Purnausta rahahommista tässä suomen hyvinvointivaltiossa.

  • Viestiketjun aloittaja Ärsyttää!
  • Ensimmäinen viesti
Voi elämä..
[QUOTE="alma";23262755]Sun ajatusmaailma ei nyt oikein aukea. Et halua muka siipeillä, ja silti mielestäsi yhteiskunta on velvollinen maksamaan elämisesi. Mielestäsi uusi mies ei ole velvollinen osallistumaan tulevan perheensä elatuseen, mutta minä ja kaikki muut veronmaksajat olemme. Ei ne tukirahat ole mikään pohjaton rahamassi, josta otettu raha ei ole keltään pois.
Jos kerran perheen perustatte, niin kyllä se mies saa lapset samassa paketissa kanssasi, vai oletko eri mieltä?[/QUOTE]

Joo-o. Perhe on paketti, minä tulen lasten kanssa ja hän sen ymmärtää eikä hän ole nurissutkaan. Vaan minä. Ja veroja on makseltu kaikki. Mieheni myös n 1000e joka kuukausi. Sori et mä nyt joudun ottaan vastaan teidän kaikkien rahoja ku en töitä ole löytänyt, ja joudun ottaan vaik töitä löytyiskin, ja yksin lasten kans asustelen, ku mun duunit on sellaisia ettei niistä tosiaan jää käteen paria tonnia. Otetaan nyt kaikilta tuet pois ja tottahan silloin yhteenmuutto kannattais, kaikilla. Kuka nyt roskiksessa kahden lapsen kans haluaa asua. Sehän se olis reilua. Omaa syytähän se poikkeuksetta on jos joutuu tukiin turvautuun, lusmuja me kaikki laidasta lukien :)
 
"ppp"
Ei kuule hirveästi heru nyt sympatiaa. Mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi tulla omillaan toimeen, eikä yhteiskunnan tukien varassa roikkua vuositolkulla. Lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että mene töihin. Meinasitko loppuelämäsi roikkua noilla tuilla?
 
lukekaa nyt kunnolla.
sinuna menisin töihin jonnekin, niin yhteenmuutto kannattaa. jos lapsetkin ovat jo isoja. työkkärin aktivointi/tukitöihin ym. Eri asia, jos sulla olisi kotona hoidettavia lapsia, mutta jos kuitenkin lapset ovat päiväkodissa, niin en kehtaisi makoilla kotona.
Lapset ei ole molemmat hoidossa. Toinen on eskarissa ja toinen saman ajan hoidossa. Mitään järkeä häntä ottaa kotiin kun nyt ilmaiseksi (ah, teidän rahoilla!) saa olla 4h/pvä tarhassa, leikkiä kavereiden kanssa jotka tuntenu reilut 3v, saa olla mukana ohjatussa toiminnassa ja saa virikkeitä erilailla kuin kotona.
KLurssille olenki menossa ensi kuussa (2vkoa) ja toivon mukaan saan töitä kesäksi ainakin. Jos en ni haralla sitten. mut haraakaan en haluaisi käyttää NYT kun yhdes ei vielä asuta, koska sitäki saa käyttää vain 12kk yht. Ja olen käyttäny työttömyyden alussa siitä jo 3 kk.
Ja hyvin olen perustellu mielestäni että töihin meno ei auta yhteenmuuton kannattavuudessa.. Mut jos ei ymmärretä ni ei.. Ainostaan se ymmärtää jolla sama tilanne.
Hienosti kirjoiti tuossa joku: kyl se kitkaa aiheuttaa ihan AVIOLIITOISSAKI jos toinen työtön eikä saa MITÄÄN rahaa... Kaikki ihmiset ei ole sellaisia et antaa omastaan, edes puolisolleen. Mun mies antais, mut minä olen sellainen ihminen etten haluais vaan ottaa häneltä niin paljon.
 
"aapee"
[QUOTE="ppp";23276102]Ei kuule hirveästi heru nyt sympatiaa. Mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi tulla omillaan toimeen, eikä yhteiskunnan tukien varassa roikkua vuositolkulla. Lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että mene töihin. Meinasitko loppuelämäsi roikkua noilla tuilla?[/QUOTE]

Olen ollu työttömänä PUOLI VUOTTA! Irtisanoin itseni kun työnantaja ei suostunut alkaa maksamaan minulle viikon sairasloma-ajan palkkaa, uhkaili tämän vuoksi minua, ja vähensi tunnit n 120->40! Tukia toki yhna sain töissä ollessanikin, lapsilisän ja asumistukea jonku verran. Kaikille ei vain ole töitä josta tienaa sen verran et ei tarvitse turvautua tukiin!
Lue pikkusen tekstejä ennenkuin kirjoitat... Mene töihin. otatko sä mut töihin??? puolen vuoden aikana hakenut n 20 paikkaan. Mut niin on joka paikkaan hakenut n 40-240 muutakin! Helppo nakki!
Jeesus mitä porukkaa!
 
"ppp"
[QUOTE="aapee";23276173]Olen ollu työttömänä PUOLI VUOTTA! Irtisanoin itseni kun työnantaja ei suostunut alkaa maksamaan minulle viikon sairasloma-ajan palkkaa, uhkaili tämän vuoksi minua, ja vähensi tunnit n 120->40! Tukia toki yhna sain töissä ollessanikin, lapsilisän ja asumistukea jonku verran. Kaikille ei vain ole töitä josta tienaa sen verran et ei tarvitse turvautua tukiin!
Lue pikkusen tekstejä ennenkuin kirjoitat... Mene töihin. otatko sä mut töihin??? puolen vuoden aikana hakenut n 20 paikkaan. Mut niin on joka paikkaan hakenut n 40-240 muutakin! Helppo nakki!
Jeesus mitä porukkaa![/QUOTE]

Opettele kirjoittamaan selkeämmin. Aloitusviestistäsi saa sellaisen kuvan, että et menisi töihin, vaikka sellaisen saisitkin, koska se ei rahallisesti olisi kannattavaa eikä koulutuksellasi saa hyvin palkattuja töitä.
Ja oikeasti, jos olet puolen vuoden aikana hakenut vain 20 paikkaa, niin en kyllä kehtaisi edes valittaa, että ei löydy töitä. Ymmärrätkö että olet hakenut n kolmea paikkaa kuukaudessa. Ei kovin yritteliästä, vai kuinka?
 
"aapee"
[QUOTE="ppp";23276224]Opettele kirjoittamaan selkeämmin. Aloitusviestistäsi saa sellaisen kuvan, että et menisi töihin, vaikka sellaisen saisitkin, koska se ei rahallisesti olisi kannattavaa eikä koulutuksellasi saa hyvin palkattuja töitä.
Ja oikeasti, jos olet puolen vuoden aikana hakenut vain 20 paikkaa, niin en kyllä kehtaisi edes valittaa, että ei löydy töitä. Ymmärrätkö että olet hakenut n kolmea paikkaa kuukaudessa. Ei kovin yritteliästä, vai kuinka?[/QUOTE]

Ymmärrätkö että asun paikkakunnalla jossa on keskinmäärin 40 työpaikkaa auki tällä hetkellä? Ymmärrätkö ettei kaikki niistä vastaa mun koulutusta/tai pääse ilman koulutusta? hakeakko insinöörin paikkaa tehtaaseen ku on tarjoilija ammatiltaan? Ymmärrätkö että tarjoilijan duunitki on rajattuja mihin voin hakea (olen myös soitellut ihan ilman et on edes paikkaa ollu auki) koska mulla aloittaa isompi koulun syksyllä, ja mieski on kolmevuorotyössä, yötöitä esim en voi tehdä ollenkaan. iltavuoroa kun mies aamuvuorossa jne.

Ja töihin menen tietysti jos niitä löytyy. Vakituisen paikan takia varsinkin, vaikka se ei tällähetkellä (jos siis yhteen muutamme nyt ennen kesää kuten ajatus) kannatakkaan. Mutta myöhemmässä vaiheessa se kannattaa tietysti kun päivärahapäivät ja hara mahdollisuudet loppuu. En ole tyhmä! Mua vaan harmittaa et kaikki tää uusperheellistyminen tehdään niin helvetin vaikeaksi. Enkä mä ymmärrä mistä sellaisen kuvan pystyit saamaan et en töihin aikoisi mennä edes. Se vain on hiukan hankalaa täällä ja muuttaakaan ei voi muille maille paremmille apajille ku toinen täällä töissä ja molempien muksujen toiset vanhemmat täällä.
 
"vieras"
taas akat nokkii yhtä täällä. Mäkin olin kahden lapsen yh kun muutin yhteen miehen kanssa, mentiin naimisiin ja tehtiin lapsi. Hyvin meni kunnes työt loppui ja mies alkoi samaan aikaan valittaa etten maksa muka mitään ja että hän on joutunut kustantamaan kaikki menot minun lapsistani. Sitähän se oikeasti on uusperheessä, että toinen mies joutuu vastuuseen jonkun muun lapsista. En kestänyt sitä jatkuvaa nalkutusta vaan lähdin ja nyt saan olla rauhassa.
 

Yhteistyössä