Punaviinipaisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mollaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mollaneiti

Vieras
Oletteko rajoittaneet raskausaikana punaviinipitoisten ruokien syöntiä? Esim. punaviinipaisti (kokolihaleikkele) askarruttaa mieltäni. Voiko sitä syödä raskausaikana?

Yleensä kastikkeita kun tehdään, niin ne kuumennetaan (vaikka syötäisiin kylmänä). Tällöin alkoholi haihtuu.

Punaviinipaistissa liha marinoidaan ensin mm. punaviinissä ja sitten paistetaan. Ei ole prosentteja...

Mä kyllä voisin ruoan kanssa juoda lasillisen punaviiniä, vaikka raskaana olenkin.

Kiitti Mii83 selventävästä vastauksestasi. Oon koko raskausajan syönyt tuota punaviinileikettä suht päivittäin muutaman siivun. Nyt jo viikkoja kasassa 20+. Tänä aamuna (liekö väsymyksestä johtuen) tuo asia alkoi yhtäkkiä painaa mieltä. :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Mii83:
Yleensä kastikkeita kun tehdään, niin ne kuumennetaan (vaikka syötäisiin kylmänä). Tällöin alkoholi haihtuu.

Punaviinipaistissa liha marinoidaan ensin mm. punaviinissä ja sitten paistetaan. Ei ole prosentteja...

Mä kyllä voisin ruoan kanssa juoda lasillisen punaviiniä, vaikka raskaana olenkin.

Joo, etanolin haihtumispiste on 78 astetta, joten ei kuumennettuihin ruokiin jää alkoholia.

Yhteistyössä