Purnausta Osuuspankista - ootteko saaneet lainaa muista pankeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti (ei muista kirjautua)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Onhan sillä minimillä merkitystä, että pankki saa JOKA kuukausi teiltä varmasti rahaa. Tällä palstalla on normaalia, että tili näyttää nollaa kuun lopussa, joten puskureista ei ole tietoakaan...

Mutta en ota hirveämmin kantaa pankin määrittelemään minimiin. Minulle tuo henkilököhtaisesti on kyllä ihan järkevä vaatimus lainan kokoon nähden. Nythän ovat korot alhaalla ja sinunkin maksusummasi varmasti nousee jonkin ajan kuluttua (pankit eivät aina halua antaa pidempää maksuaikaa vuosina, ainakaan 30v yli).

Se että talous on todella tiukoilla ja ei salli pesukoneen ostoa sen hajotessa, ei minusta ole normaalia ja tavoiteltavaa. Pankki voi olettaa, että normaalikulutuksella teillä menee ihan ok (jos haluaa elää säästäväisemmin niin toki sen saa tehdä). En siis itse ottaisi satojen tuhansien lainaa, vaikka olenkin hyvätuloinen.

Kun ei ole tili nollilla kuun lopussa, ei ikinä. Eli ei ole talous tiukalla, eikä olisi tuon lainan jälkeenkään kuun näilläkin tuloilla jäisi kahden ihmisen ruokaan ja yllättäviin menoihin aina vähintään 800 euroa kuukaudessa.

Eikä nouse maksuerä kun neuvoteltiin tasaerästä. Jos korot laskee, laina-aika lyhenee. Jos korot nousee, laina-aika pitenee.
Maksuerä ei muutu ikinä miksikään vaan on aina sen 570 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä tulot 2500 ja pystytää millo vaa ostaa uus pesukone tms plus normi ruuat,vaatteet jne. autoa kun ei ole nii siitä tule kuluja.

No tämä just!
Että mihin hittoon ne pankin olettamat toisten menoista perustuu?
Jos meillä olisi tuo pankin vaatima 1700 kiinteiden kulujen jälkee, siitä menisi 1000 euroa kuussa säästöön...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikä nouse maksuerä kun neuvoteltiin tasaerästä. Jos korot laskee, laina-aika lyhenee. Jos korot nousee, laina-aika pitenee.

Mikäli korot nouset paljon, voi maksuaikataulu mennä esim 30vuoden yli. Tällöin pankki voi sanoa, että ei käy ja teidän maksuerä muuttuu isommaksi. Nyt ovat korot todella alhaalla.

Jos korot nouset esim kaksi %-yksikköä, tuo 30vuoden raja ylittyy ihan helposti.

Pankkien halu ottaa riskejä on rajusti laskenut. Se näkyy marginaaleissa ja esim näissä nettotulovaatimuksissa.

Mikäli korot nouset paljon, voi maksuaikataulu mennä esim 30vuoden yli. Tällöin pankki voi sanoa, että ei käy ja teidän maksuerä muuttuu isommaksi. Nyt ovat korot todella alhaalla.

Jos korot nouset esim kaksi %-yksikköä, tuo 30vuoden raja ylittyy ihan helposti.

Ok. No jos osaavat ajatella tuota asiaa 30 vuoden päähän niin luulisi heidän myös tajuavan sen että mun mies ei ole opiskelija enää kun muutamaan kuukauden ja kohta meitä on kaksi työssä käyvää.
Mutta se meidän haluama kämppä on myynnissä nyt, joten jos joku muu pankki myöntää lainan se on soronoo OP.

Ok. No jos osaavat ajatella tuota asiaa 30 vuoden päähän niin luulisi heidän myös tajuavan sen että mun mies ei ole opiskelija enää kun muutamaan kuukauden ja kohta meitä on kaksi työssä käyvää.
Mutta se meidän haluama kämppä on myynnissä nyt, joten jos joku muu pankki myöntää lainan se on soronoo OP.

Opiskelijalla/vastavalmistuneella ei ole kaikilla aloilla mitkään hyvät markkinat saada töitä. Onko miehesi ehkä sosiaali-alalla, missä hommia piisaa vaikka kuinka paljon. Pankkejä kiinnostaa kovasti teidän toimeentulo jo nyt.

Pankkien halu ottaa riskejä on rajusti laskenut. Se näkyy marginaaleissa ja esim näissä nettotulovaatimuksissa. Varmasti osasta meistä ne tuntuvat jyrkiltä esim viime vuoden tilanteeseen nähden. Mutta en usko että silloin kaikki päätökset olivat niin järkeviä, ja pankit maksavat noita tappioita.

Pankkien halu ottaa riskejä on rajusti laskenut. Se näkyy marginaaleissa ja esim näissä nettotulovaatimuksissa. Varmasti osasta meistä ne tuntuvat jyrkiltä esim viime vuoden tilanteeseen nähden. Mutta en usko että silloin kaikki päätökset olivat niin järkeviä, ja pankit maksavat noita tappioita.

Ei ole sosiaalialalla ei, mutta ei ole nirso.
Ei olla päivääkään oltu työttömänä, koska meille on aina kelvannut muutkin kuin oman alan hommat.

Me ollaan nyt yritetty saada lainaa 180 000e.. meijän yhteiset tulot on 2600e.. mut kun toisella meistä on määrä aikanen työsuhde joka kylläkin vakinaistetaan elokuussa, niin ei oo nordea eikä op suostunu lainaa antamaan.. kun maksetaan vuokraa nyt 860e, ni 25v laina-ajalla lainan lyhennys ois lähes sama... ni en kans ymmärrä miten toisen määräaikanen vaikuttaa niin paljon...

Opiskelijana onkin mahdollista saada niitä hanntihommia, mutta valmiin paperit kourassa se ei olekaan enää niin helppoa. Nykypäivänä vakituiset työpaikat tiukassa ja jos säkin provikkapalkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Opiskelijana onkin mahdollista saada niitä hanntihommia, mutta valmiin paperit kourassa se ei olekaan enää niin helppoa. Nykypäivänä vakituiset työpaikat tiukassa ja jos säkin provikkapalkalla.

Mä olen ollut provikkapalkalla 10 vuotta. Mun alalla maksetaan provikkaa, oon myyntihommissa.

Eli sun pallkkasi riippuu suoraan myynnistä eli jos ihmiset ei osta,palkka huononee? eikö? Taloustilanne on Suomessa huono joten loogisesti sillä voi olla vaikutusta sun palkan suuruuteenkin? Eli et voi aina saada samaa palkkaa joka kuukaudelle? Eli teillähän ei ole kiinteitä kuukausituloja tällä hetkellä??

Eli sun pallkkasi riippuu suoraan myynnistä eli jos ihmiset ei osta,palkka huononee? eikö? Taloustilanne on Suomessa huono joten loogisesti sillä voi olla vaikutusta sun palkan suuruuteenkin? Eli et voi aina saada samaa palkkaa joka kuukaudelle? Eli teillähän ei ole kiinteitä kuukausituloja tällä hetkellä??

On. Mun minimi on nettona 2000 euroa. Eli jos tulee huono kausi saan takuuna tuon summan. Hyvinä aikoina tulee 4000 euroa kuussa.

Eli elätte tällä hetkellä yhden ihmisen palkalla ja toisella ei töistä tietoa?? On hyvä että pankit alkaa olla tarkempia! Siksi olenkin osuuspankin asiakas! :)

Joo. Ja on hyvä että mun nettoni yksin on yleensä suurempi kuin keskimäärin kahden ihmisen netto =) Eikö ole kiva?

Niin yleensä!! Pystytkö tässä taloustilanteessa olemaan edes varma työpaikkasi puolesta? Tai saatikka siitä saako miehesi töitä? Työttömiä ja lomautettuja on tässä maassa aika paljon kuitenkin!

Kun me haettiin lainaa, niin mä olin ainoa joka tienas (lapsia ei vielä ollu), ja mies opiskeli vielä pari vuotta. Laina oli kyl pienempi mitä ap:n laina.
Mut meillä meni näin: Sampo ei myöntänyt lainaa ollenkaan, Nordeasta olis tarvinnu takaajan ja lopulta sit otettiin paikallisosuuspankista (lehtipankki) ja saatiin laina hyvillä ehdoilla ilman mitään takausta. Tai siis asunto itsesään riitti takaukseen.

op n asiakaana (laina) ei myöntänyt uutta lainaa olenkaan (vaikka asian piti olla ok mut virkailia vaihtu välissä niin ei sit ollutkaan) no nordea myönsi ja samoin sampo ja joku muukin. parhaan tarjouksen kumminkin takaajien ym osalta saatiin nordeasta (oli kotiäiti eikä töitä oottamassa) miehen työ toistaiseksi voimassa saatiin 150 000e ja hyvin pärjätään

Niin yleensä!! Pystytkö tässä taloustilanteessa olemaan edes varma työpaikkasi puolesta? Tai saatikka siitä saako miehesi töitä? Työttömiä ja lomautettuja on tässä maassa aika paljon kuitenkin!

Olen varma paikastani. Ja jos jotain sattuisikin pystyn olemaan varma siitä että mulla on aina tötä vaikka tulisi potkut tai lomautus tai mitä vaan. Nimittäin mä olen hyvä myyjä ja sille on aina kysyntää, hyvän myyjän merkitys vaan korostuu tällaisena aikana ja siitä on firmat valmiita maksamaan.
Olen vaihtanut välillä firmaa omasta tahdostani ja välissä ei ole ollut ikinä työtöntä päivää. Olen marssinut toisesta ovesta ulos ja toisesta sisään kun olen kaivannut vaihtelua.
Jollen muuta löydä voin myydä vaikka provikalla lehtiä, silläkin hommalla olen teinityttönä netonnut 1700 euroa kuussa. Näitä paikkoja on aina auki.

Jos mies ei saa heti töitä niin sitten ei saa, so what? Meille riittää tuo mun minimikin, mies saisi päivärahat kuitenkin.
Ja hällekin kyllä jotain hommaa löytyy kun on valmis ottamaan vastaan.
Oman alan hommaa ei välttämättä löydy viikossa, jotain löytyy kuitenkin aina.

Meillä oli kanssa sampo pankin kanssa aika nihkeät neuvottelut...eivät pysty ottamaan minua huomioon koska olen nyt kotona 2v lapsen kanssa. Mulla on vakivirka johon palaan ja ala on kuitenkin sellainen ettei sieltä tule kenkää koska meitä tarvitaan aina.
Mutta tällä erää on kaiketi kaksi pankkia jotka myöntävät 100% lainan eli ei mitään omia säästöjä tai henkilö/kiinteää omaisuutta vaadittu takauksiin...Aktia ja Suupohjan osuuspankki.
Tai ainakin näin on ensiasunnon ostajan kohdalla.

Voithan sä lehtiä myydä, mutta jos ihmisillä ei oo rahaa tilata,niin ne ei tilaa. Eli ei ole heillä töitä tms. Mistä sä sitten ne provikat vedät? Eli kyllä taloustilanne maailmalla vaikuttaa sunkin työsarkaas!

Pankkien tiukkuus on meidän kaikkien lainanmaksajien eduksi. Kun asiakkaat ovat tiukoissakin tilanteissa maksukykyisiä ja takuita on tarpeeksi, pysyy lainojen korot maltillisella tasolla.

Olen varma paikastani. Ja jos jotain sattuisikin pystyn olemaan varma siitä että mulla on aina tötä vaikka tulisi potkut tai lomautus tai mitä vaan. Nimittäin mä olen hyvä myyjä ja sille on aina kysyntää, hyvän myyjän merkitys vaan korostuu tällaisena aikana ja siitä on firmat valmiita maksamaan.
Olen vaihtanut välillä firmaa omasta tahdostani ja välissä ei ole ollut ikinä työtöntä päivää. Olen marssinut toisesta ovesta ulos ja toisesta sisään kun olen kaivannut vaihtelua.
Jollen muuta löydä voin myydä vaikka provikalla lehtiä, silläkin hommalla olen teinityttönä netonnut 1700 euroa kuussa. Näitä paikkoja on aina auki.

Jos mies ei saa heti töitä niin sitten ei saa, so what? Meille riittää tuo mun minimikin, mies saisi päivärahat kuitenkin.
Ja hällekin kyllä jotain hommaa löytyy kun on valmis ottamaan vastaan.
Oman alan hommaa ei välttämättä löydy viikossa, jotain löytyy kuitenkin aina.

niin muttakun niitä myyjiä ei välttis tarvita kun ihmiset ei osta mitään kun kunnolla lama puskee päälle. daa.

Yhteistyössä