Pussaatko yli 10 vee lastasi suulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M Y R K K Y
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

M Y R K K Y

Aktiivinen jäsen
03.12.2006
8 069
0
36
En tiiä mutta tuli itelle aika outo olo, bonaripojan äiti toi poitsun kotiin ja olin siinä ulkoportailla ja kattelin kun äiti pussas oikein kunnolla poikaa suulle....

Aloin miettimään että oonko ite pöljä kun mua se vähän oudoksutti.

Pussaan ite paljon,pienempiä 2 ja 4 vuotiaita joskus suulle,mut se ei ole mikään MUST.
Pussaan päälle,poskelle otsalle,napaan jne.
Ja isommatkin tykkää,mut mun ei tulis mieleen pussata suulle heitä.Luulen että sanoisivatkin että mitä äiti sä touhuut!!??Käteen,poskelle,otsaan,päähän heitä pussailen kyllä.

Murkku vähän "vastustelee" kun ohimennen päälle pussaan,mut salliin mun nä pienet huomionosoitukset.
Ite aattelen että kouluikä on se raja tai jos lapsi itse sanoo että suulle ei pussata.

Mut bonaripoika oli kyllä ihan huulet pitkänään siinä,että hälle se oli kai mieluista sitten.Joku heidän juttu.Mut mua vähän oksetti...
:|

meillä vanhin on tosin vasta 3v, mutta ei tulis mieleenkään pussailla 10 vuotiasta suulle. Mä en muutenkaan lapsia pussaile suulle, mutta poskelle tms pussaan, mutta ne suulle pussaamiset... ne kuuluu miehelle :p (ja siis tää on vaan mun mielipide..) Ja muita mä en suulle pussaa kuin miestäni.

No totta kai pussaan! Miksi ei, muuttuuko omat lapset jotenkin ällöttäviksi täytettyään kymmenen? Pussaan ja lapseni haluavat suukottaa minuakin, ovat 13 ja 15 (poika ja tyttö ).

No en välttämättä pussaisi lastani suulle. Päähän, poskeen tms voin pusun antaa... Kun vaan tuo 8-vuotias poika vielä antais mun antaa poskipusun tai halin, mutta ei vaan kun on olevinaan niin isoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No totta kai pussaan! Miksi ei, muuttuuko omat lapset jotenkin ällöttäviksi täytettyään kymmenen? Pussaan ja lapseni haluavat suukottaa minuakin, ovat 13 ja 15 (poika ja tyttö ).

Lapsen ehdoilla voi pusutella isompaakin. Jopa hra 19v. pusuttaa minua oma-aloitteisesti kotona käydessään läksiäisiksi.

Ei todellakaan muutu ällöttäviksi,vaan mikä on sopivaa.Ei musta ole sopivaa enää 15 vuotiaan kanssa samassa sängyssä nukkuminen eikä todellakaan suulle pussaaminen.

Ehkä sulla sitten sama luonto kun mun poikapuolen äidillä...Mä vaan vähän jäin tollottamaan kun en moiseen ole tottunut.
Mun mielikuvitus heti alkoi laukkaamaan että onkos nyt isommin aihetta huoleen.
Tä äiti ei ole ihan luotettavimmasta päästä... :|

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:

Lapsen ehdoilla voi pusutella isompaakin. Jopa hra 19v. pusuttaa minua oma-aloitteisesti kotona käydessään läksiäisiksi.

Kuulostaapa ihanalta! Toivon että minun ja lapsienikin välinen suhde säilyisi myös tuollaisena kuin teillä. =)

Entisen pomon perheessä pussataan suulle lapsia, vaikka nämä olivat jo isoja. En tiiä onko sama käytäntö kun ovat jo aikuisia. Ei siinä mun mielestä mitään outoa tai oksettavaa ollut. Ja kyseessä tosiaan ihan pikku suukko, ei mitään kielareita...

Ja miks ihmeessä ei vois 15v lapsensa vieressä nukkua? :o

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Ei todellakaan muutu ällöttäviksi,vaan mikä on sopivaa.Ei musta ole sopivaa enää 15 vuotiaan kanssa samassa sängyssä nukkuminen eikä todellakaan suulle pussaaminen.

Ehkä sulla sitten sama luonto kun mun poikapuolen äidillä...Mä vaan vähän jäin tollottamaan kun en moiseen ole tottunut.

Teillä ei varmaankaan pidetä muitakaan tavallisia asioita luonnollisina. Murrosikäisen alkavia kuukautisia, saunassakäynnin aikaista alastomuutta perheen kesken jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Entisen pomon perheessä pussataan suulle lapsia, vaikka nämä olivat jo isoja. En tiiä onko sama käytäntö kun ovat jo aikuisia. Ei siinä mun mielestä mitään outoa tai oksettavaa ollut. Ja kyseessä tosiaan ihan pikku suukko, ei mitään kielareita...

Ja miks ihmeessä ei vois 15v lapsensa vieressä nukkua? :o

No niin mä ootin jo että alkasi saivartelu.
Ihmeen asiallisia olikin vastaukset.

No,mun mielestä 15 vee on jo oikeutettu omaan yksityisyyteen ja mielestäni se kuuluu itsenäistymisprosessiin.
Ja oma sänky on sellanen mistä hyvä aloittaa vaikka sitten jo 14 veenä. ;)

En pussaa ikinä suulle! Kaikki suun bakteerit tarttuu. Hyi yök.

Ikinä? Ketään? Kun ne bakteerithan ei vaikkapa kotioloissa muuten tartu. On sulla nuiva elämä.

Ai elämän mielenkiintoisuus ja rikkaus on kiinni siitä, pussaako lapsia suulle vai ei? Okei.

Kuinkahan moni ei-suulle-pussaaja kuitenkin esim. ei näe mitään väärää siinä että kymmenvuotias katsoo vaikkapa BB:tä...?

Minä olen sitä mieltä, että BB:n katselu on kaiken ikäisille vahingollista. Ja en siis pussaa suulle. Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Teillä ei varmaankaan pidetä muitakaan tavallisia asioita luonnollisina. Murrosikäisen alkavia kuukautisia, saunassakäynnin aikaista alastomuutta perheen kesken jne.

Ai tuostako vetäisit moisen johtopäätöksen???
Kyllä me nakuna uiskennellaan,varsinkin omassa altaassa.Mutta murkku haluaa pitää uikkareita ja se sallitaan.
Ja saunotaankin ihan nudeina-jopa!!

Eikä menkkoja siirretä pillereillä jos ne alkaa tytöllä.pojalla ehkä voisin miettiä!! :p

Mut joo,olen uppo-outo kun en suutele lapsiani huulille,mut onpahan meitä muitakin!!! :D

Yhteistyössä