purkki- / kotiruoka ?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Toisesta ketjusta tuli mieleeni..

Minä tein molemmille itse ja koin sen valtavan helpoksi, taloudelliseksi ja myös tiesin mitä lapsi syö. Itse maistoin joskus purkkiruokaa ja yök, eikä sitä lapsetkaan syöneet kuin reissussa (jollei muuta ollut).
Tein ison määrän sosetta, laitoin sen jääpalamuotteihin. Kun olivat jäätyneet, irrotin ja laitoin palat pussiin. Näin oli pakkasessa kalaa, lihaa, kanaa, kukkakaalia, porkkanaa, sipulia kuutioissa omat pussit. Oli tosi kätevä tehdä vauvalle ateria ja keittää vain peruna/riisi lisukkeeksi.

Ainakin kahden lapsen äitinä ja hoitovapaalla, on rahat välillä tiukilla ja kun laskin joskus ostavani kaupasta tuttelia ja purkkiruokaa, huomasin säästäväni pitkän pennin (tai sentin..) =)

Noh, meillä on alusta asti juotu nania kun omaa maitoa ei tullut. Purkkiruokaa ovat kumpikin syöneet ens alkuun kun en vaan saa tarpeeks sileää mössöä noille herkkäkurkuille.. nyt kun karkeampaan on totuttu niin alan tehdä soositkin itse. Pitkän pennin siinä säästää, totta se on.

molempia, pienempänä pääsääntöisesti purkkiruokaa. Kyseessä allerginen lapsi ja myöskin kiinteiden aloitus kesäaikaan mökkioloissa. en ole koskaan potenut huonoa omaatuntoa purkkiruuasta, enkä myöskään ajatellut hintaa (jos ajattelisin, myöntäisin toki että on kallista). Nyt tyttö on 2, allergioista enään jäljellä soija. Syö monipuolista ruokaa sekä kotona että tarhassa, mutta edelleen tarjotaan viiikonloppuisin lounaaksi purkkiruokaa. Hyvin näyttäisi maistuvan.

Meillä naniin menee pitkä penni, on menny molempien mussukoiden kohdalla heti alusta asti. Esikoisen ruokin pääosin purkkiruuilla, en vain muka ehtiny tekemään soseita ite. Kuopuksen kohdalla sitten purkkiruokaa on annettu vain reissussa. Niin no, hedelmää saa aika paljonkin purkista... Hedelmien kanssa en oikein osaa pelata, paitsi banaani :) Esikoinen syö nyt kotiruokaa, joskus jos en ehdi laittaa mitään ruokaa eikä ole pakkasessakaan hätävaraa, annan purkkia. Mulla yleensä pari purkkia hätävarana ja sekin ihan hyvin maistuu. Joskus tuntuu, että paremmin kuin kotiruoka...

Molempia meilläkin syöty. Nyt taaperoiässä pojalle maistuu tavallinen kotiruoka paremmin. Hedelmiä, muroja ja jugurttia menee reilusti ja rusinat on ihan ykköstä =) . Pienenä upposi Tutteli ja Nan, nyt onneksi poju saa juoda ihan tavallista maitoa.

Vauva-aikana oksensi kaikki vähänkin rakeiset ruuat, enkä saanut hienonnettua tarpeeksi hienoksi sihtikurkullemme.

Taaperoiässä purkit kelpasivat (muutama harva maku tosin), mutta nyt ei kelpaa ainutkaan purkkimaku vaan kotiruoka, joka on kunnolla maustettua.

Yhteistyössä