Puolukkamehua sitruuna/viinihapon avulla

Tottapuhuen en tiedä mistä puhut, en ole koskaan kuullutkaan, että mehua tehtäis muuten kuin sokerin kanssa.
Mutta noin kemiallisesti, puolukka on täynnä oksaalihappoa, miksi vielä lisäisit mitään happoa siihen? Ei sitä juo erkkikään ellei siihen laita sokeria. :D (ja vodkaa)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Tottapuhuen en tiedä mistä puhut, en ole koskaan kuullutkaan, että mehua tehtäis muuten kuin sokerin kanssa.
Mutta noin kemiallisesti, puolukka on täynnä oksaalihappoa, miksi vielä lisäisit mitään happoa siihen? Ei sitä juo erkkikään ellei siihen laita sokeria. :D (ja vodkaa)

http://www.finfood.fi/finfood/ff2.nsf/b5ad5aa66bcdba8ac2256f9a003f7d89/39f9b7daa143d50ec225694a0041ad12?OpenDocument

Tätä mää tarkotin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö ihan nopeaan:

http://www.finfood.fi/finfood/ff2.nsf/b5ad5aa66bcdba8ac2256f9a003f7d89/39f9b7daa143d50ec225694a0041ad12?OpenDocument

Dodii, taas olen viisaampi. Tuleehan siihen sokeria. Muista itse laittaa vain vodkat. :p :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö ihan nopeaan:

Dodii, taas olen viisaampi. Tuleehan siihen sokeria. Muista itse laittaa vain vodkat. :p :D

Mä en käytä kirkkaita :x Never ever...

1,5kg puolukoita (n 3 litraa)
2 l vettä
1/2 tl sitruunahappoa (vajaa)
n 900 g sokeria (11dl)

Survo marjat, kaada vesi päälle. Sekoita sitruunahappo joukkoon. Pidä jääkaapissa 2vrk, sekoita muutaman kerran. Siivilöi. Sekoita sokeri joukkoon niin että se liukenee. Pullota.

Mä ajattelin tehdä tällä ohjeella

Martat » Neuvonta » Ruoka ja ravitsemus » Ruokaohjeita
Ruokaohjeita
Puolukkamehu

1 kg puolukoita
1,2 l vettä
1/4 tl viini- tai sitruunahappoa
300 g sokeria/mehulitra

1. Puhdista marjat.

2. Survo marjat sosemyllyllä, tehosekoittimella tai survimella.

3. Kiehauta ja jäähdytä vesi. Kaada jäähtynyt vesi marjasurvoksen päälle.

4. Sekoita viini- tai sitruunahappo joukkoon.

5. Anna seoksen seisoa kaksi vuorokautta kylmässä. Sekoita muutaman kerran.

6. Siivilöi mehu harsokankaan läpi.

7. Mittaa mehu ja sekoita sokeri joukkoon, niin että se liukenee. Sokeria lisätään 300 g mehulitraa kohti.

8. Pullota mehu.

Happamista marjoita valmistettu mehu säilyy hyvässä säilytyspaikassa ilman pastörointia aina jouluun saakka. Jos raakamehun halutaan säilyvän koko satokauden, se tulee joko pakastaa tai pastöroida

maidoton, munaton, gluteeniton, sadonkorjuu

Meillä ajateltiin tehä puolukoista tuoremehua.Katsoin netistä ohjeita,sain monenmoisia. Mieheni laitoin kauppaan ostamaan sitruunahappoa,hän kertoi et se käy vain viinimarjamehuun,ohje oli puolukoihin,mitä täältä luin.Onneks niin fiksu toi viinihappoa,sil reseptillä tein,tiiä onnistuku?

Mä tein viinihapolla mehua punaviinimarjoista ja tuli hyvää! Äiti teki myös mustaherukasta ja tekee puolukoistakin. :) Siinä on vitamiinit tallella, eli "terveellisempää" kuin mehumaijassa keitetty, tosin mä keitin mansikkamehut.. :)

Tein puolukkamehua viinihapolla, ja pihinä ihmisenä en "raatsi" heittää sosetta biopönttöön! Niin voiko siitä tehdä lisäämällä sokruu puolukkasurvosta?? AUTTAKAA,pliis!

Minä olen tehnyt piirakkaa sun muuta siitä mössöstä joten ihan kättökelpoista se on jos marjat on siivottu ennen kun tekee mehua. On muuten parempaa viinihapolla tehty puolukkamehu kuin höyrystämällä.

Yhteistyössä