Puolivuotias vauva putosi sängyn reunalta ja nyt mulla on ihan kamala olo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gray

Vieras
Hetkeksi laitoin istumaan sängylle, liian lähelle reunaa ja kurkotin ottaaksenki vaatetta noin metrin päästä. Käänsin katseeni ja kun jo katsoin niin vauva oli putoamassa, enkä ehtinyt saada kiinni. Niskat näytti taittuvan jotenkin taaksepäin.. Näytti ihan kauheelta! Kiljahdin vaan ja sit kuulu muks ja vauva rupesi huutamaan.

Nyt on ollut jo ihan normaali ja nauravainen, eikä näytä sattuvan mihinkään. Kuhmu on otsassa. En saa mielestä sitä että mä olen syypää siihen että mun vauvaa sattui, saatikka jos olisi pahemmin käynyt.. Nyt poika on päikkäreillä ja oon vaan itkenyt. Tunnen itseni niin huonoksi äidiksi.

Et oo huono äiti. Eiköhän tota vähän jokaiselle tapahdu. Kun ei voi joka sekunti vahtia, ihmisiähän tässä ollaan. Lakkaa itsesi syyttely j jatka eteenpäin. Jos lapsella tulee jotain normista poikkeavaa ni ota yhteys lääkäriin.

Muista tarkkailla vauvaasi tänään, myös päiväunien aikaan vilkaiset välissä, että hengittää normaalisti ja havahtuuko, jos vähän herättelet. Vauvat onneksi kestävät monenmoista ja vahinkoja sattuu vaikka olisit kuinka varovainen tahansa. Nyt vain itse opit sen, että tuon ikäistä ei voi jättää sängylle, tuolille, pöydälle..... mihinkään korkealle, sekunniksikaan. Pian voitte alkaa harjoitella turvallista laskeutumista jalat edellä, mahalleen kääntyneenä ja sitten olette taas yhden etapin pidemmällä.:)

Meillä tippui 3kk ikäinen sängystä keskellä yötä. Pinnis on sivuvaununa kiinni meidän sängyssä ja jotenkin oli sänkyjen väliin tullut rako, siitä humpsahti lattialle.
Ehkä kamalin hetki koko elämäni aikana. Niin piiskasin itseäni että annoin tuommoista tapahtua!
Vauva päästi itkun lattialla, mutta rauhoittui syliin ja halusi maitoa. Mies soitti vielä varuiksi päivystykseen.

Seuraavalla neuvolakäynnillä tuosta putoamisesta kerroin, johon terkka totesi, ettei ole ensimmäinen eikä viimeinen vauva joka lattialle tipahtaa. Vauvat kestävät tuommoiset pudotukset aika hyvin kunhan alla ei ole mitään kovaa/kulmikasta.

Yhteistyössä