Puol vuotiaat vauvat?

  • Viestiketjun aloittaja esikoisen mami
  • Ensimmäinen viesti
esikoisen mami
Millaisia teidän puol vuotiaat vauvat on/on ollu? Tuntuu että kaikilla suurinpiirtein kohta kävelee lapset jo tuossa iässä:eek: mun tyttö on pari päivää yli puol vuotias ja yrittää kauheasti ryömiä muttei kieri, kellonviisarina kyllä pyörii mahallaan ja menee mahalleen, esineitä pyöritelee käsissä ja etusormi ja peukalo otteella nyplää kaikki pesulaput ja tutkii ne.
 
Ei mitään kiirettä liikkumaan.:) Eka ja toka lapsi oppi kävelemään vuoden ikäisenä. Kolmas on nyt 10kk ja konttailee kovasti mutta ei yritäkkään vielä nousta seisomaan. Jokainen kehittyy omaan tahtiin.:)
 
v
Ihan samanlaista meilläkin. Vaikka rupes kääntyilee selältä mahalleen jo 3,5kk iässä, mut sen jälkeen ei mitään "suurempia juttuja", kuten ryömimistä. Yrittää kyllä, muttei vielä eteenpäin pääse.
 
Nau
Meillä on ihan kohta 6kk ja vasta nyt innostu kääntymään mahalleen. On se aiemminkin kääntynyt kyllä silloin tällöin, mutta nyt toissapäivänä innostui tekemään sitä ihan useasti päivässä. Ei oikeen tykkää olla mahallaan vaan alkaa sitten melkeen heti itkemään ja pitää kääntää se takas selälleen. Kaipa tuo tuosta pikkuhiljaa innostuu lähtemään liikkeelle :)
Ja niin, serkun vauva kääntyili jo parin kuukauden iässä että kyllähän se tuntuu että tämä oma on ihan jäljessä, mutta antaa kehittyä omaan tahtiinsa.
 
kahden äiti
Meillä aika samat jutut. Vatsalleen vasta oppi kääntymään, selällään "muljuaa" pois leikkipaikalta, mutta ei vielä ryömi. Leluja paukutellaan mahdollisimman kovan äänen toivossa ja hyppyyttämisestä tykkää.
 
Meillä likka 5kk 3vko
Kääntymään oppi selältä vatsalleen 2kk ja vatsalta selälleen n.4kk
Kuukauden verran nyt "ryöminyt" eli kierinyt ja pyörinyt eteenpäin. Pääsee sinne minne haluaa (lue. aina koiranruokakupille tai sähköjohtoihin) eikä pysy hetkeäkään paikallaan. Osaa piiloutua leikkimaton alle ja leikkiä "kukkuu-leikkiä" itse. Ottaa lattialta pieniä esineitä etusormi-peukalo-otteella. Koittaa vetää itseään ylös sohvanjalkaa, pöydänjalkaa ja pesukoneen luukkua vasten. Nostaa vuorotellen peppua ja yläkroppaa, muttei vielä yhtäaikaa. Muutama viikko sitten alkoi ahkerammin nauramaan ääneen. Kiljuu. Heittäää tavaroita metrin päähän ja "ryömii" sitten niiden luo. Välillä hermostuu jos ei pääsekkään sinne minne haluaa tai tarvittavan nopesti eteenpäin (esim. koiran perässä )
 
Meidän tyttö on parin päivän päästä puoli vuotta ja aivan sama tilanne. Jännä miten nuo pesulaput on leluissa se mielenkiintoisin kohta. En ole huolissani liikkumisesta, tutuilla vauvat lähtivät ryömimään 8 ja 9kk:n iässä ja kehitys on ihan ok. Mukavahan se olisi että eteenpäin pääsisi kun hermostus tulee turhautumisen myötä, mutta ajan kanssa. On tottakai niitäkin vauvoja, jotka ryömivät jo 4 kk:n iässä , mutta älä stressaa.
 
ap
En minä ollu edes ajatellu koko asiaa mutta naapuri taivasteli eilen että eikö teidän tyttö jo konttaa tai edes ryömi ja että onko neuvolassa sanoneet jotaki..Siitä aloin miettimään että pitääkö se muka jo juosta:D mutta näköjään mua vaan säikäytettiin tyhjää:(
 
BootyPeppi
tuossa tuo ukko mennä viipottaa....jalat suorana ja kädet suorana....selkä kourussa. Ei osaa ryömiä eikä kontata mutta tuolla pelillä menee eteenpäin.
Keskimmäinen ei tuon ikäisenä liikkunut juuri muutenkuin pakosta :|
esikoinen ryömi kyllä.
Jokainen omalla ajallaan. Ei tuon ikäisen vielä tarvitsekkaan mennä viipottaa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En minä ollu edes ajatellu koko asiaa mutta naapuri taivasteli eilen että eikö teidän tyttö jo konttaa tai edes ryömi ja että onko neuvolassa sanoneet jotaki..Siitä aloin miettimään että pitääkö se muka jo juosta:D mutta näköjään mua vaan säikäytettiin tyhjää:(
No muiden sanomisista ei kannata välittää =)
Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa ja ei sinun vauvalla kehitys ainenkaan mitään hidasta ole =) kaikilla ei oo vaan kiire...
Ihan "normaali" puolivuotias vauva =)
 

Yhteistyössä