Pussilakanat/lakanat kirpiksiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"veera"

Vieras
Tänään kirpikseltä löysin kahdet pussilakanat jossa oli ruutumaiset kuosit, ja kangas erittäin sileää. Koko setistä sitten maksettiin 10e... Niitä vanhanajan paksuja valkoisia lakanoita(pitsikoristeilla) oli myös tarjolla mutta leveyden takia en niitä ottanut mukaan. Siis eivät olleet tarpeeksi leveitä.
Millainen fiilis teillä muilla on ostaa vuodelakanoita kirpiksiltä? Tottakai ne lakanat pesen varmuuden vuoksi kerran 90asteen lämmössä, mutta kyllä ne olivat erittäin siistejä muutenkin. Ja mankeloituja.

Yyh, mulla on kans sellainen fiilis, että pyyhkeitä ja lakanoita ei käytettyinä osteta. Varmasti ne saa pesemällä puhtaiksi, mutta ei vain nappaa.

Käytetään kyllä kaikki liinavaatteet niin rikki ja puhki, että voi sitten heittääkin ne suoraan roskiin...

yleensä ostan uutena mutta en jätä mitään erityistä löytöä ostamatta siksi että se on käytetty - minulla on esimerkiksi ollut kirpputorilta ostetut 80-luvun my little pony- ja michael jackson-lakanat, olivat tosi makeen näköiset :D lisäksi jos löytäisin jostain parin opiskeluaikaiselle lempipussilakanalleni niin en epäröisi hetkeäkään sen ostoa.

te jotka ette voi kuvitella ostavanne käytettyjä lakanoita, otatteko hotelliin aina omat petivaatteet mukaan?

Minä pystyn, ja myös ostan, ihan kaikkea kirppikseltä. Lakanat, tottaki, samoin pyyhkeet, jopa alusvaatteita. Alushousuja en tosin ole itselleni koskaan ostanut/löytynyt.
Mutta ei mua mikään silti ällötä, jos tahdon pestä ennen käyttöä, mulla on ihan mainio pesukone ja jopa kuivari.

En näköjään sittenkään ole outolintu, kun muutkin harrastavat "henkilökohtaisten" tekstiilien ostamista kirpikseltä.
Itselleni olen vain yhden ulkoilutakin ostanut mutta lähinnä lasten puseroita ja housuja ostelen sieltä kirpikseltä. Tänään sitten sattui vaan niin sopivan näköinen pussilakanat, että oli pakko ostaa vaikka vähän epäröitti.
En harrasta aktiivisesti kirpiksillä käyntiä. Ehkä pari-kolme kertaa vuodessa.

[QUOTE="vieras";27667675]Yyh, mulla on kans sellainen fiilis, että pyyhkeitä ja lakanoita ei käytettyinä osteta. Varmasti ne saa pesemällä puhtaiksi, mutta ei vain nappaa.

Käytetään kyllä kaikki liinavaatteet niin rikki ja puhki, että voi sitten heittääkin ne suoraan roskiin...[/QUOTE]

Luuletko että hotellin lakanat on juuri pakasta otettu? Kirppiksen lakanoissa on varmaan korkeintaan pari ihmistä nukkunut, mutta hotellien sängyissä jopa tuhansia. Ties mitä yökköukkoo niissäkin peuhannut. Ne tyynytkään ei ole ihan tuoreita ;)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Nehän ovat käytössä tulleet mukavan pehmeiksi. Kyllä ostaisin. Pesisin tietenkin. Kaupasta ostetut sen sijaan ovat ärsyttävän koviksi tärkättyjä, haisevat kemikaalille ja tuntuu ettei niistä monessa pesussakaan tule vielä mukavia. Ovat kuin peltiä.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Kyllä voisin ostaa niitä siinä missä vaatteitakin. Itseasiassa hygieenisemmältä ne käytetyt lakanat tuntuvat moniin muihin tekstiileihin verrattuna, kun ne lakanat sentään voi yleensä keittopestä, siinä missä moni vaate nykyään ei kestä yli 30 asteen pesua. Ja kuten joku jo mainitsi, nukutaanhan hotelleissakin lakanoissa, joita ties miten moni on käyttänyt ennen minua. Meillä ei ole käytettynä ostettuja lakanoita koska ei ole ollut tarvetta ostaa lakanoita (ollaan saatu niin paljon lahjaksi), mutta mutten kyllä voisin ihan hyvin ostaa :)

[QUOTE="vieras";27668818]te jotka ette pysty/tykää ostaa lakanoita kirpparilta, entäs kun joudutte sairaalaan otatteko sitten omat lakanannekin ja pyyhkeenne mukaan :D[/QUOTE]

En mutta mä en asukaan sairaalassa. Omalla kohdallani oli kyse siitä etten halua kotiini kuin uusia vuodevaatteita, en ostaisi/ottaisi toisten käyttämiä petivaatteita meille.
Itse olen hoitajana sairaalaosastolla ollut vuosia ja tiedän kyllä miten sairaala/laitospesula puhdistaa mm.petivaatteet. Meilläkin infektio-osasto josta ne samat lakanat sinne pesulaan menee ja pois tulee taas muiden käytettäväksi.
Silloin kuin itse makasin puoli tajuttomana sairaalassa niin ei sitä silloin miettinyt missä lakanoissa makaa, tai edes silloin kun synnyttämässä on käynyt. Mutta tilanne on silloin eri, olet siellä ns.pakosta ja suht lyhyitä aikoja.
Koti on kuitenkin koti ja mä olen tarkka siitä mitä kodissamme on. Jää moni muukin asia tänne ottamatta jos se vähänkään epäilyttää ja todellakin ne lakanat ja pyyhkeet jäävät sinne kirpputorille.

Yhteistyössä