Punktio-kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Siis kokemuksia kysyisin, on edessä ensi viikolla. Joku mainitsi jossain ketjussa että oli kamalaa. Kertokaa kokemuksianne ja tuloksia. Montako rakkula punktoitiin ja oliko munasoluja, hedelmöittyminen jne.

ONko ketään, jolla rakkulat kasvaneet epäsymmetrisesti? Aloitin virheellisesti lääkkeen oton ja luulevat että siksi kovin eri vaiheessa :(

Mä sain suoraan suoneen kipulääkettä ja rauhoittavaa lääkettä. En oikein tajunnut muuta kuin että siellä alhalla tapahtuu jotain. 15 munasolua kerättiin. Jälkeenpäin tuntui silloin tällöin pientä vihlomista alavatsassa.

Sama juttu: rauhoittavaa ja kipulääkettä laskimoon, toimenpide sinänsä melko kivuton ja pian ohitse. Loppupäivän lepäsin ja söin särkylääkkettä, jahka pistetyn kipulääkkeen vaikutus lakkasi. Jonkin verran oli vuotoa, mutta loppui saman päivän aikana. Tämän jälkeen viikon verran munasarjoja ja alavatsaa aristi, joten liikuntamuotona ainoastaan kävely, eikä voinut pitkiä lenkkejä tehdä. Toisen viikon aikana loputkin oireet vähitellen katosivat.

Rauhoittavaa ja kipulääkettä sain minäkin. Silti kyllä sattui ja sain pyytämällä lisää lääkkeitä. Luulen että antoivat ensin aika pienen annoksen kun olen niin pienen kokoinen. Itse toimenpide ei ole paha, eniten pelkäsin tipan laittoa kun on hillitön neulakammo (joka kyllä vähän helpottanut, kun niin paljon itseä pistänyt) Viikon ennen ja jälkeen toimenpiteen munasarjat olivat kipeät ja kävely sujui huomattavasti normaalia hitaampaan tahtiin. Pahinta on minusta se henkinen puoli, tulosten odottaminen. Minulla oli 14 rakkulaa annoksella 75 iu ja 5 viimeistä pisto päivää 100 iui. Hedelmöittyneitä 3, joista kaksi pakkaseen. Huhtikuussa mennään siirtämään yksi pakkasesta jos kaikki menee hyvin.

Niin ja mulla oli eri kokoisia rakkuloita, 15-9 mm. Kaikki otetaan pois mutta pienimmät ei välttämättä ole kypsiä. Ei se minun tietääkseni mitään haittaa, osa sitten vaan jää hedelmöittymättä.

Yhteistyössä