Puolivuotiaalle puuroa, mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeba"

Vieras
Mitenkäs te muut mammat ootte saaneet vauvanne syömään puuroa? :D

Valmistörppöjen puurot meni helposti, mutta kun aloin itse puurojauheesta tekemään, niin ai hitsi mikä kakominen ja yökkiminen, muka liian karheaa!

Kertokaapas vinkkejä miten olette saaneet pikkuisenne puuron lumoihin!

Meillä alotettiin tosi pienillä annoksilla joihin sekotettiin yhtä paljon puuroa ja sitten jotain hedelmäsosetta. Uppos hyvin, kun tyttö totes, että täähän on tutun makusta. Sitten vähitellen lisättiin puuroo ja vähennettiin sosetta siitä joukosta..

Voithan tehdä mannapuuroa, joka on todella hienoa eikä niin paljon yökkäytä. Tai sitten muissa puuroissa voit tehosekottimella hienontaa hiennommaksi? Tai niin minä ainakin tein ja aina joka kerralla vaan vähän jotta oppii karkeisiin ruokiin :)

Syöttämällä ihan alusta asti tavallista puuroa. Aluksi hienonsin hiutaleet ennen keittämistä. Hedelmäsosetta päälle ja hyvin upposi. En keksinyt yhtään syytä miksi vauva olisi pitänyt totuttaa kalliiseen valmispuuroon, kun ei sitä kuitenkaan voi loputtomiin syöttää ja tiedän lapsia, jotka eivät isompanakaan ole koskaan syöneet normaalia puuroa, kun eivät ole vauvana siihen oppineet.

Muksun kaurapuuro-jauheesta olen tehnyt ja hedelmäsosettakin sekaan kokeillut, mutta ei tykkää yhtään ei.

No ehkä täytyy vielä vähän aikaa jatkaa, jos vain tottumuskysymys. Sitten jos ei ala puuro maistumaan, niin vaihettava puuroa.

Sauvasekoittimella survoin tavalliset kaurapuurohiutaleet tohjoksi ja keitin niistä veteen puuron, mikrossa. Äidinmaidonkorvikketta vähän sekaan ja tenavan suosikki hedelmäsosetta. Hiljalleen voi puurohiutaleita jättää isommaksi ja soseen määrää halutessaan vähentää.

Meillä kanssa upposi ihan tavalliset hiutaleet siitä vaan, että en osaa valitettavasti auttaa. Ruis pikkusen tökki ihan alussa kun on sen verran karheampaa, mutta muuten ei ongelmia.

Oletko tehnyt korvikkeeseen?

Yhteistyössä