Puregonin annostus ja munarakkuloiden määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seiskaseiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seiskaseiska

Vieras
Heipz! Olen huomenna menossa ultraan jolloin he katsovat munarakkuloiden määrä, ja päättää punktiopäivää. Tämä on nyt meidän toinen IVF ja sekä ekassa että tässä hoidossa Puregonin annostus oli minulla 150 ui, viimeksi oli 16 munarakkulaa. Olisi kiva tietää miten teillä muilla, siis mikä annostus jne. .... Olo on nyt kuin olisi 100 jalkapalloa vatsassa, elikä turvottaa ja kiristää... jännittää huominen ultra.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 12:42 seiskaseiska kirjoitti:
Hei!
ensimmäisessä hoidossa, annostukseni oli 160ui, ja 15 tai 16 rakkulaa, joista neljä saatiin pakastukseen, hyvä niin.
olo oli ihan ok, tosin vähän nipisteli vatsa,lisäksi oli turvotusta.

Tsemi ja toivottavasti tulet raskaaksi.

Kuulemma suuressa määrässä laatu kärsii...Miten meni punktiot, entä hedelmöittyminen? Sulatukset? paljonko teillä siirrettiin? Ja oliko tuoresiirron jälkeen yksi vuoto välissä, ettei tehty mitään? Kuulemma että elmistö saa levätä, toisaalta taas jos heti raskaaksi, niin siinä ei sitten lepäillä ts. logiikka?

Mulla eka IVF/ICSI näin
kp 6 Puregon 300 IU
kp 7 - " - 300 IU
kp 8 - " - 250 IU
kp 9 - " - 250 IU
kp 10 - " - 250 IU
kp 11 - " - 250 IU
kp 12 - " - 250 IU
kp 13 - " - 150 IU + Orgalutran
kp 14 - " - 150 IU + Orgalutran
kp 15 - " - 150 IU + Orgalutran
kp 16 Orgalutran
kp 17 Pregnyl 5000 IU
kp 19 Punktio 17 follikkelia, joissa 12 munasolua
kp 21 Siirto 1 alkio, pakkaseen neljä alkiota
Hoidon tulos nega!

Tammikuussa PAS jossa jouduttiin sulattamaan kaikki neljä joista yksi selvisi siirtoo. Hoidon tulos nega!

Ultrassa tänään näkyi 21 follikelia, saa sitten ensi viikolla mikä on lopullinen tulos. Viimeksi oli siis 16 follikelia, jossa 12:ssa oli munarakkulaa, josta 9 hedelmöittyi, yksi alkio oli huono. Tuoresiirossa siirettiin yksi, loput meni pakastimeen, kaikki kesti sekä pakastamisen että sulattamisen. Viime IVF:ssa oli lopputulos yksi kemiallinen raskaus (elikä keho vaan reakog vaikken ollut raskaana) ja viimeisen PAS-siirrosta tulin raskaaksi, joka päättyi keskenmenoon :( , mutta nyt toivotaan että kaikki onnistuisi tämän kerran.....

Vaikka kysymys olikin osoitettu Ibizalle, vastaan omasta puolestani (koska käytän samaa lääkettä) että Orgalutranin tarkoitus on pitää munarakkulat kurissa irrotuspiikkiin asti, eli estää niitä puhkeamasta itsekseen, ja toisaalta ne myös hidastavat rakkuloiden kasvua.

Itse pistin tänään vikan Orgalutranin ja illalla on vuorossa Pregnyl-irrotuspiikki. Keskiviikkona on sitten se suuri punktiopäivä, jotan odotan sekä innokkain että vähän pelonsekaisin tuntein: vatsa on jo aika turvoksissa, joten aloitin nestetankkauksen jo tänään, jotta ei alkais hyperi oirehtia...

Yhteistyössä