka ylläpitävät sitä huvipuistoa, ja takaavat sen että porukkaa siellä käy. Jos puisto on likainen ja ränsistynyt, monet jättävät sen väliin, ja huono maine leviää.

Joo. Samoja kuluja on myös esimerkiksi särkässä ja lintsillä, mutta siisteystaso on aivan eri luokkaa.

Joo. Samoja kuluja on myös esimerkiksi särkässä ja lintsillä, mutta siisteystaso on aivan eri luokkaa.

Joo ja ne on ehkä hei hieman eri mittakaavan bisnestä. Toki olen itsekin sitä mieltä että siivota vois kunnolla, mutta ei niitä kolkytvuotta vanhoja vesiliukumäkiä ja sen ajan rakenteita saada ilman isoa rahaa vastaamaan nykypäivän huvilaitteita.

Ai, me taas tykättiin tosi paljon Puuhamaasta. En mä ees huomannu että siellä olis ollu jotenkin likaista. Ruoka oli kallista, mutta niinhän ne aina tuommoisissa paikoissa on. Siksi meillä olikin omat eväät.

Puuhamaassa ei kyllä muutenkaan menny paljoa rahaa (eihän sinne maksa kuin jonkun parikymppiä sisään) ja lapsilla oli tosi hauskaa koko päivän. Tykkäsin!

Meillä oli 9-vuotias kaverinsa ja tämän äidin kanssa Puuhamaassa alkukesästä ja kyllä ainakin he tykkäsivät kovasti. Lapset sanoivat haluavansa sinne uudestaankin.

Niin, yllättävän moni ihminen tuntuu lähtevän noille "lomille" ja muihin huvituksiin jo valmiiksi naama näkkärillä.

no varmaan noinkin.
mutta me skipattiin puuhamaa tänä vuonna ,koska ollaan huomattu vuosien saatossa, että siellä tosiaan on noi tietyt asiat hoidettu huonosti.niinku siisteys esim.
ollaan viety euromme sitten muihin paikkoihin - eikä oo ollut naama näkkärillä missään vaiheessa.

harmittaa ehkä vaan, että puuhamaa taitaa ajanmyötä kaatua, jos ei ihan oikeasti ala tehdä asioille jotain.

Niin, yllättävän moni ihminen tuntuu lähtevän noille "lomille" ja muihin huvituksiin jo valmiiksi naama näkkärillä.

No eipä siinä tarvitse naama näkkärillä olla tehdäkseen havaintoja aikuisen silmin, kun tietyssä paikassa lasten kanssa koko päivän temmeltää. Ei mulla ainakaan ole ollut pinna mitenkään kireellä esim just Puuhamaassa, eikä nuo asiat periaatteessa vaikuttanu siihen, oli päivä hauska vai ei (ja oli se), mutta silti ei voinut jäädä havaitsematta, kuinka kamalassa kunnossa oli vessat ja muut, ja kuinka ruoste pilkotti monistakin laitteista... Mutta ihmisiä on erilaisia, osa tekee tommosia havaintoja, osaa ei kiinnosta kattella moisia juttuja. Silti se ei poista sitä tosiasiaa, että esim vessakäynnit epäsiisteissä paikoissa ovat todella ällöttäviä etenkin lasten kanssa. :( Vaikka päivä olis muuten kuinka kiva tahansa.

Puuhamaassahan on paljon hyviäkin puolia sitten verrattuna muihin paikkoihin, esimerkiksi juuri tuo että omien eväiden syönti/valmistuspaikkoja on runsaasti.

no varmaan noinkin.
mutta me skipattiin puuhamaa tänä vuonna ,koska ollaan huomattu vuosien saatossa, että siellä tosiaan on noi tietyt asiat hoidettu huonosti.niinku siisteys esim.
ollaan viety euromme sitten muihin paikkoihin - eikä oo ollut naama näkkärillä missään vaiheessa.

harmittaa ehkä vaan, että puuhamaa taitaa ajanmyötä kaatua, jos ei ihan oikeasti ala tehdä asioille jotain.

Sepä se, ne laitteet ei oikeesti kestä vuodesta toiseen ilman kunnossapitoa, ja epäsiisteys ym leviävät suusta suuhun nopeasti, ja jos on valinnanvaraa huvipuistojen suhteen, Puuhamaa jää pian kakkoseksi aika monilla... Ja kiva paikka se olis, jos siitä huolta pidettäs.

no varmaan noinkin.

Niin, siivous on mielestäni asia johon voi ja johon pitäisi puuttua. Hyviä siivoajiakin on muuten nykyisin vaikea löytää.

Mua vaan tökki tää aloitus muuten, koska lähiaikoina on tullut niin paljon vastaan epärealistisia odotuksia ja toiveita, sekä tosiaan niitä ihmisiä joista näkee heti, ettei niille passaa mikään. :/

Puuhamaallakin on jo niin pitkä perinne, harmi tosiaan jos se ränsistyy täysin. Tykkäsin siitä itse silloin pienenä niin paljon, vesipeto kun olin. Sinne suoraan lähtetty palaute olisi kuitenkin se oikeampi osoite tällekin narinalle.

Niin, siivous on mielestäni asia johon voi ja johon pitäisi puuttua. Hyviä siivoajiakin on muuten nykyisin vaikea löytää.

Mua vaan tökki tää aloitus muuten, koska lähiaikoina on tullut niin paljon vastaan epärealistisia odotuksia ja toiveita, sekä tosiaan niitä ihmisiä joista näkee heti, ettei niille passaa mikään. :/

Puuhamaallakin on jo niin pitkä perinne, harmi tosiaan jos se ränsistyy täysin. Tykkäsin siitä itse silloin pienenä niin paljon, vesipeto kun olin. Sinne suoraan lähtetty palaute olisi kuitenkin se oikeampi osoite tällekin narinalle.

mjaa. sinne olen itse lähettänyt joka vuosi palautetta esim. just vessojen ja lastenhoitohuoneen siisteystasosta - ja ei se ole mitään muutosta aikaan saanut. joten olkoon.
mäkin kävin itte myös lapsena siellä ja tykkäsin tietenkin. samat jutut oli jo silloin ,mutta myös kivoja juttuja jotka jäänyt pois - esim. puuhakirja :(

mua kiinnostaa, missä sä olet töissä ?

Tää nyt on vähän sivusta, mutta miksi sua risoo ihan asiallinen huomio kyseisestä paikasta? Tyhjän valittaminen on mustakin hassua, mutta kai mielipiteensä voi sanoa vaikka sä oletkin kohdannut epärealistisia toiveita... Mustakin puuhis on kiva paikka, mutta ränsistynyt kuitenkin.

Kriittinen palaute/keskustelu on = narina? Sanoo asiakaspalvelutyöntekijä?

[QUOTE="juups";26798767]Sepä se, ne laitteet ei oikeesti kestä vuodesta toiseen ilman kunnossapitoa, ja epäsiisteys ym leviävät suusta suuhun nopeasti, ja jos on valinnanvaraa huvipuistojen suhteen, Puuhamaa jää pian kakkoseksi aika monilla... Ja kiva paikka se olis, jos siitä huolta pidettäs.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Puuhamaan konsepti toimii, mutta paikka alkaa olla niin epäsiisti eten sinne ehdoin tahdoin lapsiani/rahojani vie. Mennään jonnekin muualle.

Yhteistyössä