Punkit on muuten niinQ ihan sikaällöjä!

Moon Vaan Melonit

Aktiivinen jäsen
10.11.2005
8 352
0
36
Huomasin tossa kotimatkalla et koiraan pesiytynyt ainakin 3 punkkia!
Luoja, et ne on iljettäviä.
Isäntä just kaupassa hakemassa pihtejä, kun en kykene omilla kulmiennyppijöillä alkaa punkkeja irrottamaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
punkkikynä on paljon parempi kun ne pihit. Toi panta kesti meijän koiralla viime kesänä tasan kaks päivää, ei auta kun vaan nyppiä...

Ois taas pitäny palstalta kysyä neuvoa, ennekuin lähettää isännän kaupoille :D

Isäntä toi jotkut patentoidut punkinpoimijat, täytyyp testata!

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
punkkikynä on paljon parempi kun ne pihit. Toi panta kesti meijän koiralla viime kesänä tasan kaks päivää, ei auta kun vaan nyppiä...

Onks toi kynä se mikä jäädyttää punkin ja sit irtoaa helposti?
Meillä yrttipanta, ihan alussa oli pari punkkia ennen kuin alko vaikutus kunnolla, mutta nyt ei oo ollu *koputtaa puuta*.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hui just luin punkeista ja heti tuli sellanen olo et korvan takana on punkki ja päänahassa ja vaikka missä eikä oo edes ketään kuka tarkistais :(

Mä kans rapsuttelin koko kotimatkan, kun koira matkusti mun jaloissa ja olin ihan varma et ainakin 250punkkiä hyppäs koirasta muhun...

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
koirille saa apteekista sellasta nestemäistä ainetta jota laitetaan niskaan iholle,siitä se leviää kauttaaltaan ja estää tehokkaasti punkkien kiinnittymisen.

Exspot :) Siinäkin on alussa se n. viikko ennen kuin täys teho päällä mutta sit kestääkin sen 4 viikkoa jos ei kauhee vesipeto oo kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
koirille saa apteekista sellasta nestemäistä ainetta jota laitetaan niskaan iholle,siitä se leviää kauttaaltaan ja estää tehokkaasti punkkien kiinnittymisen.

Exspot :) Siinäkin on alussa se n. viikko ennen kuin täys teho päällä mutta sit kestääkin sen 4 viikkoa jos ei kauhee vesipeto oo kyseessä.

meillä koiralle laitettiin jo toukokuun alussa ja lopetetaan lokakuun lopussa(tai yöpakkasten alettua),eli 6 ampullia menee/vuosi.Ei ole tarvinnut yhtäkään punkkia irrottaa.Asutaan alueella jossa punkit aiheuttaa borrelioosaa.Eläimet kuljettaa punkit sisälle...ja voivat siirtyä ihmisiin.

Yhteistyössä