Pureminen, pitääkö kieltää?

  • Viestiketjun aloittaja sankari
  • Ensimmäinen viesti
sankari
Meidän pikku vesseli on 9kk. Kovasti kaikkea pitää maistella. Puree pöydän jalkaa, kaikkia kovakantisia (pahvisia) kirjoja yms. Pitäisikö kieltää tästä vai onko normaalia ja menee ajan kanssa ohi?
Hampaitakin on putkahdellut säännöllisesti, joten en aina tiedä kutiseeko ikenet vai onko vaan keksinyt uuden kivan pikku leikin. Ei meinaan ole kiva kun kohta on pöydän jalassa hampaan jäljet (kirjoista on jo syöty kulmat), mutta taas toisaalta jos kuuluukin kehitysvaiheeseen ja menen kieltämään niin teenköhän väärin ja jotenki psyykkisesti vahingoitan lasta? :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 23:27 sankari kirjoitti:
Meidän pikku vesseli on 9kk. Kovasti kaikkea pitää maistella. Puree pöydän jalkaa, kaikkia kovakantisia (pahvisia) kirjoja yms. Pitäisikö kieltää tästä vai onko normaalia ja menee ajan kanssa ohi?
Hampaitakin on putkahdellut säännöllisesti, joten en aina tiedä kutiseeko ikenet vai onko vaan keksinyt uuden kivan pikku leikin. Ei meinaan ole kiva kun kohta on pöydän jalassa hampaan jäljet (kirjoista on jo syöty kulmat), mutta taas toisaalta jos kuuluukin kehitysvaiheeseen ja menen kieltämään niin teenköhän väärin ja jotenki psyykkisesti vahingoitan lasta? :ashamed:
Meillä tyttö puri juuri saman ikäisenä lähes kaikkea, myös meitä, siis minua,isäänsä ja veljeään :D
Kiellettiin että ihmisiä ei saa purra, muuhun ei puututtu. Nyt pureminen on loppunut kokonaan, tyttö nyt 1v. Luulen että menee nopeammin ohi mitä vähemmän kiinnitätte siihen huomiota. Meillä oli siis aina jollain perheenjäsenellä hampaanjäljet pohkeessa,käsivarressa tai niskassa :whistle:
 
sankari
Toi oli hyvä vinkki että ei kiinnitä siihen huomiota. Meilläkin voi olla vielä edessä ne ajat, jolloin hän hoksaa purra meitä. Vielä ei onneksi niin tee. Täytyy vaan odotella josko unohtaisi puremisen.
 
Meillä myös purraan joka paikkaa, ikää tytöllä 10kk, täytti justiin lauantaina. Pöydän reunat, kirjat, kengät ym.. ja minua yrittää kans ja siitäkös suuttuu kun komennan että äitiä ei saa purra! Koitan välillä tarjota purulelua tai muuta omaa lelua tilalle että tätä saa purra. Aika usein toimii mutta ei kauaa muista. Hampaita on hänelle tullu aika monta lyhyen ajan sisällä ja nyt on tulossa seitsemäs hammas ylös.(siis yhteensä seitsemän hammasta alhaalla ja ylhäällä)
 

Yhteistyössä