Puudutus hammaslääkärissä ja imetys

Olen menossa hammaslääkäriin ja hammaslääkärikammoisena pohdin, että voidaanko puuduttaa, kun imetän vielä (tosin enää pari kertaa päivässä).

Kysymys on kuitenkin varmaan aika paljon pienemmästä määrästä puudutetta kuin esim synnytyksessä. Onko kellään tietoa?

Mammaselle :
Noh, puudutus ei tohon asiaan vaikjuta mitenkään..varmaan lekuri aattelee sitä tulehdusriskiä ja mahdollisia antibiootteja. Näin mulle sanoi hammaslääkäri, kun kävin. Leikkaukses on niin isot riskit saada tulehdus ja ihan pikkubiootit ei niitä tapa.

Mua hammaslääkäri kehotti pumppaamaan yhden kerran ennen seuraavaa imetystä, kun puudutettiin. Vauva ei kuulemma olisi puutunut :LOL: , mutta puudutusaine olisi tehnyt maidosta pahan makuista. Imetyksestä ja raskaudesta kannattaa aina sanoa hammaslääkärissä.

Mä kävin neljän viisurin poistoleikkauksessa ( :x ), jossa puudutettiin siis erittäin reilusti. Sain kuitenkin imettää toimenpiteen jälkeen ihan normaalisti. Hieman kuitenkin pisti vihaksi, kun etukäteen oma h-lki väitti ettei saa imettää ollenkaan, vaan pitää pumpata maidot pois. Niinpä mä jo etukäteen pumppasin maitoa varastoon (mentiin silloin vielä täysimetyksellä). Suukirurgi sitten kumosi tuon väitteen, ainoastaan vaihtoi kipulääkkeen erilaiseksi imetyksen vuoksi.

Tusku: Mä arvelen asian olevan juuri noin. Mutta lääkäri vaan sanoi, että puuduteaineenkin hän joutuisi laittamaan normaalia vahvemman, ennenkuin aloittaisi toimenpiteen. Nimittäin kyseli kuinka usein/monenko tunnin välein imetän ja laskeskeli sen mukaan. Silloin oltiin täysimetyksellä.

Yhteistyössä