Moi! Minulla on omakohtainen kokemus siitä että ei mennyt ohi. Tuli toisen säären ulkosivulle eikä kuukausiin positunut. Luulin sitä psoriaasiksi. TK lääkäri kirjoitti Bemetson salvaa, mikä on aika väkevää ymmärtäkseni, mutta sillä ei ollut merkittävää vaikutusta. Ihottuma jatkoi hiljalleen leviämistä, myös toiseen jalkaan, jossa se oli eri näköinen. Menin uudestaan läääkäriin,joka otti koepalan ja labrasta tuli vastaukseksi punajäkälä. En ollut kuullut koko jäkälästä koskaan. Lääkärin sanoi että autoimmuuni sairaus eikä sille oikeastaan voi mitään. Googlasin lsiätietoa netistä.
Olen nyt omin toimin päässyt niskan päälle toisessa jalassa josta iho on parantunut, on enää tummat läiskät jotka toivottavasti häviävät ajan knassa. Aloin desifioimaan ihoa heti suihkusta tultuani apteekin spraylla, etenkin kun olin ajellut sääriä. Mielestäni ihon rikkoutuminen sai ihottuman leviämään. Kutinaa ei kannattanut raapimalla helpottaa.. Myös kuuman saunan huomasin vähentävän tulehdusta, olisiko taas desifiointi filosofiaa. Tämä eii siis ole lääketieteen tarjoama hoitokeino.
Lääkäri voi varmistaa ihottuman olevan punajäkälän. Sehän voi olla myös jotain muuta.