I
Ilmainen piika... näköjään
Vieras
Mies on työttömänä kotona, minä töissä. Tänä aamuna havahduin yhtäkkiä huomaamaan, että minä teen siitä huolimatta valtaosan kotitöistä. Mies ei oma-aloitteisesti tee _mitään_ ja sanominen ei tunnu auttavan. Monesti aamulla töihin lähtiessä pyydän, että voisiko mies päivän aikana esim. tiskata tai imuroida tai petata edes sängyn. Mies suostuu ja on jopa samaa mieltä, että nämä työt kuuluvat enempi hänelle nyt kun hän on päivät kotona. Siitä huolimatta kotiin tullessani on kämppä sotkuinen ja em. kotityöt tekemättä. Mies vaan hymyilee nolona tietokoneelta, että "ohhoh, unohtui, kun jäin jumittamaan pelin ääreen".
Sama jälkien siivoamisen kanssa. Suihkun jälkeen märät pyyhkeet jää läjään lattialle, kahvikuppi just sinne missä kahvia on juotu, likavaatteet sängyn viereen tai minne ne on satuttu riisumaan.... Minähän ne jäljet sitten siivoan, kun sanominen ei oikeasti auta enkä itse halua elää paskaisessa asunnossa. Kyllästyttää huomautella aikuiselle ihmiselle samoista asioista aina uudestaan ja uudestaan, kun ei mitään tapahdu, vaan kaikki aina vaan "unohtuu".
Mitähän tässä oikein pitäisi tehdä?
Sama jälkien siivoamisen kanssa. Suihkun jälkeen märät pyyhkeet jää läjään lattialle, kahvikuppi just sinne missä kahvia on juotu, likavaatteet sängyn viereen tai minne ne on satuttu riisumaan.... Minähän ne jäljet sitten siivoan, kun sanominen ei oikeasti auta enkä itse halua elää paskaisessa asunnossa. Kyllästyttää huomautella aikuiselle ihmiselle samoista asioista aina uudestaan ja uudestaan, kun ei mitään tapahdu, vaan kaikki aina vaan "unohtuu".