Puran ajatukseni tänne... jätäthän loukkaamisen pois, jos vastaat, en tarvitse sitä! Kiitos.

• Viestiketjun aloittaja big_girl
  • Ensimmäinen viesti
big_girl
meillä ei ole lapsia. Ja olen kovasti alkanut miettimään että se olisi painoni syy vaikkakin ovuloin joka kuukausi..
Lapsettomuuslääkärille en kehtaa mennä vielä koska tiedän että ensimmäisenä siellä sanotaan tyyliin 5% painonpudotus.
Itse tosiaan helmikuussa kun omalääkärillä kävin ja käski mennä vaa'alle (ensimmäinen lääkäri joka puhui mulle mun painosta) ja kun vaa'alle menin ja se ei riittänyt niin mun hävetti. Hävetti niin paljon että punastuin ja teki mieli alkaa itkemään. Sain sitten 3kk Reductil reseptin lääkäriltä ja aloitinkin sen muutaman päivän päästä kun pääsin apteekkiin (maksoi n.160e 3kk satsi), no kävin sitten sairaanhoitajan luona juttelemassa ja päätettiin että käyn hänen luonaan 2viikon välein punnituksessa ja purkamassa tunteita. Noh, aloitin sitten ja ensimmäiset 11päivää meni ja olin eka kerran punnituksessa sairaanhoitajalla ja tulos oli -3,6kg. Jee. Alku paino oli siis tarkalleen ottaen 151,7kg :O =( ja 11päivää myöhemmin 148,1kg, olin niin onnellinen jo tuosta koska yksin kokeillessani ei mikään onnistunut ja kun dieetin aloitti maanantaina niin jo himot iski keskiviikkona tai torstaina ja siihen se loppui.

Päätin että en lopeta vaan jatkan samaan tahtiin koska ei ollut tehnyt tiukkaa koko 11päivääkään. Kunnes s.hoitaja sanoi että hän tulee vasta 3vkon päästä töihin seuraavan kerran että tule silloin sitten...

3viikkoa meni miten meni, inspiraatio tippui ja herkkuja söin ja en enää edes kirjoittanut ruokapäiväkirjaa kalenteriin.. ja kuinkas ollakaan kun 2punnitukseen meni oli paino takas lähtöpainossa ja vielä +0,5kh eli paino oli viimeksi 152,2 kun hoitajan luona kävin ja niin suuri häpeä tuli etten enää mennyt uudelleen... :(

Olisi pitänyt vain mennä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Sitten oli maaliskuussa käsileikkauksessa ja päätin että pidän taukoa parantumisen ajan mutta paskat en ole vieläkään aloittanut uudelleen. Siihen se innotus ja onnistuminen loppui.
Olin tarvinnut juuri siinä alkuvaiheessa enemmän tukea, kerran viikkoon mutta s.hoitajalla oli se loma. Nyt tuskin on lomaa luulen että heinäkuu oli lomakuu.

Taidan oikeesti ottaa yhteyttä huomenna ja pyytää aikaa...

En tiedä mistä saisin voimia jatkaa.

onneksi mulla on ihana mies eikä huomauttele painosta ja joka päivää vislaa perään tai nappaseen pyllystä. vihille olemme menossa elokuussa siis apua 4viikon päästä! Alle 4viikkoa!

Olen ostanut hääpuvun jo 2vuotta sitten ja nyt kun häät lähellä niin kokeilin ja eikös se perkele pieni ollut.. Anoppi suurentanut sitä ymp.mitalla yli 10cm :(

Mun mies on 65kg ja saman pituinen kuin minä, 172cm.
Oli ruokana mitä vaan niin minä saan kilot ja mies ei mitään.

Kun tapasin mieheni maaliskuussa 2005 niin painoin 118kg eli olen lihonnut 3vuoden aikana 40kg :O!!!!!!!

Toki osasyy on vatsahaava jonka kärsin juuri silloin kun tapasin mieheni.
Ja multa puuttuu kokonaan vatsaportti joten mahanesteet tulee päivitäin ylös, ja mua närästää joka ikinen päivä paljon. Mahaleikkausta odotan tällä hetkellä.

Minä lähtisin jonnekin laihdutusleirille jos vaan olisi sellainen,sellainen missä on oikeesti muita sairaanloisen ylipainoisia eikä niin jotka luulee olevansa..

Olisipa edes naapuri jonka kanssa lähteä kävelemään pieniä etappeja ja pidentää reissua kun jaksaa enemmän. Mutta ei ole.
Mies tykkää rullaluistella mutta eihän rullikset mun alla kestä :(
Mies tykkää jalkapallosta ja mun kunto ei kestä juosta..
Joten ollaan vaan kotona ja maataan tai syödään ja ollaan tietokoneilla..

Millä sinut saisi liikkumaan?
Mikä olisi paras liikuntamuoto?

Itse tykkäisin uida, jopa monta tuntia kerrallaan.
Toissa kesänä kävin isän mökillä uimassa 2kk ajan joka työpäivän jälkeen 3-5h
putkeen mutta mitäs se auttaa kun syömiset ei muuttunut.

Ja tuntuu ettei tänä kesänä veden lämpötila muutu yhtään että uskaltautuisin veteen.
Uimalaan en kehtaa läskeineni mennä, mä en anna muille tilaisuuttaa nauraa tai edes katsoa mun puolialastonta isoa persettä, lannetta ja mahaa.. reisiä inhoan eniten.. =(

Mä toivoisin sellaisen tukikaverin jonka kanssa vaihtais ruokapäiväkirjaa ja päivittäisiä
tuntemuksia elämäntapamuutoksen edetessä. Ensin mun täytyis vaan saada se paino alle 150kg että saisin kotona katottua painon..

Kävin tuossa tupakalla aloin taas asioita miettimään ja päällimmäiseksi tuli mieleen että miten mieheni jaksaa kanssani.

Silloin kun tavattiin oli miehelläni moottoripyörä ja minä en uskaltanut mennä kyytiin vaikka oli customi ja oli siis kunnon takapenkki, enkä kehdannut miehelleni sanoa että kumminkin pyörä keulii kun minä 2*sinun painoisesi tulen taakse.
Seurustelu kumminkin alkoi vakavasti ja muutettiin yhteen viikon päästä tapaamisesta, tuntui kun olisimme tunteneet koko iän.
Miehellä oli myös maasturi ja siihen rakastuin niin paljon että oksat pois.
Ajokorttia minulla ei ollut ja mies 10kk seurustelun jälkeen totesi että mene autokouluun hän maksaa. Ja kun 29.3.2006 tuli 1v täyteen oli samana päivänä minulla kortti takataskussa. Ja nyt tänä kesänä mies osti itselleen veneen, merialumiinista tehdyn ponttooniveneen, ja on monesti sanonut että tule mukaan mutta minä kieltäydyn koska tiedän että kun astun laiturilta siihen niin se kellahtaa painostani.

Kukaan muu ei tiedä painoani kuin lääkäri ja sairaanhoitaja ja nyt sinä, en kehtaa edes miehelleni sanoa koska pelkään reaktiota ja ehkä eniten sitä että hän jättää minut vaikka meillä ei ole ongelmia eikä riitoja yms.

Se kumminkin päälimmäisenä tässä mielessä että miten mieheni jaksaa minua kun en ole missään hänen harrastuksessa mukana ?
Kun asuttiin lähellä kaupunkia niin kävimme kesällä niin että minä ajoin polkupyörää ja hän rulliksilla mutta 26" pyörän takavanne ei kestänyt painoani ja nyt se linkkaa...

Kai tämmöiset saa mun itsetunnon yhä alemmas ja alemmas.
Miehestä se ei johdu, onneksi mutta vaikka mieheni on minun paras ystävä en silti uskalla kertoa hänelle painoani vaikka on joskus sitä kysellytkin.

Olimme ensimmäiselle ulkomaanmatkalla (ei rannalla ) koska sanoin etten lähde aurinkomatkalle ennen kuin olen laihtunut, joten mentiin kaupunkilomalle.

Ensinnäkin mietin että onko lentokoneeseen mennessä jokin painotarkastus :(
(sydän jyskytti lähtöportilta lentokoneen penkkiin istumiseen saakka löytyykö jostain vaaka) ja kun pääsin istumaan ja oli aika turvavyön eikä se mennyt kiinni, jäi n/alle 10cm uupumaan ja se jos mikä oli noloa pyytää lisävyö, sanoinkin miehelle että vittu että on noloa, johon mies totesi että kulta ei sille voi mitään ja antoi pusun.. ja mies sitten sanoi että hän pyytää niin sun ei tarvi jos et halua kun mua kerran nolotti jo tarpeeksi ja tunsin olevani maantasossa.
Takaisin tullessa ei enää nolottanut ja pyysin sen itse heti kun näin lentoemännän kävelevän ohitse.

En kumminkaan tunne olevani masentunut, vaikka tiedostankin että olen maassa toisinaan ja itsetunto mulla on kyllä ihan maassa.

Mitenköhän sitä etenisi tässä... plaah!

big_girl
Lenkkipuvun ostin ja maksoin siitä 40e jos se inspiroisi minua. Olen sitä jopa 4-5kertaa käyttänyt 3kk aikana.. ja oikeastaan jos miettii niin kaikki käyttö oli ekalla viikolla.. Maanantaina ostin ja sunnuntaina käytin vipan kerran kunnes lannistuin..

Miksi tämä on niin vaikeaa ?
En osaa pitää itseäni kurissa, itsekurikin siis puuttuu...

big_girl
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mars lekuriin.. Onhan niitä jotain lääkkeitä ka jopa se laihdutus leikkasu mikäli ei muuten painoa pois saa..
Sinä et ainakaan lukenut tekstiä vaan päätit kirjoittaa mitä sylkisuuhun tuo pikavilkaisun jälkeen. Jos olisit lukenut, ei vastauksesi olisi tuollainen. Kiitos. :flower:

Jos joku näinkin asiallisesta tekstistä rupee sulle täällä v*ttuileen niin se on kyllä sen häpeä. |O
Pidän sulle peukkuja painonpudotukseen ja vauvanyritykseen..tiedän ite mitä on kun menkat alkaa aina vaan.. :ashamed:
Ja kuules..Ei pelkästään painos mutta tuo tupakan polttokin voi olla syynä lapsettomuuteen/siihen,että ei hedelmöity helposti. :whistle:
Älä välitä muiden kommenteista vaan pidät tavotteestas kiinni ja muistat aina kääntyä tonne yläkerran puoleen kun oikein ahistaa.Hyvä myös että miehesi on sulle mukava.. :)
Tsemppiä! d :xmas: b

mona
Ravintoterapeutti avrmaan osaa auttaa. Laatisi kunnollisen ruokaohjelman, jota voisit noudattaa. Kun on paljon ylikiloja, ensimmäiset kilot tippuukin nopeaxti ja saat lisäpontta laihdutukseen. Laihdut kyllä ilman liikuntaakin, mutta kävelylenkit pitävät poissa jääkaapilta. Aina kun tekee mieli herkkuja niin aattele sitä vauvahaavetta.. :)

Tsemppi jatkoon, varmasti onnistut..

sanna
Pitkä juttu ja ihan kuin minun suustani. Mulla painoa 135 kg ja kaipaisin niin laihdutuskaveria, yksin en onnistu. Meillä tosin on 1 vuoitas poika, mutta muuten niin tuttua tekstiä. Voi, kun asuisit täällä Porin seudulla =o/ Voisinpa jotenkin auttaa sua.

Mun mielestä eka pointti on sinulla jo hallussa; eli tiedostat painosi ja olet itse sitä mieltä että painoa on liikaa.
Varmasti laihduttaminen on vaikeaa, mutta muistele sitä fiilistä mikä sulla oli kun sait silloin muutaman kilon pois!
Siitä se lähtee, pienin askelin kohti tavoitetta ja terveellisempää elämää!
Huomenna luuri käteen ja soitto sairaanhoitajalle!
Sillä saatat saada jopa elinikää lisää, se on ihan takuulla kaiken tuskan, hien ja kyynelten arvoista!

vieras
Siis onko tää sun kirjotus? Oon aika sanaton... Sulla tuntuis löytyvän motivaatiota ja tahdon voimaa, mut mikä saa sut silti luovuttamaan liian helposti? Ekaks pitäis opetella pitkäjänteisyyttä ja ajatella pitkällä tähtäimellä asioita. Tuntuu, että sun miehesikin on liian kiltti, tai siis ei kannusta tarpeeks? Sä itse haluat laihtua, mutta miehestä ei taida paljon tukea olla siihen, monesti puolisot sanoo, että sä kelpaat mulle just tuollaisena. Mut kuitenkin sun terveydestä kyse ja sun halusta laihtua, sun elämäsi! Juttele miehesi kanssa, sano, että tarviit enemmän tukea projektiin. Lääkärissä nostat kissan pöydälle ja sanot, että "syöt itsesi hautaan" jos ei kunnolla apua tule. Tottakai kaikki lähtee itsestä, mut tietenkin urakka helpottuu jos sulla on ympärillä kannustava ilmapiiri. En voi muuta sanoa kuin, että onnea suureen urakkaan, tämä tulee olemaan loppuelämäsi kestävä juttu.

Älä lannistu! otat huomenna yhteyttä uudelleen siihen sairaanhoitajaan ja nyt aloitat uudelleen! kaikille tulee takapakkia jossain asiassa ja sulla se asia on nyt tää.
Ja jos lasta todella haluat niin kannattaa tiputtaa kiloja, ihan oman turvallisuutesi vuoksi! jaksamisia! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Pitkä juttu ja ihan kuin minun suustani. Mulla painoa 135 kg ja kaipaisin niin laihdutuskaveria, yksin en onnistu. Meillä tosin on 1 vuoitas poika, mutta muuten niin tuttua tekstiä. Voi, kun asuisit täällä Porin seudulla =o/ Voisinpa jotenkin auttaa sua.
Missä päin Poria asut? Mä tarvitsisin laihdutuskaverin :wave:

samaliini
Ymmärsinkö väärin, että kuitenkin toivoisitte lasta? Olisiko se tarpeeksi suuri motivaatio? Osta vaikka joku suloinen vauvan vaate, jota katselet kun tuntuu vaikealta ja motivaatio meinaa loppua. Ja kannattaa sanoa hoitavalle lääkärille/hoitajalle, että sinulle olisi ehdottoman tärkeää kannustus ja tuki, ja ettei ihminen vaihtuisi kokoajan.
Miten painonvartijat? Niillähän on ryhmiä tosi monella paikkakunnalla.

Äläkä ajattele, että miehesi jättäisi sinut painosi takia. Hän selvästi rakastaa sinua ja varmaan olisi jo lähtenyt, jos olisi ollut lähteäkseen :) Pyydä häntä pienelle kävelylenkille. Varmasti hän mielellään lähtisi, ja ehkä sinä pystyt ottamaan osaa hänen harrastuksiinsa vaikkapa siellä jalkapallokentän laidalla. Tai keksikää joku yhteinen, kokonaan uusi juttu.

Nyt otat ja soitat sinne huomenna ja varaat ajan.se on hyvä jos sä huomasit tuon tsemppaamisen auttavan tuon terkan luona käydessä.Missä päin maailmaa sinä asustat?miettien että löytyisi joku kaveri sulle sinne lenkki polulle kuuntelemaan sua ja kannustamaan,et ole ainut joka noiden ongelmien kanssa taistelee etkä viimeinen.Kunhan vain muistat yrittää kaikesta huolimatta pitää sen positiivisen asenteen että kyllä minä pystyn tähän.

Lue Dr Phil:in painonpudotuskirja, en nyt taaskaan muista suomenkielistä nimeä, mut kirjastoista löytyy. Se pistää ajattelemaan ja miettimään omia ajtuksiaan ja asenteita.

Täälläkin jotkut hokee et kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu, mut ei se niin helppoa ole, varsinkin kun ei ole kyse viiden kilon tipputtamisesta. Ton Dr Phil:in idea on just se ettei se ole mistään tahdonvoimasta kiinni vaan asioita pitää ajatella ja tehdä eri tavalla.

lapsellinen
Mulla oli aikoinaan kans ylipainoa hieman ja kova vauvakuume, yritettiin vauvaa pari vuotta. Elämässä oli kaikenlaista surkeaa, monta sukulaista kuoli yms. Ajattelin silloin, että kun kerran en saa mitään tärkeää tässä elämässä hallittua, niin koetan hallita ainakin painoani. Aloin lenkkeillä ja syödä kevyemmin, en ostanut kotiin mittään herkkuja. Rupesin pikkuhiljaa lenkillä jopa juoksemaan! Paino tippui aika nopeasti terveisiin lukemiin ja sitten tuli ihana yllätys eli olin raskaana. Nyt lapsia on jo useampi!
Ja vielä sen sanon, että mulla ja miehellä ei juuri ole yhteisiä harrastuksia, mutta kimpassa oltu 15 v. Se juuri on rakkautta, että antaa toisen touhuta sitä mitä haluaa, vaikka se ei itseä innostaisikaan.
Sulle kaikkea hyvää!

sanna
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Missä päin Poria asut? Mä tarvitsisin laihdutuskaverin :wave:
Meri-porissa, mutta pääsen kyllä minne vaan. Käviskö niin hyvä säkä, että täältä löytyis kaveri tuohon... missäs sä asuskelet?

ystävä
voi sua..halaisin jos oisin vieressä..toivon että saat painon putoamaan ja annan sylin täydeltä voimia sulle..kyl sä siihen pystyt..klikkaa ittes netissä johonkin laihdutus palstalle..sieltä löytyy tukea ja ystäviä samassa tilanteessa

big_girl
Juuri silloin kun olisi joku josta saisi lenkkikaverin ja arjen ystävän niin välimatka on tajuton. Asun meinaan hämeessä, lähellä hämeenlinnaa..

Pitkä juttuhan tämä minun elämäntaipale muutenkin on.
Voisin kirjoittaa vielä toisenkin yhtä pitkän mutta ei aika riitä koska tähän aikaan vasta aloitin.

Minäkään en yksin onnistu, mutta en onnistu myöskään vaikka kävisin joka toinen viikko sairaanhoitajalla, mä tarvisin niinkuin varmaan moni muukin viikottaisen tuen ja jokapäiväsen kaverin jonka kanssa yhdessä taistelis uutta elämäntaparemonttia.

Mulla kun olisi vielä 2kk Redutkin laatikossa.
Tänäkin aamuna mietin että otanko Redun ja aloitan mutta mieli teki tepposen enkä luottanut itseeni että herkut jää kauppaan ja lähden lenkille. Joten tabletti jäi ottamatta.

Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat jostain lenkkikaverin tai hyvänpäivän tutun laihdutukseen.

vieras
Soita ihmeessä sinne sairaanhoitajalle. Hänen luonaan varmaan asioi paljon juuri sellaisia ihmisisä, joilla painonhallinta ON vaikeaa, niin että tuskinpa olet eka, jolle käy noin. Sen takia käyt siellä, että se on vaikeaa ja että tarvit tukea, ja siksi tuo repsahdus tuli, kun hoitaja jäi juuri alun kriittisellä hetkellä lomalle, etkä saanut sitä tukea, joka olisi kuulunut hoitosuunnitelmaan.

Kokeilet noiden lääkkeiden avulla sinnikkäästi vaan uudestaan.

Ystävä
Alkuperäinen kirjoittaja big_girl:
meillä ei ole lapsia. Ja olen kovasti alkanut miettimään että se olisi painoni syy vaikkakin ovuloin joka kuukausi..
Lapsettomuuslääkärille en kehtaa mennä vielä koska tiedän että ensimmäisenä siellä sanotaan tyyliin 5% painonpudotus.
Itse tosiaan helmikuussa kun omalääkärillä kävin ja käski mennä vaa'alle (ensimmäinen lääkäri joka puhui mulle mun painosta) ja kun vaa'alle menin ja se ei riittänyt niin mun hävetti. Hävetti niin paljon että punastuin ja teki mieli alkaa itkemään. Sain sitten 3kk Reductil reseptin lääkäriltä ja aloitinkin sen muutaman päivän päästä kun pääsin apteekkiin (maksoi n.160e 3kk satsi), no kävin sitten sairaanhoitajan luona juttelemassa ja päätettiin että käyn hänen luonaan 2viikon välein punnituksessa ja purkamassa tunteita. Noh, aloitin sitten ja ensimmäiset 11päivää meni ja olin eka kerran punnituksessa sairaanhoitajalla ja tulos oli -3,6kg. Jee. Alku paino oli siis tarkalleen ottaen 151,7kg :O =( ja 11päivää myöhemmin 148,1kg, olin niin onnellinen jo tuosta koska yksin kokeillessani ei mikään onnistunut ja kun dieetin aloitti maanantaina niin jo himot iski keskiviikkona tai torstaina ja siihen se loppui.

Päätin että en lopeta vaan jatkan samaan tahtiin koska ei ollut tehnyt tiukkaa koko 11päivääkään. Kunnes s.hoitaja sanoi että hän tulee vasta 3vkon päästä töihin seuraavan kerran että tule silloin sitten...

3viikkoa meni miten meni, inspiraatio tippui ja herkkuja söin ja en enää edes kirjoittanut ruokapäiväkirjaa kalenteriin.. ja kuinkas ollakaan kun 2punnitukseen meni oli paino takas lähtöpainossa ja vielä +0,5kh eli paino oli viimeksi 152,2 kun hoitajan luona kävin ja niin suuri häpeä tuli etten enää mennyt uudelleen... :(

Olisi pitänyt vain mennä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Sitten oli maaliskuussa käsileikkauksessa ja päätin että pidän taukoa parantumisen ajan mutta paskat en ole vieläkään aloittanut uudelleen. Siihen se innotus ja onnistuminen loppui.
Olin tarvinnut juuri siinä alkuvaiheessa enemmän tukea, kerran viikkoon mutta s.hoitajalla oli se loma. Nyt tuskin on lomaa luulen että heinäkuu oli lomakuu.

Taidan oikeesti ottaa yhteyttä huomenna ja pyytää aikaa...

En tiedä mistä saisin voimia jatkaa.

onneksi mulla on ihana mies eikä huomauttele painosta ja joka päivää vislaa perään tai nappaseen pyllystä. vihille olemme menossa elokuussa siis apua 4viikon päästä! Alle 4viikkoa!

Olen ostanut hääpuvun jo 2vuotta sitten ja nyt kun häät lähellä niin kokeilin ja eikös se perkele pieni ollut.. Anoppi suurentanut sitä ymp.mitalla yli 10cm :(

Mun mies on 65kg ja saman pituinen kuin minä, 172cm.
Oli ruokana mitä vaan niin minä saan kilot ja mies ei mitään.

Kun tapasin mieheni maaliskuussa 2005 niin painoin 118kg eli olen lihonnut 3vuoden aikana 40kg :O!!!!!!!

Toki osasyy on vatsahaava jonka kärsin juuri silloin kun tapasin mieheni.
Ja multa puuttuu kokonaan vatsaportti joten mahanesteet tulee päivitäin ylös, ja mua närästää joka ikinen päivä paljon. Mahaleikkausta odotan tällä hetkellä.

Minä lähtisin jonnekin laihdutusleirille jos vaan olisi sellainen,sellainen missä on oikeesti muita sairaanloisen ylipainoisia eikä niin jotka luulee olevansa..

Olisipa edes naapuri jonka kanssa lähteä kävelemään pieniä etappeja ja pidentää reissua kun jaksaa enemmän. Mutta ei ole.
Mies tykkää rullaluistella mutta eihän rullikset mun alla kestä :(
Mies tykkää jalkapallosta ja mun kunto ei kestä juosta..
Joten ollaan vaan kotona ja maataan tai syödään ja ollaan tietokoneilla..

Millä sinut saisi liikkumaan?
Mikä olisi paras liikuntamuoto?

Itse tykkäisin uida, jopa monta tuntia kerrallaan.
Toissa kesänä kävin isän mökillä uimassa 2kk ajan joka työpäivän jälkeen 3-5h
putkeen mutta mitäs se auttaa kun syömiset ei muuttunut.

Ja tuntuu ettei tänä kesänä veden lämpötila muutu yhtään että uskaltautuisin veteen.
Uimalaan en kehtaa läskeineni mennä, mä en anna muille tilaisuuttaa nauraa tai edes katsoa mun puolialastonta isoa persettä, lannetta ja mahaa.. reisiä inhoan eniten.. =(

Mä toivoisin sellaisen tukikaverin jonka kanssa vaihtais ruokapäiväkirjaa ja päivittäisiä
tuntemuksia elämäntapamuutoksen edetessä. Ensin mun täytyis vaan saada se paino alle 150kg että saisin kotona katottua painon..

Kävin tuossa tupakalla aloin taas asioita miettimään ja päällimmäiseksi tuli mieleen että miten mieheni jaksaa kanssani.

Silloin kun tavattiin oli miehelläni moottoripyörä ja minä en uskaltanut mennä kyytiin vaikka oli customi ja oli siis kunnon takapenkki, enkä kehdannut miehelleni sanoa että kumminkin pyörä keulii kun minä 2*sinun painoisesi tulen taakse.
Seurustelu kumminkin alkoi vakavasti ja muutettiin yhteen viikon päästä tapaamisesta, tuntui kun olisimme tunteneet koko iän.
Miehellä oli myös maasturi ja siihen rakastuin niin paljon että oksat pois.
Ajokorttia minulla ei ollut ja mies 10kk seurustelun jälkeen totesi että mene autokouluun hän maksaa. Ja kun 29.3.2006 tuli 1v täyteen oli samana päivänä minulla kortti takataskussa. Ja nyt tänä kesänä mies osti itselleen veneen, merialumiinista tehdyn ponttooniveneen, ja on monesti sanonut että tule mukaan mutta minä kieltäydyn koska tiedän että kun astun laiturilta siihen niin se kellahtaa painostani.

Kukaan muu ei tiedä painoani kuin lääkäri ja sairaanhoitaja ja nyt sinä, en kehtaa edes miehelleni sanoa koska pelkään reaktiota ja ehkä eniten sitä että hän jättää minut vaikka meillä ei ole ongelmia eikä riitoja yms.

Se kumminkin päälimmäisenä tässä mielessä että miten mieheni jaksaa minua kun en ole missään hänen harrastuksessa mukana ?
Kun asuttiin lähellä kaupunkia niin kävimme kesällä niin että minä ajoin polkupyörää ja hän rulliksilla mutta 26" pyörän takavanne ei kestänyt painoani ja nyt se linkkaa...

Kai tämmöiset saa mun itsetunnon yhä alemmas ja alemmas.
Miehestä se ei johdu, onneksi mutta vaikka mieheni on minun paras ystävä en silti uskalla kertoa hänelle painoani vaikka on joskus sitä kysellytkin.

Olimme ensimmäiselle ulkomaanmatkalla (ei rannalla ) koska sanoin etten lähde aurinkomatkalle ennen kuin olen laihtunut, joten mentiin kaupunkilomalle.

Ensinnäkin mietin että onko lentokoneeseen mennessä jokin painotarkastus :(
(sydän jyskytti lähtöportilta lentokoneen penkkiin istumiseen saakka löytyykö jostain vaaka) ja kun pääsin istumaan ja oli aika turvavyön eikä se mennyt kiinni, jäi n/alle 10cm uupumaan ja se jos mikä oli noloa pyytää lisävyö, sanoinkin miehelle että vittu että on noloa, johon mies totesi että kulta ei sille voi mitään ja antoi pusun.. ja mies sitten sanoi että hän pyytää niin sun ei tarvi jos et halua kun mua kerran nolotti jo tarpeeksi ja tunsin olevani maantasossa.
Takaisin tullessa ei enää nolottanut ja pyysin sen itse heti kun näin lentoemännän kävelevän ohitse.

En kumminkaan tunne olevani masentunut, vaikka tiedostankin että olen maassa toisinaan ja itsetunto mulla on kyllä ihan maassa.

Mitenköhän sitä etenisi tässä... plaah!

Voi sinua! myötätunto hali! Lähetän sulle voimia! Onneksi sulla on ihana mies, mistä sä löytäisit pysyvän motivaation? Olis ihana olla tukenasi, mut mä en varmaan kelpaa kun olen ns normaalipainoinen?! Missä päin asut?

Ylipainoinen
Kokeile karppausta. Sillä tippuu yleensä kilot huomaamatta. Itse aion aloittaa taas vähähiilihydraattisen ruokavalion kun tämä raskaus ja mahdollinen imetys on ohi.

Yhteistyössä