purkkiruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ostaako kukaan kaupan purkkiruokaa muksulle,esim: Semper,Muksu,Bona?

kun olin tälläsillä vaatekutsuilla missä esiteltiin lasten vaatteita ja siellä puhu kääntyi lapsien ruokaan,monet teki itse ja sitä monet paheksui jos antoi purkista ruokaa.
Mä kyllä pysyin oman päätökseni takana ja sanoin että kyllä,meillä 1v6kk syö purkkiruokaa.
joskus on vaan sellaset ruuat meillä mitä pieni ei voi vielä syödä ja toistaseksi kun se on niin helppoa,taidan sitten olla laiska äiti vain.
joskus tietysti syö samaa mitä me muut perhe syödään.

mitä mieltä olette?
sitä varten niitä on kaupassa vissiin että niitä voi ostaa ja syöttää.
esikoinenkin kasvoi hyvin niillä ja syö vieläkin joskus purkkiruokia kun tykkää niistä ja ikää kohta 5 vuotta :D

No meillä syödään paljon purkkiruokia, mutta mun muksu on vasta 8kk. Meinasin kyllä parin-kolmen kuukauden kuluttua alkaa ainakin kokeilla pojalla samoja ruokia kuin mitä me syödään.

No meillä vasta maistellaan, et kyllä purkkeja oon ostanu. On niin helppoa, kun ne määrät on meillä vielä niin pieniä (teelusikallisia). Oon kyl ajatellu et itse tekisin ainakin osan sitten, kun määrät on isompia.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No meillä vasta maistellaan, et kyllä purkkeja oon ostanu. On niin helppoa, kun ne määrät on meillä vielä niin pieniä (teelusikallisia). Oon kyl ajatellu et itse tekisin ainakin osan sitten, kun määrät on isompia.

mulla oli toi sama ajatus mut sitten se vaan jäi,on niin paljon muuta tekemistä ja huushollin pyöritystä etten ole jaksanu alkaa koko hommaan.
et pakastaisin pakkaseen yms.
ei ole mua varten :laught:

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

mulla oli toi sama ajatus mut sitten se vaan jäi,on niin paljon muuta tekemistä ja huushollin pyöritystä etten ole jaksanu alkaa koko hommaan.
et pakastaisin pakkaseen yms.
ei ole mua varten :laught:

Ans kattoo, kun mun käy. Piti niin kovasti kestoillakin, mut en sit jaksanutkaan....
Mä tosin tykkään häärätä keittiössä, jos vaan on mahis rauhassa tehdä.

Minäkin kritisoin purkkiruokia niin kauan kunnes yks tätönen sanoi, että ne ihan terveellisiä, koska niissä ei ole suolaa ja tarvittavat ravintoaineetkin :ashamed:

Tosin mun muksut ei niitä purkkiruokia suostuneet syömään joten itse oli tehtävä paitsi hedelmäsoseet maistu.

Mä olen aina tehnyt noi vihannessoseet itse pakkaseen. Niitä on helppo tehä ja kun tekee kunnon satsin aina yhtä laatua (yleensä samoista vihanneksista mitä muukin perhe syö) niin on pian kunnon arsenaali pakkasessa! :D Lihasoseisiin en ole ryhtynyt, lähinnä koska maustamaton liha on yleensä kalliimpaa kuin maustettu. Meillä esikoinen 2v2kk on syönyt jo vuoden päivät samaa kuin muutkin (tarkkailen vaan vähän enemmän suolan käyttöä ruuanlaitossa), jokunen purkkiruoka on olemassa hätävarana. Kuopus 8kk syö mun vihannessoseita ja sitten ihan kaupan liha- ja hedelmäsoseita. Ja tietysti kunnon kaurapuuroa! :D

En kyllä usko, että noissa kaupan soseissa mitään vikaa on (kotimaisissa varsinkaan). Lisäainemääriin kannattaa tietysti kiinnittää huomiota.

Meillä syödään jotain purkkiruokia, esim. luumu-, päärynä-, ja maissisoseet. Perunat ja sianlihan keitän ja soseutan itse. Meinaan jatkossakin tehdä suurimman osan itse, kunhan saadaan 6 kk:n ikäiselle tytölle lisää ruoka-aineita. Purkkiruoat kyllä mainio keksintö!!

vauvana (alle 10kk) söi vain purkkiruokia ja nytkin kun ikää 1v4kk on kaapissa purkkeja sen varalle jos on kiire päiviä eikä ehdi/jaksa itse tehdä ruokaa. mutta syö siis aina sitä ruokaa mitä me vanhemmatkin silloin kun ruokaa laitetaan, mut joka päivä ei vaan ehdi/jaksa ja ei viitti toiselle samaa syöttää monta kertaa perätysten ku syö kuitenkin lämpimän ruoan 2 kertaa päiväs.

maistakaas itekin Bonan kasvis-kalkkuna purkkiruokaa...on meinaa tosi hyvää,vois itekin syödä:)...mun 1,3v söi sitä aamupäivällä,iltapäivällä söi sitten itsetehtyä jauhelihakeittoa.

Me ei olla syötetty pojulle koskaan purkkiruokia säännöllisesti. Olen tehnyt pääsääntöisesti ruuat itse hänelle.
En silti tuomitse, jos joku haluaa syöttää lapselleen purkkiruokia, etenkin alle 1-vuotiaalle. Ei oo mun asia mihin/miten kukanenkin rahansa käyttää, pääasia että lapsi/lapset saa ruokaa!!

MUOKS. Lisään vielä että alle 1-vuotiaalle siksi koska 1-vuotias voi syödä tasan sitä samaa mitä muukin perhe, noin pääsääntöisesti.
Ja itse olen antanut purkkiruokia vain silloin jos ei ole ollut itsetehtyä ruokaa tarjolla.

esikoinen söi kauan purkkiruokaa. se ei suostunut syömään mitään muuta. tälläkin hetkellä on aikas nirso.
nuorimpani on syöny purkista hieman alle vuodenikäseen,ihan vaan sentakia et se oli helppoo.
puuroo on syöny ihan normi kaurapuuroo ja sosetta oon tehnyt itse jonkinverran.
kyllä ne purkkiruoat on ihan hyviä. ei sitä itse tekemällä juuri maukkaampaa vauvanruoasta saa.
ja vauvalehdessäkin oli juttu että vuodeniän paikkeilla olevan ruokavalio on terveellisin ennenkun siirtyy kotiruokaan. lasten purkkiruoat on tehty hyvistä rasvoista jne. kaikki taas ei kiinnitä niihin huomioo omassa ruoanlaitossa.

1,5v syö vielä purkkiruokaa? Jaa.

Mun tyttönen on saanu kerran luumusosetta ja joskus maistelee serkkunsa ruokia. Muuten ei ole syöny "vauvanruokia", kaupasta ostettuja tai ei. Meillä on vähän sellanen filosofia, että kaikki syö samaa ruokaa. Ja että ruoka valmistetaan itse. Ei mulla kyllä olis rahaakaan ostaa joka päivä valmisruokia.

Eniten mua noissa purkkiruoissa mietityttää luonnonvarojen haaskaus ja ruoan prosessoiminen. Ei purkkiin laitettu hedelmä kuitenkaan vastaa tuoretta. Siinä menee väistämättä osa hukkaan.

Meillä 1v 8kk ikäinen syö edelleen melko paljon purkkiruokia, koska olemme paljon liikkeellä kodin ulkopuolella. Kotiruoan roudaaminen mukana olisi turhan hankalaa. Kotona ollessamme syö sitten samaa kuin muukin perhe.

Meillä poitsu 1v10kk syö vielä välillä purkkiruokaa. Ne on käteviä kun käydään paljon kerhoissa ja äiti- lapsi tapaamisilla niin ei tarvitse pelätä että olisi ruoka pilaantunut kesä helteellä.
Pienempänä annoin jatkuvasti niitä koska näin olin varma että lapsi syö terveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 1v 8kk ikäinen syö edelleen melko paljon purkkiruokia, koska olemme paljon liikkeellä kodin ulkopuolella. Kotiruoan roudaaminen mukana olisi turhan hankalaa. Kotona ollessamme syö sitten samaa kuin muukin perhe.

Mekin olemme paljon liikenteessä, mutta ruoan kuljetus ei ole ikinä tuottanut ongelmaa, vaikka kotiruokaa onkin. Otan sitä pieneen pakasterasiaan mukaan ja ulkolämpötilan mukaan kuljetan rasian joko kylmälaukussa tai hoitolaukussa.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

Mekin olemme paljon liikenteessä, mutta ruoan kuljetus ei ole ikinä tuottanut ongelmaa, vaikka kotiruokaa onkin. Otan sitä pieneen pakasterasiaan mukaan ja ulkolämpötilan mukaan kuljetan rasian joko kylmälaukussa tai hoitolaukussa.

Niin onhan se fiksua raahata valkoista styrox laatikkoa kesähelteellä yhden ruoka-annoksen takia :)

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

Juu, mutta kun esim. kylmälaukun teho kestää vain maksimissaan n. 2h, pidemmillä reissuilla ainakin näin kesäaikaan voisi kylmäketju katketa pahasti. Mieluummin annan takuuvarmasti pilaantumatonta ruokaa lapselle kuin otan pienintäkään riskiä. Ja muutenkin on kätevää vaikka kaupunkireissulla lähimmästä kaupasta käydä hakemassa purkki kuin kuljetella edestakaisin omia rasioita. Tiedän kyllä, että ei olisi mikään suururakka omia eväitä ottaa mukaan, mutta me tykätään mahdollisimman helposta elämästä ja olen pyrkinyt kaikessa mahdollisessa menemään siitä "mistä aita on matalin". Ja me siis ollaan ihan melki joka päivä menossa jossain kerhoissa, harrastuksissa tai muissa jutuissa, joten ruokailun sujuvuus on tosi tärkeä juttu.

Yhteistyössä