Puolison harrastaminen ja oma aika

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap tässä.
Puoliso on minulle siis vakituinen seurustelusuhteen toinen osapuoli. Yhdessä ei asuta vaikka piti aluksi muuttaa yhteen.
Kiitän näkökannoistanne. Myös siitä että minäkin saatan olla epäkypsä... Toivon suhteessa tietäväni etukäteen menoista ja toivon että minunkin kanssa haluataan viettää aikaa. Ja myös harrastaa yhdessä. Oma aika on toki ok ja itsellenikin tärkeää ja nautin kun olen ystävieni kanssa. Mitään kyhnäämistä en kaipaa. Toki läheisyys edesauttaa myös seksielämän pysymistä aktiivisena.
Sittenhän tuo on aivan normaalia seurustelua, eli tapaillaan kun on aikaa, mutta yhteistä elämää ei varsinaisesti ole, eikä mitään suurempia lupauksia jatkostakaan. Ei silloin myöskään tarvitse kysellä lupia siihen, miten päättää lomansa viettää, eikä tarvitse menojaan selitellä. Nuo asiat tulevat vasta sitten, kun suhteestä tulee pysyvämpi ja vaikkapa muutetaan yhteen.

Jos sinä haluaisit suhteen etenevän tuolle tasolle ja sitoutumiseen, mutta partnerisi on tyytyväinen pelkkään seurusteluun, täytyy teidän keskustella asiasta. Miksi toinen viivyttelee, vai eikö hänellä ole edes aikomusta sitoutua? Ja kuinka kauan aiot odotella toisen sitoutumispelon häviämistä ennen kuin luovutat ja siirryt seuraavaan?
 
Sittenhän tuo on aivan normaalia seurustelua, eli tapaillaan kun on aikaa, mutta yhteistä elämää ei varsinaisesti ole, eikä mitään suurempia lupauksia jatkostakaan. Ei silloin myöskään tarvitse kysellä lupia siihen, miten päättää lomansa viettää, eikä tarvitse menojaan selitellä. Nuo asiat tulevat vasta sitten, kun suhteestä tulee pysyvämpi ja vaikkapa muutetaan yhteen.

Jos sinä haluaisit suhteen etenevän tuolle tasolle ja sitoutumiseen, mutta partnerisi on tyytyväinen pelkkään seurusteluun, täytyy teidän keskustella asiasta. Miksi toinen viivyttelee, vai eikö hänellä ole edes aikomusta sitoutua? Ja kuinka kauan aiot odotella toisen sitoutumispelon häviämistä ennen kuin luovutat ja siirryt seuraavaan?


Tähän täytyy sanoa että olen eri mieltä. Muutenhan toinen köytännlssä määrittelee milloin tavataan ja mitään ei voi syventyä koskaan jos ei ole halua viettää vapaa aikaa yhdessä. Olen ollut valmis laittamaan hanskat naulaan jo vuoden. Ehkä se pian onnistuukin jos valitsen taktiikakseni olla kyselemättä enää lainkaan yhteisen vapaa-ajan perään. Kyselköön hän vuorostaan, jos sattuu asian huomaamaan. Taidan lähteä ystävän kanssa etelän reissuun :D
 
Tähän täytyy sanoa että olen eri mieltä. Muutenhan toinen köytännlssä määrittelee milloin tavataan ja mitään ei voi syventyä koskaan jos ei ole halua viettää vapaa aikaa yhdessä. Olen ollut valmis laittamaan hanskat naulaan jo vuoden. Ehkä se pian onnistuukin jos valitsen taktiikakseni olla kyselemättä enää lainkaan yhteisen vapaa-ajan perään. Kyselköön hän vuorostaan, jos sattuu asian huomaamaan. Taidan lähteä ystävän kanssa etelän reissuun :D
Olet eri mieltä mistä? Vai jätitkö sen toisen kappaleen kokonaan lukematta?
Suosittelen, ettet pelaa hölmöjä pelejä tuolla annapa-sitten-samalla-mitalla-takaisin-tyylillä, ja puhut asioista suoraan. Kirjoita asiasi vaikka paperille, jotta ajatus ei puhuessa harhaile. Eli että haluat tiivimmän ja sitoutuneen parisuhteen, etkä tällaista satunnaista tapailua, mitä teillä on. Ei kannata uhkailla erolla, koska muuten toinen vain suuttuu. Jos toinen toteaa, ettei halua edetä, niin sitten vain toteat, että tämä oli tässä ja alat etsiä uutta.
 
Itse olen tapaillut moneta vuotta samankaltaista heppua ja siksi ei sitoudutakaan koska hänellä on aina omat menonsa.

Voi toki käydä sörkkimässä muitakin naisia, mutta olen jokseenkin vakuuttunut että oikeasti vain touhaa koko ajan juttujansa, eli on harrastustensa parissa tai töissä.

Yleensä näkemiset jäävät aika myöhäisiksi ja päivällä onkin aina kiire hoitaa asiat yhdessä kun jo kiire seuraavaa mielenkiintonsa kohdetta touhaamaan hänellä.

Perhettä en uskaltaisi edes kuvitella.. Kaipa tämä tässä aikansa meidätkin erkaannuttaa.. Ikävä kyllä. Olen hölmö kun olen moisessa mutta täytyy myöntää että eipä ole tällähetkellä muutakaan tekemistä, ja meihen seura on piristävää kumminkin.
 

Yhteistyössä